AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Min 18 år gamle datter har fortalt meg noe farlig som en jevngammel venn har gjort, og trolig også fortsatt gjør av og til. Hun opplevde det ikke selv, men har det fra en venninne som bevitnet det. Jeg er venninne med mødrene til begge disse to. Jeg hadde selv gjerne villet vite om det hvis det gjaldt min sønn. Men hvis jeg forteller det til min venninne, som altså er den unge mannens mor, vil det jo bli tydelig at en av de to jentene har sladret. Det blir et tillitsbrudd overfor min egen datter. Hva hadde dere gjort? Jeg tror løsningen blir å fortelle henne det, og be henne unnlate å si til sønnen at hun VET at det har skjedd, men finne en annen måte å få stoppet det på. Hva tanker dere andre? Anonymkode: 7f7e0...b18
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: 19dac...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min 18 år gamle datter har fortalt meg noe farlig som en jevngammel venn har gjort, og trolig også fortsatt gjør av og til. Hun opplevde det ikke selv, men har det fra en venninne som bevitnet det. Jeg er venninne med mødrene til begge disse to. Jeg hadde selv gjerne villet vite om det hvis det gjaldt min sønn. Men hvis jeg forteller det til min venninne, som altså er den unge mannens mor, vil det jo bli tydelig at en av de to jentene har sladret. Det blir et tillitsbrudd overfor min egen datter. Hva hadde dere gjort? Jeg tror løsningen blir å fortelle henne det, og be henne unnlate å si til sønnen at hun VET at det har skjedd, men finne en annen måte å få stoppet det på. Hva tanker dere andre? Anonymkode: 7f7e0...b18 Farlig som i ulovlig? Hvem er det farlig for? Synes jo du skal fortelle det, og forklare dun datter hvorfor du må gjøre det. Hva er det snakk om? Anonymkode: d0177...25b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Hva er det snakk om? Anonymkode: 6e4b3...785 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er det snakk om? Anonymkode: 6e4b3...785 Råkjøring Anonymkode: 7f7e0...b18
Gjest Warrior Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Hvis det er noe farlig for guttens eget liv og helse, og/eller fare for andre/gjort noe mot andre eller kan komme til å gjøre noe så må du fortelle det uansett. Vær ærlig med moren og si det som det er. Da er det viktigste at moren får vite det og får stoppet det og gjort noe med det.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Råkjøring Anonymkode: 7f7e0...b18 Som jeg skrev, snakk med datteren din og varsle mor. Enten mister han førerkortet eller så skjer det en ulykke. Anonymkode: d0177...25b 1
Hannah80 Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Råkjøring Anonymkode: 7f7e0...b18 Når det er snakk om slike alvorlige ting, så ser jeg ikke på det som sladring. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 Si at du har fått høre at bilen sønnen hennes kjører har blitt observert råkjøre rundt. Og folk er redde. Anonymkode: 9efbb...1f8 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Du kan ikke sladre om dette. Jentene vil bli fryst ut og hatet, utestengt fra alt av fester osv og behandlet dårlig om de i det hele tatt får være med. Det nytter ikke å si til moren at hun ikke må si til sønnen at hun vet. Så fort hun tar den alvorspraten om råkjøring skjønner han at noen har tystet og da drar han alle potensielle sladrere under én kam. Snakk heller med datteren din om at hun må sette han på plass neste gang det skjer Anonymkode: 1c569...a3d 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 Du forteller at noen har sett ham råkjøre. Det er ekstremt viktig at du sier ifra, kanskje kan du forhindre at han kjører ihjel seg selv eller noen andre! Anonymkode: d6dc6...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #12 Skrevet 22. februar 2023 Her meldte moren min sin egen sønn til politiet når hun visste at han var ute å kjørte. Han ble tatt og fikk en heftig lærepenge. Og faktisk ingen sure miner, han var kjempe flau. Anonymkode: 3d582...cd6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2023 #13 Skrevet 23. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du kan ikke sladre om dette. Jentene vil bli fryst ut og hatet, utestengt fra alt av fester osv og behandlet dårlig om de i det hele tatt får være med. Det nytter ikke å si til moren at hun ikke må si til sønnen at hun vet. Så fort hun tar den alvorspraten om råkjøring skjønner han at noen har tystet og da drar han alle potensielle sladrere under én kam. Snakk heller med datteren din om at hun må sette han på plass neste gang det skjer Anonymkode: 1c569...a3d Nei. Hun er 18 år, og foreldre skal ikke lempe over ansvaret på en ung jente. Tydelig at du synes oppførselen hans er ok, og vil unngå at noen sier fra. TS kan fortelle moren hans at det går rykter i lokalsamfunnet om at sønnen hennes råkjører. Alle foreldre ønsker å få vite sånt, vi har ingen unger å miste. Det går også an å tipse politiet anonymt. Selv mistet jeg to av mine beste venninner i trafikkulykke da vi var 19 år. Anonymkode: 8bbd9...5f0 1 1
Perelandra Skrevet 24. februar 2023 #14 Skrevet 24. februar 2023 Hei trådstarter! Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod.
Anbefalte innlegg