timbar Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Hei Jeg kjøpte for 5 år siden en bolig med plass i dobbel garasje men garasjen er gammel og den er ikke tilpasset 2 biler hvor den ene er av nyere modell. Min bil er smal og liten, naboene kjøpte ny bil for 2 år siden, som det ikke var plass til, de har valgt og parkere langs siden. Nå skal de selge, og jeg lurer på om nye eiere kan kreve å få plass i garasjen om de har stor bil, evnt kreve parkering i garasjen annenhver uke, det er svært dårlige parkering langs veien og jeg frykter at jeg kan bli rammet av dette. Er ikke helt ung lengre, og vet ikke om jeg har krefter til å starte med å leite etter ledige parkeringsplasser i nærområde. Hvis naboene har for stor bil kan jeg gjøre krav på min halvdel, selv om det går ut over de. Usikker på hvilke rettigheter jeg har?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Om den andre boligen blir solgt med garasjeplass så har de krav på å bruke sin del av garasjen ja. Anonymkode: 760c3...384
Nevrosererroser Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 De har krav på å bruke sin del av gsrasjeplassen men om de har en bil som er større enn deres del av garasjen så er det deres problem. Din bil opptar vel bare din del av plassen sik jeg forsto det?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 De har jo bare krav på halve plassen i garasjen. Og så lenge du holder deg innenfor din halvdel, så kan ikke de kreve at du ikke kan bruke din del. Og har ikke de plass til bilen på sin del, så er det problemet deres. Anonymkode: 7d0e0...0de
newman01 Skrevet 23. februar 2023 #5 Skrevet 23. februar 2023 Høres jo ut som en glimrende mulighet for å få med de nye naboene til å spleise på en ny og større garasje. Som de andre over sier: om bilen bruker mer enn halve garasjen er det ikke plass til bilen i garasjen. Da kan de velge om de kjøper mindre bil, parkerer på utsiden eller bygger ny garasje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå