AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Er det flere enn meg som mener det samme? Jeg syns graviditet er ekkelt. Jeg har hatt flere bekjente som har vært gravide opp gjennom åra, og jeg syns magen er ekkel. Det samme gjelder amming. De blir svære, sprengte, klumpete, niplene ser ut som en slagmark. Jeg klarer ikke å forstå at de aller fleste vil ødelegge seg selv på denne måten. Listen over hva du risikerer ved å få barn er så uendelig lang - og dette er de villig til å ofre for en liten puck som du må ta vare på ut livet? For ikke å snakke om hvilke grunner de faktisk har til å få barn, men det er en annen diskusjon. Når de da har fått ut denne lille pucken, så skal de behandles som supermennesker. "Jeg har grodd et menneske, hallo!". Nei - hallo i luken! Nevn ÈN ting som er MER vanlig enn å få barn? Det er ingenting spesielt ved å få barn, og de har ingen rett på å spesialbehandles når de får barn. De får flere sykedager, de får permisjoner, de får bedre romslighet når det gjelder fri generelt, de får penger fra staten. Det er diskriminering for oss som ikke vil ha barn, og det skulle faktisk ikke vært lov. Om ikke annet skulle vi fått goder for å ikke belastet arbeidsplassen fordi de er hjemme og passer på poden. Som for eksempel noen ekstra fridager, eller et lønnstillegg for barnløshet. Hvis du da velger å få barn etterpå, så mister personen denne "goden". Og før noen skal "shame" - jeg er en kvinne på over 30, gift og veletablert. Jeg har stått ved mitt barnløse ønske i alle år. Jeg er interessert i å høre om det er flere i samme båt som meg. Anonymkode: 62097...5ba 8 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 22. februar 2023 Du er høy på pæra Anonymkode: 524b1...d72 36 1 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 22. februar 2023 Så fint for deg at du trives som frivillig barnløs. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke vil ha barn, men vi er forskjellige du har åpenbart mye kjedelig fritid, kanskje du skulle prøvd å finne en mening i det barnløse livet ditt istedet for å spy på kg? Anonymkode: d9b73...71d 39 2 37
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er høy på pæra Anonymkode: 524b1...d72 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så fint for deg at du trives som frivillig barnløs. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke vil ha barn, men vi er forskjellige du har åpenbart mye kjedelig fritid, kanskje du skulle prøvd å finne en mening i det barnløse livet ditt istedet for å spy på kg? Anonymkode: d9b73...71d TS. Dere har begge barn, I presume. Anonymkode: 62097...5ba 1
Populært innlegg svartkatt Skrevet 22. februar 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 22. februar 2023 Du snakker om flere bekjente og brystvortene til disse... Høres litt merkelig ut at du skal ha sett så mange bekjente nakne.. 48 22
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Jeg vil ikke ha barn selv, men bruker ikke energi på å klikke på de som vil ha. Anonymkode: 53659...4e2 39 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 Stått opp på feil fot i dag? 😂 Anonymkode: bd1cc...30a 29
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 Så du mener du skal få byttet amme fri og syke barn dager inn i Netflix og slappe av dager? 😂😂😂 Anonymkode: 6ecca...ed3 27 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du mener du skal få byttet amme fri og syke barn dager inn i Netflix og slappe av dager? 😂😂😂 Anonymkode: 6ecca...ed3 Hahahaha Anonymkode: 524b1...d72
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Spør din mor hvorfor hun valgte å få en sånn liten puck som ødela niplene hennes. Hvorfor ser du niplene til alle dine bekjente? Anonymkode: 5fba4...fca 31 13
svartkatt Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 Jeg bestemte meg for å ikke få egne barn da jeg var ca 10 år. Men jeg synes en gravid mage er veldig flott. Det er nok fordi det er en slags ultimat beskyttelse og trygghet.. man kan ikke være mer moderlig enn da. Babyer derimot finner jeg sjelden søte. Og mødre etter fødsel er ofte.. vel, det trengs ikke snakkes om. Jeg vet jeg har et kompleks forhold til mødre og unger. Jeg vet også at det er forskjell på unger og mødre. Jeg er ikke i samme båt som deg. Å spy ut negativitet på det viset kunne ikke falt meg inn. 13 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #12 Skrevet 22. februar 2023 Hvem skal gidde å ta vare på deg når du blir gammel og grå? Anonymkode: 524b1...d72 23 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #14 Skrevet 22. februar 2023 Just now, AnonymBruker said: Hvem skal gidde å ta vare på deg når du blir gammel og grå? Anonymkode: 524b1...d72 Jeg er ikke TS og deler ikke de samme meningene, men akkurat det argumentet du kommer med her er jeg ikke så glad i. Skal jeg velge å få barn bare for å ikke være alene senere i livet? Det er jo ingen selvfølge at barnet i det hele tatt vil ta vare på meg når jeg er gammel. Anonymkode: 53659...4e2 14 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #15 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nevn ÈN ting som er MER vanlig enn å få barn? Anonymkode: 62097...5ba Ikke alle får barn, så det må jo være ting som alle/nesten alle gjør da: - Bli født - Dø - Puste - Sove - Spise - Drikke - Tisse - Bæsje - Fise - Ha sex - Ha venner - Ha familie - Gå på skolen ...og jeg kunne fortsatt i det uendelige. Anonymkode: e83d4...62f 12 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #16 Skrevet 22. februar 2023 Da håper jeg inderlig at du om 40 år kommer til å skjønne hvorfor det er viktig å få barn. Hvorfor dagens barn skal bære dette landet videre. Allerede om 10-20 år så blir vi myyyye mer avhengig av hjelp fra familien da helsevesen kommer til å kollapse. Jeg er glad jeg ofret min kropp for mine 3 nydelige barn. Har hatt stor glede av dem fra dag en, har det også i dag når de er tenåringer og kommer til å ha det til dagen jeg dør. 100% verdt det. Og jeg vet at de kommer til å stille opp for oss foreldrene ❤️ Det å ikke ønske seg barn er ikke så uvanlig i dagens samfunn, men innlegget ditt bærer preg av egoisme og en person som er såpass selvsentrert at det er like greit at du ikke viderefører dine gener. Ta deg en bolle og ha en fin dag ☀️ Anonymkode: 96aac...62b 19 4
Kristin70 Skrevet 22. februar 2023 #17 Skrevet 22. februar 2023 24 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingenting spesielt ved å få barn, og de har ingen rett på å spesialbehandles når de får barn. De får flere sykedager, de får permisjoner, de får bedre romslighet når det gjelder fri generelt, de får penger fra staten. Det er diskriminering for oss som ikke vil ha barn, og det skulle faktisk ikke vært lov. Anonymkode: 62097...5ba Du forstår at det er ønskelig fra et samfunnsperspektiv at folk får barn? Det er greit at du ikke vil ha barn (og med den aggressive holdningen bør du heller ikke ha barn). 23 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #18 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er det flere enn meg som mener det samme? Jeg syns graviditet er ekkelt. Jeg har hatt flere bekjente som har vært gravide opp gjennom åra, og jeg syns magen er ekkel. Det samme gjelder amming. De blir svære, sprengte, klumpete, niplene ser ut som en slagmark. Jeg klarer ikke å forstå at de aller fleste vil ødelegge seg selv på denne måten. Listen over hva du risikerer ved å få barn er så uendelig lang - og dette er de villig til å ofre for en liten puck som du må ta vare på ut livet? For ikke å snakke om hvilke grunner de faktisk har til å få barn, men det er en annen diskusjon. Når de da har fått ut denne lille pucken, så skal de behandles som supermennesker. "Jeg har grodd et menneske, hallo!". Nei - hallo i luken! Nevn ÈN ting som er MER vanlig enn å få barn? Det er ingenting spesielt ved å få barn, og de har ingen rett på å spesialbehandles når de får barn. De får flere sykedager, de får permisjoner, de får bedre romslighet når det gjelder fri generelt, de får penger fra staten. Det er diskriminering for oss som ikke vil ha barn, og det skulle faktisk ikke vært lov. Om ikke annet skulle vi fått goder for å ikke belastet arbeidsplassen fordi de er hjemme og passer på poden. Som for eksempel noen ekstra fridager, eller et lønnstillegg for barnløshet. Hvis du da velger å få barn etterpå, så mister personen denne "goden". Og før noen skal "shame" - jeg er en kvinne på over 30, gift og veletablert. Jeg har stått ved mitt barnløse ønske i alle år. Jeg er interessert i å høre om det er flere i samme båt som meg. Anonymkode: 62097...5ba Du er ikke så veldig spesiell som ikke vil ha barn heller. Lønnstillegg for barnløshet? Kan du utdype hvorfor? Det er ikke foreldrene som får goder fordi man får barn. Det er goder barnet får for å kunne overleve, da de ikke kan ta vare på seg selv. Ekstra fridager? Hvor kommer dette fra? Skal vi også ta med i samme slengen de over 60 år som faktisk får en uke ekstra fri? Anonymkode: 56a3a...987 24 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #19 Skrevet 22. februar 2023 Du må ha hatt en meget spesiell oppdragelse siden du sliter sånn med å forholde deg til fikk som lever et vanlig liv. Du er ekstremt fordømmende, og det kommer fra oppveksten din Anonymkode: 197f8...b66 20 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #20 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det flere enn meg som mener det samme? Jeg syns graviditet er ekkelt. Jeg har hatt flere bekjente som har vært gravide opp gjennom åra, og jeg syns magen er ekkel. Det samme gjelder amming. De blir svære, sprengte, klumpete, niplene ser ut som en slagmark. Jeg klarer ikke å forstå at de aller fleste vil ødelegge seg selv på denne måten. Listen over hva du risikerer ved å få barn er så uendelig lang - og dette er de villig til å ofre for en liten puck som du må ta vare på ut livet? For ikke å snakke om hvilke grunner de faktisk har til å få barn, men det er en annen diskusjon. Når de da har fått ut denne lille pucken, så skal de behandles som supermennesker. "Jeg har grodd et menneske, hallo!". Nei - hallo i luken! Nevn ÈN ting som er MER vanlig enn å få barn? Det er ingenting spesielt ved å få barn, og de har ingen rett på å spesialbehandles når de får barn. De får flere sykedager, de får permisjoner, de får bedre romslighet når det gjelder fri generelt, de får penger fra staten. Det er diskriminering for oss som ikke vil ha barn, og det skulle faktisk ikke vært lov. Om ikke annet skulle vi fått goder for å ikke belastet arbeidsplassen fordi de er hjemme og passer på poden. Som for eksempel noen ekstra fridager, eller et lønnstillegg for barnløshet. Hvis du da velger å få barn etterpå, så mister personen denne "goden". Og før noen skal "shame" - jeg er en kvinne på over 30, gift og veletablert. Jeg har stått ved mitt barnløse ønske i alle år. Jeg er interessert i å høre om det er flere i samme båt som meg. Anonymkode: 62097...5ba Du fremstår mer som en tenåringsgutt på 17 enn en veletablert gift kvinne på over 30 år. Du innser vel at å føde og fostre barn er essensielt i en velferdsstat? Vi føder allerede for få barn. Jeg er stolt av mine barn. Og ja, jeg har tatt en for laget. Både fysisk og mentalt. Det kan du godt takke meg og andre mødre for. Uten oss, hadde staten Norge gått under med ett brak. Anonymkode: 8b117...6a5 20 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå