Gå til innhold

Hva trenger en 3 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har funnet ut at samboeren min har et barn på 3år som han ikke visste om.

Det blir derfor snart samvær og forhåpentligvis opptrapping til en del samvær etterhvert. Vi må derfor kjøpe inn en del utstyr å ha hos oss, hva bør vi kjøpe inn??

Anonymkode: 90c3a...66a

Skrevet

En treåring trenger vel strengt tatt bare ei seng og klær, så må resten komme etter interesser. En krakk å stå på for å nå opp til badvask og do, tripptrapp stol ved kjøkkenbordet.

Men når en aldri har møtt barnet før og det er 3år gammelt så blir det jo en god del korte treff over en lang periode før barnet kommer hjem til dere. Så dumt å kjøpe inn ting nå før en vet hva barnet egentlig trenger og liker.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det blir derfor snart samvær og forhåpentligvis opptrapping til en del samvær etterhvert. Vi må derfor kjøpe inn en del utstyr å ha hos oss, hva bør vi kjøpe inn??

Seng og sengetøy hvis barnet skal overnatte 

noen leker (sjekk hva interessen er) 

klær (ullundertøy , gensere, joggebukser/tights er greit å ha tilfelle hen må skifte når hen er der). Eventuelt yttertøy. 

eventuelt bleier (og våtservietter) om hen fortsatt bruker det :)  

ellers greit å kjøpe litt pålegg og sånt dere vet barnet liker, frukt… alt for at barnet skal ha det så trygt og kjekt som mulig tenker jeg. 

Anonymkode: 59425...3d0

Skrevet

Kopper og bestikk i hardplast kanskje, sånne du får på IKEA. 

Anonymkode: 49dee...807

Skrevet

Min snart 3 åring har som jeg mener er viktigst utenom det helt elementære da som seng og klær: Tripp trapp stol, potte fordi han øver på å gå på do, drikkeflasker og bestikk/fat/kopper tilpasset småbarn. Leker selvfølgelig. 

Jeg tror dere kommer langt med å kjøpe inn det mest nødvendige først, altså seng, spisestol osv. leker og sånn må man jo se an barnets interesser. En 3 åring er stor nok til å være med i lekebutikken å få velge litt selv, det syns hvertfall min er stor stas 😊

Anonymkode: d9642...54d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spør mor til barnet. Så kjøper dere inn etter behov. Klær kommer vel med hjemmefra, i alle fall i begynnelsen. 

-seng pluss sengetøy 

-eventuell potte (spør mor) krakk til håndvask

-aldersadekvate leker

Spør mor om hvilken mat barnet spiser/liker. Kjøp inn dette. 

Anonymkode: fefce...0b4

Skrevet (endret)

Stakkars liten. Rent bortsett fra praktiske fysiske ting, må man jo trygge barnet og gi masse omsorg. Det kan jo hende det er vettskremt av å være sammen med helt ukjente voksne i starten. 

Istedet for leker ville jeg gått for koselige bøker dere kan lese for barnet, brettspill som dyrelotto som dere kan gjøre sammen, ball, tegnesaker osv. 

Endret av missLynch

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...