Gjest Carmensita Skrevet 24. desember 2005 #1 Skrevet 24. desember 2005 Som om vi ikke har spist mer enn nok i dag, julaften.... så har vi alltid hatt tradisjon med stor familiefrokost (lunsj) 1. dag jul. Sitter lenge og nyter deilig mat som f. eks. diverse sild, laks, egg, ansjos, oster og mye annet pålegg. Forskjellig hjemmebakt brød og hvetekake. Veldig koselig. Også en laaaang spasertur etterpå.. Flere som har denne tradisjonen?
Gjest Embla s Skrevet 24. desember 2005 #2 Skrevet 24. desember 2005 Absolutt! Masse godt pålegg og laaang brunsj. I år er alle bedt til noen i familien til sen julelunsj. Gleder meg til det!
Gjest Gjest Skrevet 24. desember 2005 #3 Skrevet 24. desember 2005 Aldri 1. dag, men 2. dag. Da samler vi mye familie, bytter på hvor vi er hen. Men i år skal vi til en venninne av mamma 1. dag
Gjest 1111 Skrevet 25. desember 2005 #4 Skrevet 25. desember 2005 Vi har tradisjon den første om at hele familien (med onkler og tanter og besteforeldre som ikke samles alle sammen på julaften) samles hjemme hos noen og det blir servert mat, da gjerne mye pålegg (sild, eggerøre, roastbiff, rester av ribbe +++) og godt brød og lefser og vi sitter ved bordet i timesvis. Ganske så koselig tradisjon.
nostalgia Skrevet 25. desember 2005 #5 Skrevet 25. desember 2005 Vi har full middag ganske tidlig på 1. juledag - så det blir ikke noe særlig frokost da, alle bare tar det de vil ha til frokost, når de står opp? De store julefrokostene her pleier å være på Julaften og 2. dag
Gjest Hilde Skrevet 25. desember 2005 #6 Skrevet 25. desember 2005 Nei, vi spiser når vi står opp. Dessuten er det bare yngstesønnen min og jeg som er hjemme idag - mannen og eldstemann har vakter på jobben i julen. Når to er på jobb og tredjemann ligger og sover så må jeg finne meg noe for meg selv. Denne julen har vi ikke kjøpt inn massevis av pålegg - har funnet ut at det er bare tull. Så jeg stod opp og kokte meg to egg - som jeg spiste på ferskt brytebrød - med majones - det er god frokost for meg. Morgener alene med PC`en i sofaen, film på TV og nytraktet kaffe i koppen er drømmemorgener for meg.
Ladyen Skrevet 25. desember 2005 #7 Skrevet 25. desember 2005 Det har jo hendt at det slenger innom en invitasjon,- men jeg har ingen tradisjoner på det, nei. 1 Mai-frokost, derimot !!!
Gjest gjest1 Skrevet 25. desember 2005 #8 Skrevet 25. desember 2005 Ser ut til at folk spiser nede nå og jeg sitter på kg men jeg spiste masse pasta før alle sto opp uansett så!
Arkana Skrevet 25. desember 2005 #9 Skrevet 25. desember 2005 Vi har stort koldtbord som vi spiser julaften kveld, og så til frokost og kveldsmat hele julen. Da har vi kokt/røkt juleskinke, fenalår, spekeskinke, forskjellige gode salamier, sylte, julepostei, røkelaks, hjemmelaget potetsalat, flere forskjellige oster, hjemmelaget majones, hjemmelaget rødbetesalat, diverse grønnsaker, nystekt brød ++
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. desember 2005 #10 Skrevet 25. desember 2005 Er alltid hos svigermormor og spiser sen frokost/lunsj/brunsj/middag/kvelds - sitter til bords leeeenge altså. Alt mulig godt, laks i div. former, spekemat, leverpostei, rester av julemiddagen osv osv. Det ble så mye mat i går at det ble lite spising i dag,faktisk
Gjest Gjest Skrevet 25. desember 2005 #11 Skrevet 25. desember 2005 ja vi har felles frokost på julaften og 1 juledag med sylte , røkalaks,sild,iksetunge,eggesalat osv de andre dagene blir det mindre stivt,da sover man lenge og bare slapper av.
Leo Skrevet 26. desember 2005 #12 Skrevet 26. desember 2005 Tradisjonen er brunsj 1. juledag med oppvarmet ribbe, pølse etc. + ost, laks, sild, sylte, skinke, egg, syltetøy, spekemat osv. Starter ved 10 - 11 tiden og spiser leenge. Etterpå hviler vi frokost (Har tradisjon med å sitte sent oppe julaften), leser litt i bøker vi har fått, ser filmer på TV/DVD og småspiser når vi har lyst. Til slutt er vi skikkelig forspiste og sovner en eller annen gang ut på natten. 2. juledag starter vi igjen med en solid frokost og så er julens sosiale aktiviteter i gang.
monja Skrevet 27. desember 2005 #13 Skrevet 27. desember 2005 (endret) Vi brukte å spise en stor frokost da jeg bodde hjemme til foreldrene mine, men vi har ikke noen tradisjon på det lenger. Kanskje når eventuelle barn blir større. For sånn frokost med familien er kjempekoselig. Endret 27. desember 2005 av monja
Gjest Popelka ulogget Skrevet 28. desember 2005 #14 Skrevet 28. desember 2005 Som om vi ikke har spist mer enn nok i dag, julaften.... så har vi alltid hatt tradisjon med stor familiefrokost (lunsj) 1. dag jul. Sitter lenge og nyter deilig mat som f. eks. diverse sild, laks, egg, ansjos, oster og mye annet pålegg. Forskjellig hjemmebakt brød og hvetekake. Veldig koselig. Også en laaaang spasertur etterpå.. Flere som har denne tradisjonen? ← Ja, akkurat saann har vi det ogsaa! Veldig koselig. Og gaarsdagens ribbe er selvsagt med - mye bedre kald uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå