ThorEgil Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 (endret) Som i overskriften så er jeg ny her.. Jeg har vært litt inne å tittet som gjest og føler at veldig mange ganger så gies det gode råd fra fine mennesker som har vært igjennom det samme som trådstarter har eller er. Men så får jeg mer og mer følelsen av at det er mange som bare synser og deler sine meninger. Er det bare jeg som har begynt å få feil inntrykk? Eller hvordan er det her? Jeg lever i et samboerforhold som har vart i litt over 10 år. Jeg elsker min kjæreste utrolig høyt. Hun har ikke hatt et lett liv og opplevd mye forferdelig. Etter vi ble sammen har hun bare fått mer og mer livskvaliteten og gleden i øynene hennes bare ble større og større. hun så endelig den jenta jeg så , den flotte nydelige jenta mi. Hun har vært i et psykisisvold og fysiskvoldelig forhold av tidligere partner. Så etter et overraskende møte av denne "såkalte" mannen for 1.5 år siden snudde det. . Og . hun blir mer og mer deprimert og fjern. Og jeg føler uansett hva jeg prøver på så blir det tolket feil og at jeg er for dullete med ho. Eller det stikk motsatte... Jeg vil jo bare vise ho at jeg bryr meg og er her for henne. Skal jeg bare la henne være? Noen i min situasjon eller opplevd det samme som kan gi meg noen gode råd. Hun få traume behandling og jobber med fagfolk. Så er ikke jeg som skal fikse ho. Hvordan kan jeg best mulig være der for ho. Hva er en kjæreste oppgaver når han føler alt han gjør blir feil. Endret 22. februar 2023 av ThorEgil
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 ThorEgil skrev (12 minutter siden): Som i overskriften så er jeg ny her.. Jeg har vært litt inne å tittet som gjest og føler at veldig mange ganger så gies det gode råd fra fine mennesker som har vært igjennom det samme som trådstarter har eller er. Men så får jeg mer og mer følelsen av at det er mange som bare synser og deler sine meninger. Er det bare jeg som har begynt å få feil inntrykk? Eller hvordan er det her? Jeg lever i et samboerforhold som har vart i litt over 10 år. Jeg elsker min kjæreste utrolig høyt. Hun har ikke hatt et lett liv og opplevd mye forferdelig. Etter vi ble sammen har hun bare fått mer og mer livskvaliteten og gleden i øynene hennes bare ble større og større. hun så endelig den jenta jeg så , den flotte nydelige jenta mi. Hun har vært i et psykisisvold og fysiskvoldelig forhold av tidligere partner. Så etter et overraskende møte av denne "såkalte" mannen for 1.5 år siden snudde det. . Og . hun blir mer og mer deprimert og fjern. Og jeg føler uansett hva jeg prøver på så blir det tolket feil og at jeg er for dullete med ho. Eller det stikk motsatte... Jeg vil jo bare vise ho at jeg bryr meg og er her for henne. Skal jeg bare la henne være? Noen i min situasjon eller opplevd det samme som kan gi meg noen gode råd. Har du spurt henne hvorfor det har snudd? Hvordan møtte hun han? Bare så hun han, eller snakket hun med han? Hvor bor han nå? Det er nok en del kvinner her som har erfaring med voldelige forhold. Jeg har ikke det selv, så får håpe de svarer. Anonymkode: ba9ca...b11 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Hun fikk nok noen traumereaksjoner av å se han igjen. Med PTSD så kan man dissosiere, høres ut som det er det som har skjedd her. Hun trenger traumebehandling, men ingen kan presse henne til det. Du må ta et standpunkt om du klarer å være den partneren hun trenger eller ikke og om hun er den partneren du ønsker. Jeg kunne ikke være i forhold på mange år etter det voldelige forholdet jeg var i og sliter enda med at jeg blir fjern mentalt i nære relasjoner tross for god behandling. Anonymkode: bf520...2ca
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Aldri tro at du kan fikse en dame. Du vil aldri få noe igjen for det over tid. Invester heller tiden og oppmerksomheten din i damer som ikke trenger å fikses. Anonymkode: f276b...2f9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Dette er følgene av traumene. Slike følger kan være vanskelig og voldelig for pårørende. Skal man ha relasjoner til andre (familie, jobb, venner) så bør man oppsøke hjelp så man ikke skader andre. Anonymkode: 8a834...f5b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Som andre sier; det er nok traumereaksjoner etter det forrige forholdet. Høres ut som hun trenger ordentlig terapi. Jeg ville foreslått det for henne om jeg var i dine sko. Anonymkode: d6f68...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 Jeg har ptsd etter fysisk og psykisk mishandling. Fikk i starten traume-reaksjoner av å se eksen ( far til barna mine) men det gav seg i løpet av de første åra etter bruddet. Jeg var dog oppmerksom på problemet, og har jobbet aktivt med det. hva sier hun når du snakker med henne om endringen? Er hun oppmerksom på det selv? Ønsker hun å ta tak i det? Anonymkode: 08c4f...f1a 1
ThorEgil Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #8 Skrevet 22. februar 2023 ThorEgil skrev (5 timer siden): Som i overskriften så er jeg ny her.. Jeg har vært litt inne å tittet som gjest og føler at veldig mange ganger så gies det gode råd fra fine mennesker som har vært igjennom det samme som trådstarter har eller er. Men så får jeg mer og mer følelsen av at det er mange som bare synser og deler sine meninger. Er det bare jeg som har begynt å få feil inntrykk? Eller hvordan er det her? Jeg lever i et samboerforhold som har vart i litt over 10 år. Jeg elsker min kjæreste utrolig høyt. Hun har ikke hatt et lett liv og opplevd mye forferdelig. Etter vi ble sammen har hun bare fått mer og mer livskvaliteten og gleden i øynene hennes bare ble større og større. hun så endelig den jenta jeg så , den flotte nydelige jenta mi. Hun har vært i et psykisisvold og fysiskvoldelig forhold av tidligere partner. Så etter et overraskende møte av denne "såkalte" mannen for 1.5 år siden snudde det. . Og . hun blir mer og mer deprimert og fjern. Og jeg føler uansett hva jeg prøver på så blir det tolket feil og at jeg er for dullete med ho. Eller det stikk motsatte... Jeg vil jo bare vise ho at jeg bryr meg og er her for henne. Skal jeg bare la henne være? Noen i min situasjon eller opplevd det samme som kan gi meg AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun fikk nok noen traumereaksjoner av å se han igjen. Med PTSD så kan man dissosiere, høres ut som det er det som har skjedd her. Hun trenger traumebehandling, men ingen kan presse henne til det. Du må ta et standpunkt om du klarer å være den partneren hun trenger eller ikke og om hun er den partneren du ønsker. Jeg kunne ikke være i forhold på mange år etter det voldelige forholdet jeg var i og sliter enda med at jeg blir fjern mentalt i nære relasjoner tross for god behandling. Anonymkode: bf520...2ca Tusen takk for at du delte dette med meg. Hun får hjelp av profesjonelle så du har rett at hun fikk en traumereaksjon. Og den var dessverre stor. Men føler som vi står å stamper på samme plass. Jeg får tenke over det du skriver der. Men jeg vet jeg elsker ho og ønsker å være der for ho. Man tar ikke halen mellom beina og stikker av uten en kamp.
ThorEgil Skrevet 22. februar 2023 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har ptsd etter fysisk og psykisk mishandling. Fikk i starten traume-reaksjoner av å se eksen ( far til barna mine) men det gav seg i løpet av de første åra etter bruddet. Jeg var dog oppmerksom på problemet, og har jobbet aktivt med det. hva sier hun når du snakker med henne om endringen? Er hun oppmerksom på det selv? Ønsker hun å ta tak i det? Anonymkode: 08c4f... Vi snakker mye sammen om alt mulig, men når det står på så tar redselen og angsten over. Og hun er tilbake til den gangen. Jeg tror jeg gjør rett i å bare fortsette å være der for ho. Rolig og støttende. Dette kommer nok bare til å ta tid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå