Gjest gjest Skrevet 25. desember 2005 #1 Skrevet 25. desember 2005 Fikk kamera til jul, men batteriet var borte. Det tyder jo på at kameraet er brukt, byttet, og ikke sjekket grundig før det ble solgt igjen. Hva slags rettigheter har jeg nå? Kan jo ikke bevise at batteriet mangler! Må reise ganske langt for å komme til den butikken der det ble kjøpt, kan jeg bytte kameraet i en expertbutikk nærmere meg? Har jo mest lyst til å bytte hele pakken i en ny pakke, hva om kameraet er brukt og ikke behandlet pent? Siden de har glemt batteriet kan de umulig ha sjekket kameraet grundig om det er noe som er returnert. (kameraet lå i en eske men posen rundt kameraet var bare teipet igjen, ikke forseglet som posene med kabler var) Kan de selge ting som er brukt og levert inn igjen?
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #2 Skrevet 25. desember 2005 Gled deg heller over kameraet du. Er det ikke bare å kjøpe nye baterier?
minienthe Skrevet 25. desember 2005 #3 Skrevet 25. desember 2005 Gled deg heller over kameraet du. Er det ikke bare å kjøpe nye baterier? ← batterier kan dessverre være dyrt hvis det er et spesialbatteri beregnet til akkurat dette kameraet. greia her er hvis jeg forsto det rett at butikken selger en returnert eller demovare som "ny" vare. jeg ville ihvertfall tatt med meg hele suppa til butikken og krevd å få ihvertfall batteriet.
Lady Lovelylocks Skrevet 25. desember 2005 #4 Skrevet 25. desember 2005 Fikk ikke med batterier når jeg kjøpte kamera jeg...
Gjest gjest Skrevet 25. desember 2005 #5 Skrevet 25. desember 2005 gleder meg seff over kameraet! Men må jo få batteriet også. Er et spesielt batteri ja, som bare passer til det kameraet. Koster nok endel hundre å kjøpe batteri separat, om man skulle gjort det hadde det ikke fulgt med batterilader.
Pasha Skrevet 25. desember 2005 #6 Skrevet 25. desember 2005 ta deg en telefon til butikken og forhør deg hva de kan gjøre mulig de kan sende seg det i posten, eller henvise deg til en butikk nærmere deg og ta på seg utgiftene der
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2005 #7 Skrevet 25. desember 2005 Kanskje noen har stjålet batteriet når de har sett på det i butikken. Ring eller dra i butikken og si i fra. Mest sannsynlig får du et nytt batteri uten problemer.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #8 Skrevet 26. desember 2005 Til mitt kamera koster i alle fall batteri rundt 550 kr, så jeg hadde ikke vært glad om det hadde mangla da jeg åpnet kameraet første gang
Gjest Gjesta Skrevet 26. desember 2005 #9 Skrevet 26. desember 2005 Det bør ikke være noe problem å få nytt batteri. Vær obs når du tar det første bildet med kameraet. Hvis kameraet er nytt skal telleren (som gir filnavn til bilda) starte på 1. Det kan hende det er tatt et par bilder med kameraet som ledd i kvalitetskontrollen på fabrikken, men starter telleren på et høyt tall er kameraet brukt.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #10 Skrevet 26. desember 2005 Fikk ikke med batterier når jeg kjøpte kamera jeg... ← Ikke jeg heller.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2005 #11 Skrevet 26. desember 2005 Antar det her er snakk om et digitalkamera, og disse har jo som regel spesielle oppladbare batterier, likner litt på mobilbatteri. Dette skal i tilflle følge med. Lite tips til de som skulle komme til å miste laderen eller andre deler. Ka lønne seg prøve å kontakte verkstedet til levrandøren. Jeg mistet laderen til mitt kamera, og etter å ha sendt verkstedet en mail (nemlig ikke det letteste å få tak i fant jeg ut, ikke sånn som med mobilladere at de selges billig på Claes Ohlsson) om de kanskje hadde en lader liggense fra et returnert kamera el., kom det en ny lader i posten helt gratis!! Fortsatt imponert over denne kundesevicen. Mulig det er policy siden de ikek selger ladere separat, men likevel...
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2005 #12 Skrevet 28. desember 2005 Ta nå bare kameraet med deg til din nærmeste Expert og forklar dem problemet, så får du hjelp der. Expert har alltid vært hjelpsomme mot meg hvis jeg har hatt spørsmål eller problemer. Du får helt sikkert et nytt batteri av dem, eller så kontakter de filialen det er kjøpt i og får det sendt. (Det kan være mange grunner til at batteriet er borte og posen ikke forseglet, du trekker en hel masse slutninger ut ifra antagelser.)
jordbær Skrevet 29. desember 2005 #13 Skrevet 29. desember 2005 Kan jo være at den som har kjøpt det kameraet, kjøpte en "B-vare" som var merket med "uten batteri" til en litt billigere penge? Har du spurt personen? Hvis ikke er jo saken klar, da klager du bare
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå