Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente. Moren orker jeg ikke å mase mer på, hun gir tilsynelatende blaffen. Ba om input på gave både til jul og nå i forbindelse med bursdagen. Svarer ikke på det.

Til jul ga jeg puslespill og glitterlim, som tilsynelatende var gavene hun var mest fornøyd med og var ivrigst på å prøve ut.

Forslag? Tenkte å kjøpe i morgen (i dag). Tenker ca 200, kanskje maks 250 kr.

Anonymkode: 52d99...4cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Perler til å perle armbånd?

Anonymkode: aa696...4d1

Skrevet

Hva med et brettspill? Vår som straks er 5 liker veldig godt "Speile egg", Kaptein-Sabeltann-spillet, Ludo, UNO, Stone age junior, stigespillet, Gulvet er lava

Liker hun lego? Min elsker lego. 

Et smykke-lage-sett? 

Anonymkode: faaf4...f54

Skrevet

Og full sympati: er utrolig irriterende når foreldre ikke svarer på hva ungene ønsker seg.. Det ER ikke lett å gjette seg frem til hva andre folk sine unger liker. Fire-åringer er ikke en homogen gruppe som alle liker det samme, så det er ikke bare å søke på "hva liker fire-åringer".. 

Anonymkode: faaf4...f54

Skrevet

Da gir du noe gøy som bråker! Trommer, fløyte, munnspill. 

Anonymkode: 48b43...4aa

• Nyttig 2
Skrevet

Dukkeutstyr om hun har dukke😁

Anonymkode: 3b2e7...cd3

Skrevet

Ting med enhjørninger er veldig pop blant jente 4-åringene jeg kjenner

Anonymkode: 0160c...751

• Nyttig 2
Skrevet

Sikkert for sent for denne gangen - men svarer likevel - for det kommer jo flere anledninger, og andre 4-åringer. 

Jeg stemmer med personen over her som sier Lego. Alternativt plusplus (mini), eller sånne magneter til bygging ("magformers", men europris har en rimeligere variant). Det er trasig, gutter får bygge-greier, som er utviklende for IQ. Jenter får "ting med enhjørning på". Blæh...

Så det selv i en 4-årsdag jeg nylig var i til ei jente. Det er så påtakelig forskjell fra hva gutten min fikk til sin 4-års dag. Og det handler jo ikke om interesse heller, bare hva vi voksne tror basert på kjønns-steriotypier. Også blir det en selvoppfyllende profeti, for de blir jo interessert i det vi bygger opp under. 

Anonymkode: 5b547...a75

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2023 den 9.52):

Sikkert for sent for denne gangen - men svarer likevel - for det kommer jo flere anledninger, og andre 4-åringer. 

Jeg stemmer med personen over her som sier Lego. Alternativt plusplus (mini), eller sånne magneter til bygging ("magformers", men europris har en rimeligere variant). Det er trasig, gutter får bygge-greier, som er utviklende for IQ. Jenter får "ting med enhjørning på". Blæh...

Så det selv i en 4-årsdag jeg nylig var i til ei jente. Det er så påtakelig forskjell fra hva gutten min fikk til sin 4-års dag. Og det handler jo ikke om interesse heller, bare hva vi voksne tror basert på kjønns-steriotypier. Også blir det en selvoppfyllende profeti, for de blir jo interessert i det vi bygger opp under. 

Anonymkode: 5b547...a75

Nei Lego er ikke for alle så det bør man ikkd kjøpe 

Anonymkode: 305f3...dd2

• Nyttig 1
Skrevet
On 2/22/2023 at 2:40 AM, AnonymBruker said:

Jente. Moren orker jeg ikke å mase mer på, hun gir tilsynelatende blaffen. Ba om input på gave både til jul og nå i forbindelse med bursdagen. Svarer ikke på det.

Til jul ga jeg puslespill og glitterlim, som tilsynelatende var gavene hun var mest fornøyd med og var ivrigst på å prøve ut.

Forslag? Tenkte å kjøpe i morgen (i dag). Tenker ca 200, kanskje maks 250 kr.

Anonymkode: 52d99...4cc

Her er en liste over ting som passer begge mine, og som de ikke blir lei så forr. Jente på 3 og gutt på 6.

Lego, bøker, perler og perlebrett, kapla, plastelina (anbefaler den fra jovi, den tørker ikke ut, koster lite og varer i årevis).

Anonymkode: bcf67...279

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei Lego er ikke for alle så det bør man ikkd kjøpe 

Det gjelder vel absolutt alt annet man kan finne på å kjøpe også.

Lego er trygt valg. De aller fleste barn har en periode hvor lego er stas.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det gjelder vel absolutt alt annet man kan finne på å kjøpe også.

Lego er trygt valg. De aller fleste barn har en periode hvor lego er stas.

Derfor spør man 

Skrevet

Penger. De får så mye fjas. 

Anonymkode: 2602b...fb2

Skrevet

Lego, Alias junior, malesaker, Paw Patrol-greier, plusplus, magnettavle med bokstaver og tall, memo…

Og så har yatzy vært en stor greie her hjemme iallefall, utrolig mye moro og læring i noen terninger.

Anonymkode: 36bb0...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...