Gå til innhold

Hvorfor blir folk på 50+ så ensporede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns de eldre folkene på jobb er så...enkle.Snakker mye om hvor gamle de er, helseplager, blir fastlåst på enkelte temaer, nekter å gi seg i en diskusjon... Og humoren er cringe

Anonymkode: eef5f...330

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forkalket hjerne

Anonymkode: 56ffc...086

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg jobber med flere som er over 50, og jeg ler så jeg får tårer i øynene hver eneste dag. 
Eneste de klager over er de brillene de aldri finner :hihi: 
En av mannfolkene som er over 60 kan være veldig ensporet. Men alle skravler om alle mulige tema; oppussing, kjæledyr, sport, nyheter, mye faglig, familier, ferie og bil. Jeg jobber mest med mannfolk som er 10-20 år eldre enn meg. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kommer til å bli slik du også, det handler om livsfaser😉

Anonymkode: 61adb...bb8

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kommer til å bli slik du også, det handler om livsfaser😉

Anonymkode: 61adb...bb8

Er det jeg er redd for. Tenk å være så fastgrodd og kjedelig 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ser ikke poenget med det

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Syns de eldre folkene på jobb er så...enkle.Snakker mye om hvor gamle de er, helseplager, blir fastlåst på enkelte temaer, nekter å gi seg i en diskusjon... Og humoren er cringe

Vel, vet ikke hvor mye yngre du er. Men tror en del av de eldre er litt usikre på hvordan man egentlig snakker med noen som er en del yngre. Prøver å være artige, kanskje inkluderende ..og så blir det litt rart for oss som ikke forstår det XD Ellers går de inn i en tid hvor de er mer avslappede med ting og komfortable

• Liker 2
Skrevet

Der kommer an på øyet som ser, antar jeg.

Jeg satt i minibuss med blant annet to jenter på 18. Skravla gikk konstant i flere timer.

Det var verre enn å høre på Tina og Bettina.

Anonymkode: 7f041...477

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker og at det kun er small talk, slikt er vanlig på jobb. Er ikke helt sikkert de oppfører seg likt hjemme som på arbeid

• Liker 4
Skrevet

Livet kan være hardt for mange,så mange sitter med negativt bagasje i den alderen som kanskje tynger ned. Desuten er det en alder hvor foreldre går bort som regel og det gjør noe med mennesker å se nære og kjære bli syke og gå bort. Når folk snakker negativt, så er det ofte fordi de søker samhold i det negative. Og så er de ensporige  fordi de har levd A4- livet i så mange år nå så det er lite ny input. 

Anonymkode: 6a904...f24

Gjest Beelzebub
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Der kommer an på øyet som ser, antar jeg.

Jeg satt i minibuss med blant annet to jenter på 18. Skravla gikk konstant i flere timer.

Det var verre enn å høre på Tina og Bettina.

Anonymkode: 7f041...477

Yngre mennesker:

Skrevet (endret)

Vel…. Vi drar på ølfestivaler i Europa, konserter,  fjellturer på Korsika, Mallorca, trugeturer i fjellet og Orrfuglleik m.telt  om våren. Kan ikke akkurat si at vi er/føler oss som ‘’gamle kjærring og gubbe’’.  Its all in the head 😝

Endret av Rødstrupa
  • Liker 16
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ingen ting å være redd for - du kommer jo ikke til å synes det selv når du er blitt så gamme.😂😂😂

Anonymkode: 607a4...f2c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva bidrar du med selv da? 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Tenk på alt det de kan som ikke du kan da! De gikk på skolen den gangen man faktisk lærte noe der.

Hvor jobber du forresten? Er det offentlig sektor så kan jeg tenke med at du har rett. Men det sier mer om arbeidsplassen enn om folk over 50.

Anonymkode: a76ae...841

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en av de eldre på min arbeidsplass med ganske mange yngre ansatte. Jeg har ganske god kontakt med de aller fleste, men med enkelte av de yngre blir jeg sittende å tenke hvor mange opplevelser de har foran seg før de blir som meg.

De har kanskje bare vært på to kontineneter og aldri bodd fast i utlandet? De har kanskje ingen eller ett barn? De har neppe vært skilt eller opplevd samlivsbrudd? De har kanskje ikke hatt mer enn et titalls sexpartnere? De har kanskje ikke hatt sex med en person av eget kjønn, ikke vært med på en flerkant eller besøkt en swingersklubb? Aldri måttet håndtere en usaklig oppsigelse, aldri vært en varsler? Aldri jobbet med noe som MÅ være korrekt fordi de vet det er på nyhetene i morgen?

Men jeg merker at de er oppdaterte på café- og utelivet. De vet hvilke fargekombinasjoner som gjelder når de skal male stua i sin første bolig med sin første partner. De er en god kilde til kunnskap om serier og dokumentarer og musikk.

Og jeg tenker at jeg har vært dem. 
Jeg kan misunne dem alt de skal se for første gang, men jeg er også glad for at jeg er ferdig med å brette barnetøy klokka to om natta fordi det er først da det er tid. Ferdig med å komme på jobb og oppdage barnegulp på skjorteskulderen. Ferdig med å studere hvilket barnesete som er best i test.

Vi kommer veldig godt overens, men det er enkelte ting vi ikke kommer til å snakke om. Jeg vet hvorfor og de vet det ikke.

Endret av Snok1
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Lurer på hvem du kjenner. Selv er jeg i 50 årene men har aldri snakket om helseplager. Alder tenker jeg heller ikke på. Selv føler jeg meg fortsatt som om jeg er ca 30. 

Om andre tenker min humor er cringe vet jeg ikke men tror neppe de.

Skrevet

Folk over 50 er forskjellige som alle andre. Du kan ikke dømme den aldersgruppen generelt basert på de få du har truffet.

Når det er sagt så er det jo slik at vi generelt sett blir mer satt i våre vaner og meninger jo eldre vi blir. Hjernen har hatt mange år på å gå de samme spor og det krever mer å gjøre en endring. Det er helt normalt og skjer med de fleste i varierende grad.

Anonymkode: ead5c...8b2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ordet "cringe" 🤡

Anonymkode: cbfc4...306

• Liker 2
Gjest takinova
Skrevet

Ta en titt i speilet, min venn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...