AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Skrevet 22. februar 2023 Hoster så og si alltid om nettene, også når hen ikke er syk ellers. Kaster opp i gjennomsnitt en natt i uka pga hosteanfall. Hosteanfall blir ofte trigget av gråting. Fastlegen har lyttet på lungene flere ganger, og sier det ikke er noe galt. Jeg har lest på nett om barneastma, men kjenner ikke igjen dette med piping i brystet (er mer som surkling) eller pustebesvær (virker å puste helt fint). På dagtid virker det ikke å være noe problem. Ungen er aktiv og løper rundt, veldig fysisk av seg, og ser ikke ut til å bli sliten eller noe sånn. Syns allikevel det er rart at ungen hoster hver eneste natt. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene hen ikke har hostet det siste året. Er dette normalt? Anonymkode: 19d0a...43b
laviniabcn79 Skrevet 22. februar 2023 #2 Skrevet 22. februar 2023 høres ut som klassisk barneastma. ungene mine småhostet kun på natt. begge to.fikk medisiner og helt fine.
Tomas77 Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hoster så og si alltid om nettene, også når hen ikke er syk ellers. Kaster opp i gjennomsnitt en natt i uka pga hosteanfall. Hosteanfall blir ofte trigget av gråting. Fastlegen har lyttet på lungene flere ganger, og sier det ikke er noe galt. Jeg har lest på nett om barneastma, men kjenner ikke igjen dette med piping i brystet (er mer som surkling) eller pustebesvær (virker å puste helt fint). På dagtid virker det ikke å være noe problem. Ungen er aktiv og løper rundt, veldig fysisk av seg, og ser ikke ut til å bli sliten eller noe sånn. Syns allikevel det er rart at ungen hoster hver eneste natt. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene hen ikke har hostet det siste året. Er dette normalt? Anonymkode: 19d0a...43b Natthoste er veldig typisk ubehandlet astma. Har selv en gutt med astma og det blir borte med mild astmamedisinering. Ta kontakt med fastlege for henvisning.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Be om henvisning til Øre, nese hals lege. Der finner de fort ut av det 😊 Anonymkode: 164b2...e32 1
tussi84 Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Slik var vår sønn på 2 år (bortsett fra oppkast), fram til han fikk diagnosen astma og medisiner. Han hosta til han brakk seg hver natt og våknet da og gråt. Vanskelig å få til å roe ned igjen. fastlegen lyttet på han mange ganger og fant ikke noe. Det var først når vi var innom en barnelege at hun hørte noe. Hun da at de hadde et annet type stetoskop, så etter det fikk han astma medisiner. Ting ble mye bedre etterpå. Han er mye mindre syk, kortere syk, og hosteanfallene på natt har helt stoppet opp.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 Kan også være refluks siden han hoster til han kaster opp. Min gjorde det før vi fant ut hva det var. Hostet gjorde han å. Be om henvisning til øre,nese og hals. Du har krav på en annen vurdering. En fastlege kan ikke bare bestemme at det ikke er astma. Anonymkode: 9c7e1...c46
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Skrevet 22. februar 2023 Vi fikk nylig astmamedisin til vår etter langvarig hoste, spesielt på natt. Fikk først prøve ut i en måned før ny sjekk hos lege hvor vi diskuterte dosering m.v. Merket forskjell etter første dose. Anonymkode: 3caad...228
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #8 Skrevet 22. februar 2023 Det vet ikke vi. Forsøk å få henvisning til en lungeavdeling. Anonymkode: e47c2...72d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå