AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Hvordan gå frem for å bli venner med kollega? Vi har mye til felles og veldig god kjemi. Anonymkode: 7e6a1...49a
Wednesday Addams Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Vær forsiktig med å blande privatliv og jobb. 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Vixella skrev (Akkurat nå): Vær forsiktig med å blande privatliv og jobb. Hvorfor? Det er jo mange som er venner med kollegene sine. Anonymkode: 7e6a1...49a 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Inviter på kaffe/øl/vin etter jobb en dag. Anonymkode: 2eb18...25c 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Vixella skrev (Akkurat nå): Vær forsiktig med å blande privatliv og jobb. Noen av mine beste venner, har jeg møtt via jobb i voksen alder. Skal sies at vi ikke jobber i samme bedrift lenger, men vennskapene er beholdt. Anonymkode: 2736c...91e
Wednesday Addams Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor? Det er jo mange som er venner med kollegene sine. Anonymkode: 7e6a1...49a Ja, men hva med om dere plutselig blir uvenner eller har en krangel? Kjipt om det blir en ubehagelig stemning på jobb. Det er lettest å holde en profesjonell avstand for å unngå slike ting. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 Vixella skrev (Akkurat nå): Ja, men hva med om dere plutselig blir uvenner eller har en krangel? Kjipt om det blir en ubehagelig stemning på jobb. Det er lettest å holde en profesjonell avstand for å unngå slike ting. Nå er det vel snakk om voksne mennesker i arbeidslivet og fjortiser ikke ungdomskolen. Anonymkode: 2736c...91e 6
Wednesday Addams Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Nå er det vel snakk om voksne mennesker i arbeidslivet og fjortiser ikke ungdomskolen. Anonymkode: 2736c...91e Ja, selvfølgelig, men det er ikke alle som er like modne.
Bombasi Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 (endret) Begynn med å småchatte på jobb, og vis til felles verdier. Tersklene rundt sosial omgang dysses ned over tid med sporadisk småsnakk. Og plutselig finner du en anledning til å ta dere en kaffe utenom jobb. Og så baller det på seg deretter. Endret 22. februar 2023 av Bombasi 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Vixella skrev (2 minutter siden): Ja, men hva med om dere plutselig blir uvenner eller har en krangel? Kjipt om det blir en ubehagelig stemning på jobb. Det er lettest å holde en profesjonell avstand for å unngå slike ting. Vi er voksne mennesker, passert 40. Ikke tenåringer. Anonymkode: 7e6a1...49a 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 Vixella skrev (2 minutter siden): Ja, men hva med om dere plutselig blir uvenner eller har en krangel? Kjipt om det blir en ubehagelig stemning på jobb. Det er lettest å holde en profesjonell avstand for å unngå slike ting. Det er det merkeligste rådet jeg har lest. Det er naturlig å utvikle vennskap på en arbeidsplass man jobber over mange år, akkurat som når man studerer eller går på skole. Jeg har jobbet 10 år på et sted og har aldri vært uvenner med noen, og uansett hadde man blitt det så er man profesjonell nok til å kunne omgås i jobbsammenheng Anonymkode: f24d8...e23 2
Wednesday Addams Skrevet 22. februar 2023 #12 Skrevet 22. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Det er det merkeligste rådet jeg har lest. Det er naturlig å utvikle vennskap på en arbeidsplass man jobber over mange år, akkurat som når man studerer eller går på skole. Jeg har jobbet 10 år på et sted og har aldri vært uvenner med noen, og uansett hadde man blitt det så er man profesjonell nok til å kunne omgås i jobbsammenheng Anonymkode: f24d8...e23 Det er ikke alle som er så modne om man først havner i en klinsj da. Det er selvfølgelig de fleste som er det, men ikke alle. Vi er alle forskjellige, og jeg personlig holder en profesjonell avstand til folk når jeg er på jobb. Uansett da ts, for å svare på det du spurte om: Det @Bombasi sa høres lurt ut. Bare snakk mer med vedkommende enn du gjør med andre, så blir det mer naturlig at praten går over til vennskap. 1
Gjest EmKay Skrevet 22. februar 2023 #13 Skrevet 22. februar 2023 Start med å ta initiativ til kaffepause/lunsj sammen, slå av en prat i gangene eller ved pulten, og når du føler at tiden er inne kan du spørre om vedkommende kunne hatt lyst til å finne på noe en dag. Tur/kino/middag/en tur på byen/etc. Selv synes jeg det er mer skummelt å ta initiativ til vennskap enn til flørt. Det er liksom sårere å bli avvist av en potensiell venn. Heldigvis har jeg aldri opplevd det, for den gode kjemien du kjenner på, kjenner nok vedkommende også! Så ta et steg ut av komfortsonen, jeg er sikker på at du vil være glad du våget senere, og det vil helt sikkert kollegaen din også
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #14 Skrevet 22. februar 2023 Vixella skrev (1 minutt siden): Det er ikke alle som er så modne om man først havner i en klinsj da. Det er selvfølgelig de fleste som er det, men ikke alle. Vi er alle forskjellige, og jeg personlig holder en profesjonell avstand til folk når jeg er på jobb. Uansett da ts, for å svare på det du spurte om: Det @Bombasi sa høres lurt ut. Bare snakk mer med vedkommende enn du gjør med andre, så blir det mer naturlig at praten går over til vennskap. Regner med du ikke spiser lunsj med andre heller da? Eller deltar på lønningspils, julebord,osv? Uansett ts trikset er bare å snakke mye med vedkommende, ta lunsj sammen, gå pauseturer(om dere har mulighet for det) så åpner det seg opp naturlig at man kan snakke om å gjøre noe utenfor jobb etter hvert. Anonymkode: f24d8...e23 3
Wednesday Addams Skrevet 22. februar 2023 #15 Skrevet 22. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Regner med du ikke spiser lunsj med andre heller da? Eller deltar på lønningspils, julebord,osv? Jeg deltar ikke på lønningspils og julebord, nei. Men det er av andre årsaker. Uansett så handler det ikke om meg.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #16 Skrevet 22. februar 2023 Jeg hadde vært fornøyd med godt arbeismiljø og ikke blandet inn privatliv. Anonymkode: 697b4...78f 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #17 Skrevet 24. februar 2023 Takk til dere som ga meg gode råd. Anonymkode: 7e6a1...49a
Andro Skrevet 24. februar 2023 #18 Skrevet 24. februar 2023 Jeg unngår bevisst å få for tette bånd til kollegaer. Alle arbeidsplasser har konflikter, og de blir mer komplisert om man har private relasjoner til folk på jobben. Jeg skal kunne skrive avviksmeldinger uten å vurdere om det sårer et vennskap. På jobben handler det kun om å få oppgavene løst - så riktig som mulig.
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. februar 2023 #19 Skrevet 24. februar 2023 Spør om vedkommende kunne tenke seg å møtes for en kaffe.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #20 Skrevet 24. februar 2023 Andro skrev (22 minutter siden): Jeg unngår bevisst å få for tette bånd til kollegaer. Alle arbeidsplasser har konflikter, og de blir mer komplisert om man har private relasjoner til folk på jobben. Jeg skal kunne skrive avviksmeldinger uten å vurdere om det sårer et vennskap. På jobben handler det kun om å få oppgavene løst - så riktig som mulig. Vi har alt en veldig god tone og prater om mye enn bare jobb. Anonymkode: 7e6a1...49a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå