Gjest Fast bruker Skrevet 25. desember 2005 #1 Skrevet 25. desember 2005 Tørr ikke teste av frykt for at den er negativ. Sikkert mange som kjenner seg igjen i denne situasjonen... Har gått på pergo nå to ganger. De to forrige syklusene mine var på prikk 32 dager. Nå er jeg på dag 34. Har hatt mine typiske menstruasjonssmerter som vondt i korsryggen og oppblåst mage (ja vet jeg er heldig mtp dette ). Syklusen min har aldri vært lengre enn 34 dager (én gang). Dette kan jo bli spennende!
momo Skrevet 25. desember 2005 #2 Skrevet 25. desember 2005 Lykke til!!! Håper det er en liten spire som har slått rot!
Gjest Isabellas Skrevet 25. desember 2005 #3 Skrevet 25. desember 2005 Hvor får man kjøpt pergo? Er det reseptfritt?
momo Skrevet 25. desember 2005 #4 Skrevet 25. desember 2005 Pergo får man på apoteket, det er ikke reseptfritt. Man får det gjerne i løpet av utredningen av legen, de fleste som får det får ikke EL av seg selv, eller får veldig få.
Gjest Isabellas Skrevet 25. desember 2005 #5 Skrevet 25. desember 2005 Ok, nå vet jeg ikke om jeg får lite eggløsning eller ikke men det er vel verdt forsøket å prøve det ut!
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #6 Skrevet 25. desember 2005 Jeg måtte først til fastlegen for å fortelle om vår situasjon. Da ble det snakket om syklusene mine (som er reltivt stabile), mannen min osv. Selv om man har menstruasjon så har man ikke nødvendigvis eggløsning, som er mitt tilfelle. Har fått påvist EL med pergo ved blodprøve. Man kan også få pergo dersom eggene er for små eller underutviklede. Pergoen skal hjelpe til med å "modne" eggene. Fikk henvisning til gynekolog som tok innvendig ultralyd osv. Han foreskrev pergotime til meg. Nå har jeg tatt to kurer og venter en god stund før jeg hopper på neste. Ikke så veldig glad i å ta disse hormonene... Venter fremdeles på mens som skulle vært her lille julaften... Trådst.
Gjest trådst. Skrevet 26. desember 2005 #7 Skrevet 26. desember 2005 ingen tegn til mensen ennå....lurer på om jeg skal våge meg til å kjøpe en test. Greit å vite, ikke sant?
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #8 Skrevet 26. desember 2005 ingen tegn til mensen ennå....lurer på om jeg skal våge meg til å kjøpe en test. Greit å vite, ikke sant? ← Selvfølgelig - det er veldig greit å vite. Du kan jo fint teste nå, siden du ventet mens 22. des. Lykke til.
Murmelmy Skrevet 26. desember 2005 #11 Skrevet 26. desember 2005 Det er helt uvirkelig... tror det ikke etter å ha måttet gå på pergo i to perioder. Hadde bestemt meg for å kutte ut pergoen nå for å ta det helt med ro. Har ikke stresset i det hele tatt - og da gikk det gitt!
Murmelmy Skrevet 26. desember 2005 #13 Skrevet 26. desember 2005 TAKK Tror det fremdeles ikke... skal teste en gang til i morgen tidlig. Hadde mageknip i går kveld og håper ikke det har ødelagt noe...
Missbumblebee Skrevet 27. desember 2005 #14 Skrevet 27. desember 2005 Massssse gratulerer til deg!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå