AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #101 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du seriøs nå?!! Hvordan skulle de ellers få vekta hans om han fikk premie for å nekte å samarbeide? De trengte vekta for medisiner. Skulle de bare blåst i medisinene da eller? Viktigere for deg med den billige premien?? Seriøst???? Anonymkode: fa9b9...9d6 Ta deg en bolle. Selvsagt skulle man fått premie selv om man er redd og ikke tør . Seriøst!???? Anonymkode: 5ee4d...897 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #102 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da vet du det nå. Her får de premie når de åpner munnen. Ingen av mine har åpent munnen på første tannlegebesøk. Ingen var sure fordi de ikke fikk premie. Ved neste besøk åpnet de munnen. Anonymkode: fa9b9...9d6 Jeg bryr meg ikke ol hva dine barn blir , gode tannleger gir premier til alle Anonymkode: 5ee4d...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #103 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager, men hvis du påstår at det er det samme, så tror jeg ikke du har barn. Du forstår forhåpentligvis at det kan være veldig stor forskjell på å teste grenser hjemme, og å nekte å samarbeide fordi man er er i et nytt og ukjent miljø, med et fremmed menneske som vil titte inn i munnen din? Anonymkode: f22a1...f29 Så jeg har ikke barn fordi jeg ikke har samme mening som deg. Da vi var små og gikk til tannlegen, var det ingen kjære mor. Noen ble slått og noen ble presset ned i tannlegestolen og holdt der mens tannlegen arbeidet. Det beste for en unge, er å gjøre som tannlegen sier. Det er ikke farlig å gå til tannlegen. Dagens foreldre stiller egentlig ikke krav til barna sine. Vil de ikke, skal de premieres fordi de ikke vil. At en unge ikke får premie fordi den nekter å åpne munnen. Det er ikke slik verden er. Og for å svare på avsporingen din: Vi har fire voksne barn som har klart seg bra i verden nettopp fordi det ble stilt krav til dem. Anonymkode: 5db05...050 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #104 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ta deg en bolle. Selvsagt skulle man fått premie selv om man er redd og ikke tør . Seriøst!???? Anonymkode: 5ee4d...897 Nei, da prøver man igjen og igjen. Husker sykepleieren sa barnet måtte selvom det ikke ville. De holdt på helt til de fikk tatt vekta, da først fikk barnet premie. Ja, seriøst. Anonymkode: fa9b9...9d6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #105 Del Skrevet 22. februar 2023 Her var det mye folk som bare er ute etter å være slemme med ts. Bombasi skrev (2 timer siden): Kanskje tannlegen ikke ønsket å premiere den adferden barnet ditt utøvde? Det blir liksom feil å belønne en negativ adferd også. Tenker at premier motivert av god adferd er en grei linje å legge seg på som tannlege. Utover det kunne du premiere barnet selv. Adferd? Å være redd er da ikke negativ adferd, hvor har du lest det? Har du vært redd,liten og hjelpesløs før? Du virker veldig lite empatisk mot barn. AnonymBruker skrev (1 time siden): Mitt barn, som samarbeidet og gapte, ble gjort narr av av assistenten for valg av premie (han er gutt og valgte en typisk jenteleke). Så kjenner litt på den at du bare finner på et problem, mot det vi opplevde. Anonymkode: fa9b9...9d6 For verden snurrer rundt deg? Du kunne vel forsvart ditt eget barn istede for å bagatellisere andres opplevelser? Merkelig. AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er selv mor og premierte aldri dårlig oppførsel fra mine barn. Anonymkode: 5db05...050 Så dine barn ble straffet om de opplevde seg urygge og ble redde? Du viser dårlig oppførsel som voksen nå vet du? Anonymkode: 7f76a...de0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #106 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Men da skulle du kanskje få premie for å møte opp, ikke for å gape? Det er jo annerledes. Anonymkode: fa9b9...9d6 Ingen som sa jeg fikk premie for å gape. Fikk premie for å ha vært hos tannlegen. En ring med grønn plast stein. Jeg husker det godt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #107 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, da prøver man igjen og igjen. Husker sykepleieren sa barnet måtte selvom det ikke ville. De holdt på helt til de fikk tatt vekta, da først fikk barnet premie. Ja, seriøst. Anonymkode: fa9b9...9d6 Håper ikkr du jobber med barn Anonymkode: 5ee4d...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #108 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så jeg har ikke barn fordi jeg ikke har samme mening som deg. Da vi var små og gikk til tannlegen, var det ingen kjære mor. Noen ble slått og noen ble presset ned i tannlegestolen og holdt der mens tannlegen arbeidet. Det beste for en unge, er å gjøre som tannlegen sier. Det er ikke farlig å gå til tannlegen. Dagens foreldre stiller egentlig ikke krav til barna sine. Vil de ikke, skal de premieres fordi de ikke vil. At en unge ikke får premie fordi den nekter å åpne munnen. Det er ikke slik verden er. Og for å svare på avsporingen din: Vi har fire voksne barn som har klart seg bra i verden nettopp fordi det ble stilt krav til dem. Anonymkode: 5db05...050 Jeg skjønner ikke helt hvordan du tenker at dine fæle opplevelser er relevant? Selv om du har møtt på en pyton tannlege så forsvarer det ikke at tannlegen fra hi hadde en uheldig tilnærming. Å bli stilt krav til, er vel og bra, men det har ikke noe med en redd treåring hos tannlegen å gjøre. Og det forstår heldigvis de fleste oppegående tannleger. Anonymkode: f22a1...f29 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #109 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Håper ikkr du jobber med barn Anonymkode: 5ee4d...897 Det gjør jeg ikke, men har hatt syke barn som må gjøre enkle oppgaver før de får medisiner, spesielt mye hos tannlege (barn med tapptann/tenner som ikke kommer osv). Det er også forskjell på hva vi som foreldre premierer og hva vi skal pålegge tannleger og leger. Det største ansvaret er hos oss foreldre. Anonymkode: fa9b9...9d6 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #110 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er selv mor og premierte aldri dårlig oppførsel fra mine barn. Anonymkode: 5db05...050 Jeg prøver igjen; hvilket grunnlag har du for å si at han ikke var redd, han var vanskelig?!? Du var ikke der, du kjenner ikke han. Og det finnes faktisk voksne som er så redde for tannlegen at de ikke møter opp i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #111 Del Skrevet 22. februar 2023 Tror jeg fikk premie selv etter jeg bet tannlegen i fingeren som barn😆 Jeg utviklet tannlegeskrekk uansett da 🙃 Har heldigvis blitt mye bedre de siste 5 årene Anonymkode: 5bc71...06e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #112 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, da prøver man igjen og igjen. Husker sykepleieren sa barnet måtte selvom det ikke ville. De holdt på helt til de fikk tatt vekta, da først fikk barnet premie. Ja, seriøst. Anonymkode: fa9b9...9d6 Huff. Hadde en helsesykepleier som var sånn. Misforstått grensesetting Anonymkode: f22a1...f29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #113 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff. Hadde en helsesykepleier som var sånn. Misforstått grensesetting Anonymkode: f22a1...f29 Så rart, jeg har følt det helt motsatt, følte meg trygg på at de kunne jobben sin og ikke ga seg før de fikk behandlet barnet. Hvordan mener du man skulle behandlet barnet da? Løftet det opp på vekta? Anonymkode: fa9b9...9d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #114 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Så jeg har ikke barn fordi jeg ikke har samme mening som deg. Da vi var små og gikk til tannlegen, var det ingen kjære mor. Noen ble slått og noen ble presset ned i tannlegestolen og holdt der mens tannlegen arbeidet. Det beste for en unge, er å gjøre som tannlegen sier. Det er ikke farlig å gå til tannlegen. Dagens foreldre stiller egentlig ikke krav til barna sine. Vil de ikke, skal de premieres fordi de ikke vil. At en unge ikke får premie fordi den nekter å åpne munnen. Det er ikke slik verden er. Og for å svare på avsporingen din: Vi har fire voksne barn som har klart seg bra i verden nettopp fordi det ble stilt krav til dem. Anonymkode: 5db05...050 Hvorfor trekker du inn hvordan det var hos tannlegen for over femti år siden? Vi bruker ikke tvang eller frykt som motivasjon i tannhelsetjenesten i våre dager. Anonymkode: 62576...69e 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #115 Del Skrevet 22. februar 2023 Thyra skrev (1 minutt siden): Jeg prøver igjen; hvilket grunnlag har du for å si at han ikke var redd, han var vanskelig?!? Du var ikke der, du kjenner ikke han. Og det finnes faktisk voksne som er så redde for tannlegen at de ikke møter opp i det hele tatt. Når noen ikke vil gjøre som legen eller tannlege sier, så er de vanskelige. Det er foreldrene som må tilvenne ungene å gå til lege og tannlege. Ikke legen eller tannlegen. Det er ingen skole der det er krav om at de voksne skal være pedagoger. Disse to kategoriene har ikke ansvar for å oppdra andres unger. De er der for å gjøre en jobb. Hadde denne ungen gjort som han hadde fått beskjed om, hadde han også fått premie. Anonymkode: 5db05...050 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #116 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så rart, jeg har følt det helt motsatt, følte meg trygg på at de kunne jobben sin og ikke ga seg før de fikk behandlet barnet. Hvordan mener du man skulle behandlet barnet da? Løftet det opp på vekta? Anonymkode: fa9b9...9d6 Kan legge til at de var fantastisk tålmodig og pedagogiske med barnet. Gjorde også masse klovnestreker for å få barnet til å slappe av. Barnet gikk etterhvert på vekta, fikk medisin og premie. Barnet var kjempefornøyd etterpå. Anonymkode: fa9b9...9d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #117 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når noen ikke vil gjøre som legen eller tannlege sier, så er de vanskelige. Det er foreldrene som må tilvenne ungene å gå til lege og tannlege. Ikke legen eller tannlegen. Det er ingen skole der det er krav om at de voksne skal være pedagoger. Disse to kategoriene har ikke ansvar for å oppdra andres unger. De er der for å gjøre en jobb. Hadde denne ungen gjort som han hadde fått beskjed om, hadde han også fått premie. Anonymkode: 5db05...050 Slutt å snakke om ting du åpenbart ikke har peiling på. I våre dager bruker vi i tannhelsetjenesten vanligvis tid på både tilvenning og forklaring til mennesker i alle aldersgrupper som behøver det, og vi bruker ikke tvang. Anonymkode: 62576...69e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #118 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Selvsagt har jeg det. Ville du premiert en unge som nekter å spise middag, løper til og fra matbordet eller nekter å legge seg? Det er akkurat det samme. Anonymkode: 5db05...050 Det er vel ikke vanlig å få premie for å spise middag, sitte ved bordet og gå og legge seg heller. Dette er ting vi gjør hver dag. Tannlegebesøk er noe annet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #119 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når noen ikke vil gjøre som legen eller tannlege sier, så er de vanskelige. Det er foreldrene som må tilvenne ungene å gå til lege og tannlege. Ikke legen eller tannlegen. Det er ingen skole der det er krav om at de voksne skal være pedagoger. Disse to kategoriene har ikke ansvar for å oppdra andres unger. De er der for å gjøre en jobb. Hadde denne ungen gjort som han hadde fått beskjed om, hadde han også fått premie. Anonymkode: 5db05...050 Tull! Herregud blir helt skremt Anonymkode: 5ee4d...897 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #120 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slutt å snakke om ting du åpenbart ikke har peiling på. I våre dager bruker vi i tannhelsetjenesten vanligvis tid på både tilvenning og forklaring til mennesker i alle aldersgrupper som behøver det, og vi bruker ikke tvang. Anonymkode: 62576...69e De bruker jo tvang hvis barnet må gjennom noe. Hadde senest i dag et barn i tannlegestol som ble tvunget til en liten operasjon fordi en tann ikke kommer av seg selv. Anonymkode: fa9b9...9d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå