AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Jeg har en bekjent som tidvis kontakter meg via sosiale medier, og vil snakke om ganske private ting, som kjærlighets- og sexlivet mitt, hvordan jeg spiser, om jeg trener, etc. Det er alltid han som tar kontakt, og jeg svarer kort/ikke på henvendelsene, og da slutter han å spørre frem til noen uker senere. Han er gift med en god venninne av meg, og jeg har lenge vurdert om jeg bør si ifra til henne eller ikke. Jeg er også usikker på om det han gjør egentlig er feil, eller om jeg overdriver og han har dårlige sosiale antenner, e.l. Det har nådd et punkt der jeg unngår å gå innom visse butikker, og takker nei til å bli med på kaffe o.l., fordi jeg synes tanken på å møte ham er så ubehagelig. (Det skal også nevnes at han er en del år eldre enn meg, og har kjent meg siden jeg var tidlig i tenårene.) Bør jeg si noe til venninnen min, og hva bør jeg si, i så fall? Anonymkode: 7b66d...11f 1
Bombasi Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Hun er en god venninne av deg, og det blir faktisk din moralske plikt å si ifra om noe slikt. Skulle hun finne ut av dette på egenhånd senere, så ville hun ikke hatt samme tillit til deg mer. For alt man vet så er det du som får skylda også.
Flintis Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Du må vel først og fremst si fra til han om at du ikke liker sånne spørsmål fra han og finner det ubehagelig.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Ja du må si det til henne Anonymkode: 6932d...1ce
Fremmed fugl Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Er ikke greit. Det å dra det inn på sex forteller det. Han har selvfølgelig ingen med sexlivet ditt å gjøre. Fortell han at dette er helt ugreit og at han må ta seg sammen å slutte å prøve seg på venninner av dama sin. Si gjerne ifra til venninnen din. Folk som han kan holde på fordi at vi ikke vet hvordan vi skal forholde oss til det rare som dem driver på med. Så syns vi det er flaut og rart.
AprilLudgate Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 Denne er vanskelig fordi du kan miste venninnen din. Så….tja. Går an å blokkere ham uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå