Gå til innhold

Hva spiser/drikker du før trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med å holde oppe energinivået til en tung styrketreningsøkt. En travel hverdag gjør at man ikke alltid får spist optimalt, og dermed stiller på trening med tom tank.

Hva spiser eller drikker du før trening, og hvor lenge i før?

Anonymkode: fe511...7fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann. Drikker det når jeg er tørst. Har aldri tenkt over tidspunkt.

Men du må jo spise, det er jo sånn passe meningsløst å drive med styrketrening uten å ha energi til å gjøre det. Det tar ikke mange minuttene å kaste i seg ei brødskive med smør og kjøttpålegg, eller stikke innom en butikk og kjøpe en banan og et grovt rundstykke.

Anonymkode: d6bfb...62b

Skrevet

En time før trening spiser jeg 1 banan, 1 energibar eller noe lignende. Greit å få i seg litt raske karbohydrater før en økt. 

Skrevet

Jeg trener morgener, og spiser banan eller en brødskive med peanøttsmør på 30-45 min før. Og en kopp kaffe med melk. 

Anonymkode: 2c391...4cd

Skrevet

Spiser enten middag 2-3 timer før kveldsøkt, er det nærmere 3 timer så velger jeg gjerne en proteinbar, banan eller et knekkebrød med pålegg ca 15-20 min før økta. Middag er veldig varierende, pasta med kjøttsaus, kylling og ris, taco med mye grønt, stekt ørret med salat og mango, tomatsuppe med pølser etc. Drikker kaffe med melk etter middagen.

Eller frokost 1-2 timer før i helgene. Det kan da være to rundstykker med magert pålegg og grønnsaker eller egg og bacon med grønnsaker (uten brød/karbohydrater). Drikker gjerne vann/iskaffe til maten.

Hvis jeg vet at jeg kan gå tom underveis tar jeg med meg en proteinbar eller banan. Drikker vann på trening, innimellom en energidrikk på formiddagstrening. 

Anonymkode: 82293...ff4

Skrevet

Ingenting. Trener best på tom mage. Men er nøye på hva jeg spiser resten av døgnet. Det går for det meste i ren mat med minimalt karbohydrater.

Anonymkode: 4d265...a3e

Skrevet

Ingenting. Trener kl 5.30 hver dag, tar PWO før økta. Drikker en shake til frokost etter trening, så spiser jeg lunsj kl 11.

Anonymkode: a0d2b...7e3

Skrevet

Jeg trenger ikke spise før trening for å ha bra trøkk. 

Jeg spiser vel etter "periodisk faste", uten at jeg ser på det som noe annet enn å gjøre som jeg alltid har gjort: latt være å spise frokost ;)

I helgene trener jeg styrke før lunsj, og trener da på helt tom mage. Det liker jeg bedre enn å trene med mat i magen. 

Folk er forskjellige, noen MÅ ha mat, andre liker det bedre uten. Noen spiser en halv banan og drikker litt kaffe, og er klar, mens andre må spise et større måltid og vente et par timer (så det ikke kommer i retur på knebøyen...)

Anonymkode: 83b71...830

Skrevet
Ellah skrev (20 timer siden):

En time før trening spiser jeg 1 banan, 1 energibar eller noe lignende. Greit å få i seg litt raske karbohydrater før en økt. 

Om du skal ha i deg raske karbohydrater, hvorfor spiser du dem en time før?

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ingenting. Trener kl 5.30 hver dag, tar PWO før økta. Drikker en shake til frokost etter trening, så spiser jeg lunsj kl 11.

Hvorfor bruker du PWO?

Skrevet
Reign skrev (2 timer siden):

Om du skal ha i deg raske karbohydrater, hvorfor spiser du dem en time før?

Fordi det er det som passer med dagen min. Spiser lunsj i 11 tiden, en banan før jeg drar fra jobb før trening og middag når jeg kommer hjem igjen. 

Gjest takinova
Skrevet

Ingenting før. Trener alltid på morgenen, før jobb. Blir litt ekstra til lunsj de dagene da.

Skrevet
Reign skrev (9 timer siden):

Hvorfor bruker du PWO?

For koffein og div. Kan også ta en monster.

Skrevet

Jeg kaster innpå en proteinshake, en neve med nøtteblanding og en banan før trening. Det funker fint for meg. Bruker også pwo for å holde boosten oppe. Spesielt om jeg trener før klokka 06.00 og skal rett på jobb etterpå :) 

Anonymkode: 9349d...88a

Skrevet

Havregrøt kokt på vann med en stor skje økologisk peanøttsmør uten sukker eller annet drit i, toppet med blåbær/bringebær og kanel.

Drikker en kopp grønn te

Anonymkode: c504c...7cc

Skrevet

Når jeg planlegger å trene tidlig på formiddagen i helgene spiser jeg gjerne havregryn med melk og sukker og bananbiter. Men som regel trener jeg på randomme tider når jeg får tid og lyst på ettermiddag og kveld -og da er det jo veldig forskjellig hva jeg har spist. 

Er overhode ikke bevisst på matinntak før trening, og veldig lite bevisst på matinntaket generelt. Bryr meg ikke så mye om det. 

Anonymkode: b2187...6f0

Skrevet

Brødskive med banan en time før.

Skrevet
On 2/24/2023 at 7:51 PM, AnonymBruker said:

For koffein og div. Kan også ta en monster.

Hva er PWO

Skrevet

Kaffe med litt havremelk. Trener på «tom mage», men jeg legger øktene mine kl. 6 før jobb, så er overhodet ikke sulten så tidlig. Blir sulten på slutten av økten og spiser frokost (havregrøt med proteinpulver) innen en time etter trening. Jeg klarer ikke trene på ettermiddagen selv da jeg ofte er kaputt etter jobb, så for min del funker det best med morgentrening! Prøvd å teste det?😊

Anonymkode: 627e3...1c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva er PWO

Preworkout 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...