AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Jeg har nå jobbet som rådgiver i 7 år. Når gikk dere opp til seniorrådgiver? Og hvilken tittel har funksjonen over deg hvis du er seniorrådgiver? Har du bachelor eller master? Er de med bachelor konsulent/seniorkonsulent? Anonymkode: 3fa13...ecc
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 Jeg har masterutdanning og ble seniorrådgiver etter 2 år på nåværende arbeidsplass, men hadde mange år i arbeidslivet før dette. Litt spesielt tilfelle, men hos oss rykket alle rådgivere med mer enn 5 års samlet ansiennitet opp til seniorrådgiver uten varsel. Det var en del av en intern harmonisering mellom flere avdelinger for å få en konsekvent bruk av ulike titler. Noen avdelinger hadde ingen tradisjon for å bruke senior-tittelen, mens andre hadde. Noen steder var "alle" rådgivere, mens andre steder var "alle" konsulenter, uavhengig av kompetanse og arbeidsoppgaver. Heretter når det ansettes rådgivere hos oss skal de i hovedregelen ha masterutdanning, men bachelor med særlig relevant erfaring kan vurderes. Tidligere var heller ikke dette så konsekvent gjennomført. Dermed finnes det faktisk seniorrådgivere i organisasjonen som har vært der i styggmange år, og som ikke har noen høyere grad. Bachelorutdannede ansettes som regel som konsulenter, med det unntaket som jeg nevnte over her. Funksjonen over meg er seksjonsleder. Seksjonslederen er leder for mange stillingstitler: både seniorrådgivere, rådgivere, seniorkonsulenter, konsulenter og sekretærer. Anonymkode: 637f5...9fe
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Hvilken sektor er dette i? I stat er det vanskelighetsgrad på oppgaver som avgjør. Hvis du har oppgaver på rådgivernivå blir du der om du ikke får vanskeligere oppgaver. Har dere en lønnspolitikk, sjekk hva som står der eller prat med nærmeste leder hva du kan gjøre for å rykke opp Anonymkode: df58c...c3c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Takk for svar! Det er i offentlig sektor. Jeg tror bare det ikke har blitt snakket om før, så jeg tenkte å løfte det nå i år. Det er vel som det skrives over, at vi har hatt en tilfeldig bruk av titlene konsulenter og rådgivere uten at de egentlig gir noen mening eller sier noe om ansvar, oppgaver eller bakgrunn. Anonymkode: 3fa13...ecc
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Du må sjekke lønnspolitikken der du jobber, og hør med fagforeninga hvordan den praktiseres. Her hvor jeg jobber finner du førstekonsulenter og seniorrådgivere som gjør det samme, og tjener det samme, så det er svært ulikt hvordan stillingskodene brukes i staten. Anonymkode: 28e5b...50c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilken sektor er dette i? I stat er det vanskelighetsgrad på oppgaver som avgjør. Hvis du har oppgaver på rådgivernivå blir du der om du ikke får vanskeligere oppgaver. Har dere en lønnspolitikk, sjekk hva som står der eller prat med nærmeste leder hva du kan gjøre for å rykke opp Anonymkode: df58c...c3c Jeg jobber i staten og ble seniorrådgiver etter to år uten at arbeidsoppgavene mine ble endret. Tror ikke det er noen generell regel. Anonymkode: 6ff82...9c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå