Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid, etter å ha mistet 2 ganger i fjor. Jeg har en svært krevende jobb (ikke fysisk) som er grunnen til at jeg har vært veldig nærme å bli utbrent flere ganger i løpet av det siste året. Det er bare et par uker siden at mannen min maste at jeg må bestille time hos legen min, fordi jeg hadde høyt blodtrykk, hodepine og andre symptomer på utbrenthet. 

Nå føler jeg meg bedre fysisk, men er veldig redd på hva som kommer til å skje på jobb. Det er ekstrem fokus på prestasjoner og muligheter for å ta det litt rolig eksisterer ikke. Så det er enten 100% eller ingenting. Jeg er redd for å miste jobben min dersom jeg plutselig ikke orker dersom jeg blir kvalm, sliten eller noe. 

Har noen erfaringer med slike situasjoner? Det er maaange uker til uke 12, og jeg vet at jeg kommer ikke til å klare å levere 100%. Var sliten og kvalm de siste 2 gangene jeg var gravid, og nesten lurer på om jobbrelatert stress påvirket at jeg mistet. Hadde gjerne byttet jobb, men det er jo kanskje det dårligste tidspunktet å gjøre det akkurat nå. 

Sjefen min er ikke verdens mest empatiske (mannsdominert yrke) og bruk av egenmelding er begrenset for min del etter å ha brukt det 4 ganger ila de siste 12 mnd. Er det best å bare fortelle med en gang at jeg er gravid og at jeg trenger å begrense stress slik at de kan tilrettelegge for dette, før jeg får konsekvenser av å ikke orke mer pga. graviditet eller burnout? 

Anonymkode: 529dc...b5e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det syns jeg du skal, og be dem tilrettelegge. Si du vil stå i jobb. Men - du har mest sannsynlig ikke mistet pga stress. Mange stresser gjennom hele graviditeten. Jeg sier dette bare så du ikke blir helt fastlåst og får angst for å leve livet ditt normalt fremover. Du har ikke skyld i det :hjerte:

Anonymkode: 6d6fd...29a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...