Gå til innhold

Hvordan er det å leie bolig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betaler du i husleie i mnd? Jeg leier 70 kvm å betaler12 000 kr i mnd😕 i Drammen 

Anonymkode: 9b82a...c35

Skrevet

Betaler noe av det samme, men ikke fullt så stort som 70 kvm. Leier i Ski, 12 500 kr i mnd for 52 kvm. Sokkelleilighet 

Anonymkode: f219f...b26

Skrevet

Leier et lite hus på 60 kvm til 7000,- i mnd. Vi er to, så leien er 3500,- på hver. Huset ligger landlig til. 

Anonymkode: 79261...bfc

• Liker 2
Skrevet

70kvm 13000kr. Drammensområdet. Kjedelig å kaste bort penger på leie istedet for å betale ned boliglån. Ellers er det fint å slippe ansvaret rundt vedlikehold og andre uforutsette utgifter som kan oppstå når man eier. Vil fortsatt si ulempene veier tyngst. 

Anonymkode: 08671...97d

Skrevet

Jeg bor midt i Lillestrøm og stortrives med å leie. Helt nytt bygg,så lekkert og fint. Eid eget i 30 år,men nå ville jeg bo veldig sentralt og valgte derfor å leie. Så får jeg se hva jeg gjør etterhvert. Betaler 13000 med tv/internett. Strøm utenom på ca.400 i mnd.

Anonymkode: 181a0...4f5

Skrevet

Leier i Bergen (15 min med buss utenfor sentrum). 50 kwm 8000 i måneden med hage i rolig område med lite trafikk. Kjellerleilighet, hyggelige utleiere og er fornøyd, trives godt

Anonymkode: fd5d3...050

Skrevet

Jeg leier ut en sokkelleilighet på 60 kvm for 8000 i mnd. Vestfold 

Anonymkode: 21fe8...fe2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bor midt i Lillestrøm og stortrives med å leie. Helt nytt bygg,så lekkert og fint. Eid eget i 30 år,men nå ville jeg bo veldig sentralt og valgte derfor å leie. Så får jeg se hva jeg gjør etterhvert. Betaler 13000 med tv/internett. Strøm utenom på ca.400 i mnd.

Glemte å skrive at det er 37 kvadrat. Eget soverom da og romslig bod i garasjeanlegget 🙂

Skrevet

Jeg syns det var grusomt å leie bolig. Alltid angst for at noe skal bli ødelagt i leiligheten og at huseier skal prøve å få dekket vedlikehold på min regning. Heldigvis er min på tid på leiemarkedet over.

De 3 stedene jeg leide kostet meg 9500+ strøm i 2017 - 2019 (rekkehus med 2 soverom). 7500 + strøm i 2019(eldgammelt hus på landet, altfor høy leiepris i forhold til standard), og 6000+ strøm i 2019 - 2022 (underetasje på 60 kvm i hus med 2 soverom).

Anonymkode: 6fce8...9bd

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

I nærheten av Kristiansand. Rundt 40kvm, 1 lite soverom, 5500kr, alt inkludert. Litt landlig, men gode bussforbindelser. Utrolig takknemlig for å bo der jeg bor, både fine utleiere og nabolag. 

Anonymkode: fcff3...fe7

Skrevet

Betaler 11.000 for å leie en enebolig, fremleier ut sokkelen for 7500. Vi er to voksne som deler, så det blir ca 2000 på hver inkl strøm. Fyrer gratis med ved.

Mye billigere enn å kjøpe.

Anonymkode: 4d135...6f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

13.000 for et bøttekott - i Lillestrøm??

Anonymkode: 94b9f...9f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva betaler du i husleie i mnd? Jeg leier 70 kvm å betaler12 000 kr i mnd😕 i Drammen 

Anonymkode: 9b82a...c35

Jeg betaler 14k på lån eier leilighet på over 90kvm. Bærum 

Anonymkode: 6d143...80e

Skrevet

Leie er et helvete. Leter etter bolig å kjøpe etter salg av min egen, tenkte å leie en stund mens jeg lette videre, som så mange andre jeg kjenner har gjort/gjør men fy altså. Betaler mer enn noen av dere over har nevnt for mindre strl. Og de bråker noe så jævlig at jeg holder på å bli gal. Føler meg som en fange og er møkkalei. Drittfolk. Aldri fall for noen utleieres forsikring om at de er rolige folk. Jeg derimot er rolig. Hater  ha satt meg selv i denne situasjonen og kommer ALDRI til å leie igjen, ALDRI! Gleder meg villt til å flytte og håper jeg snart finner noe å kjøpe. Må bruke ørepropper i mitt eget hjem, jeg betaler for å bo i ett bråkefaenskap. Fy fader. Om du må leie, finn noe som ikke er tilknyttet utleiers bolig er alt jeg har si. 

Anonymkode: c2013...b20

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg leier 35 kvm og betaler 12500 i Oslo

Anonymkode: 4d166...913

Annonse
Skrevet

Fin nyere sokkel på 65m2, fullt møblert og utstyrt med fine møbler og stor tv til 15000 inkludert alt. 

Anonymkode: 0f4db...bc5

Skrevet

Leier enebolig med garasje og hage. Betaler 8000,- i mnd. Vestfold, 3 km til nærmeste butikk. 

Anonymkode: 563d6...185

Skrevet

Halvparten av et hus, 4500 m strøm, hyttiheiti vestland. Helt perfekt.

Anonymkode: 9882b...54f

Skrevet

Leier i en mindre by med pendleravstand til Oslo. 50m2 for 8500kr inkl garasje. Får økt leie i mars til 9500kr. Blokk fra 1998 og eier eller sameie har ikke gjort noe siden den ble bygd. Kjøkken, bad, ventilasjon, isolering vinduer og dører.. alt er i behov av oppussing. 

Anonymkode: f50b3...43c

Skrevet

Jeg betaler 10 000 med strøm og internett. 40 kvm. Bor i Tromsø. 10 minutter med buss til sentrum.

Det er helt ok å leie, men er lei av sokkelleilighet. Dessverre er det nesten bare det som tilbys her i den prisklassen jeg holder meg innenfor. Det som er kjipt er at jeg er redd for at huseier skal slå seg vrang på grunn av et eller annet når jeg flytter. De virker ok nå, men jeg har vært borti de som har blitt veldig vrange ved utflytting og skal pirke og klage på det ene og det andre.

Vurderer å flytte på grunn av litt kjip standard, men ikke så sikker på at jeg får så mye bedre enn dette uten at prisen stiger noe voldsomt. Jeg har sjekket litt i det siste og da skal flere altså ha 10 - 11000 for 20 - 30 kvm kun fordi det er ok standard og litt nært sentrum. Synes det er hårreisende at det skal koste så mye.

Ikke kan jeg flytte noe særlig lenger utenfor sentrum siden det da enten ikke går buss eller så går det buss to ganger for dagen eller noe sånt, men billig å leie er det da 😛

Anonymkode: fdcb5...89d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...