AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Del Skrevet 22. februar 2023 😲 Jeg var ute for en drink og kjøpte en liten gin tonic som kostet 181,-! Hadde jeg visst prisen hadde jeg aldri kjøpt den. Er det fritt frem for barer / hoteller å ta så mye som de vil for alkohol? De hadde heller ikke prisliste.... Anonymkode: fa880...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Del Skrevet 22. februar 2023 Da spør du om prisen. I den drinken ligger det betaling for selve innholdet, ansattlønn, husleie, strøm, vann, avgifter, renhold osv... Så er en grunn til at prisen er høy. Er tross alt alkohol serveringssteder tjener penger på. Anonymkode: 26250...73f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Del Skrevet 22. februar 2023 Liten? Med mindre tonic da? hvis du er på budsjett, så les barkartet/ spør om pris. Du vet jo at alt har økt i pris og at det har blitt veldig dyrt og drive bar. Hva tenker du , at staten skulle satt en Max pris for liten gin tonic, eller at det skulle hatt fast pris? Anonymkode: 9e837...17c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Del Skrevet 22. februar 2023 Har blitt stive priser nå ja. Og selvfølgelig står baren fritt til å prise sine egne drinker🙂 Anonymkode: 7b9b5...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Del Skrevet 22. februar 2023 Hva er en liten GT? Betyr det at du har halv mengde alkohol i? Men det er ganske dyrt for drinker ja. Anonymkode: b0c18...a01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 22. februar 2023 #6 Del Skrevet 22. februar 2023 Alkohol er dyrt i Norge. I tillegg kommer allt det andre som ligger inne i prisen: lønn, strøm, vedlikehold for lokaler, moms, etc. Skal du alltid ha det billigste alternativet så drikker du hjemme. Prisene har gått i taket på alt så også drinker ute naturligvis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Del Skrevet 22. februar 2023 Helt sinnsykt. Kjøpte to Aperol på en fjellstue i vinterferien; pris 356. Samme som en flaske aperol og prosecco på polet 😂 Anonymkode: 829f6...fc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #8 Del Skrevet 22. februar 2023 Det var ganske dyrt, men selv i Norge er det ikke vanlig med 185,- for en drink. Ser du skrev hotellbar? I så fall forklarer det mye, barer på hoteller har en tendens til å prise seg en del over en "vanlig" bar på byen, så det er jo som regel et av de dyreste stedene man kan drikke. Men ja, det er naturlig nok fritt frem for enhver aktør å ta den prisen de selv ønsker for en lovlig vare, slik er det jo for alle barer. Anonymkode: aba4f...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Del Skrevet 22. februar 2023 Spørs om hva slags gin og tonic du fikk. Finsbury og billig tonic? Alt for dyrt. Hendrick´s og Fever-Tree? Helt vanlig pris. Og størrelse har litt lite å si, det er ikke en halvliter med dispenser brus liksom. Du får uansett 4cl Gin, eneste forskjell er mengde Tonic og/eller is. Jeg foretrekker en "liten" Gin & Tonic i stedet for en større med for mye tonic. Anonymkode: 353dd...3a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Del Skrevet 22. februar 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: 😲 Jeg var ute for en drink og kjøpte en liten gin tonic som kostet 181,-! Hadde jeg visst prisen hadde jeg aldri kjøpt den. Er det fritt frem for barer / hoteller å ta så mye som de vil for alkohol? De hadde heller ikke prisliste.... Anonymkode: fa880...ac5 Ja det er det. Du må spørre om prisen da vet du. Men ca 180 for en drink er ganske vanlig Anonymkode: 48c51...689 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosabløff Skrevet 22. februar 2023 #11 Del Skrevet 22. februar 2023 Dra på en av Forsvarets barer. Da får du drink til en fjerdedel av prisen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #12 Del Skrevet 22. februar 2023 Rosabløff skrev (19 minutter siden): Dra på en av Forsvarets barer. Da får du drink til en fjerdedel av prisen. Og gratis tafsing inkludert, tydeligvis. Anonymkode: fc72c...20a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå