AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #1 Del Skrevet 22. februar 2023 Inspirert av en annen tråd som handler om det motsatte, tenkte jeg at vi må ha en tråd om tro og håp også. Jeg så på en livestream med Trilogy Media i kveld. De er Youtubere og scambaitere som ringer svindlere og kaster bort tiden deres blant annet. Noe de også har gjort er å samle inn penger til ofre for svindel for at de skal få erstattet det de har tapt, og de har til og med samlet inn penger til svindlere som føler seg fanget i en svindel-jobb på et svindel-ringesenter i India, for at de skal kunne starte egen bedrift og tjene ærlige penger. I kveld kom de over en svindler som fortalte dem at dette var svindel, at han ikke likte jobben sin, ikke trodde han kunne få noen annen jobb, var 16 år og hadde en yngre bror som han forsørget. Om dette er sant vet de ikke enda, men de tilbød han å ringe dem tilbake fra sin egen telefon etter "jobb", så de kunne snakke om å få han ut av dette. Han trodde ikke på dem, og trodde de forsøkte å lure han, men hele chatten kokte og fortalte han at dette er faktisk tilfelle, de har gjort det før, og han kan forandre livet sitt og at de snakker sant. Til slutt begynte han å tro på det, og sa at han aldri hadde opplevd noe sånt før. Jeg håper virkelig at han ringer dem, for dette kan virkelig hjelpe han om han ønsker det. Slike muligheter som kommer "dettende fra himmelen" fra vennlige mennesker er noe som virkelig gir meg tro på menneskeheten og håp for fremtiden. Vennlige mennesker som hjelper deg og gir av det de har, er noe helt fantastisk, og jeg har opplevd det flere ganger i livet mitt. Mennesker som kanskje ikke en gang kjenner deg, de har ingenting å vinne på det, de bare vil ikke se deg i en vanskelig situasjon, og de gir deg penger, overnattingsplass, hjelp når du er syk osv. Uten å be om noe tilbake. Dette er små mirakler som gir meg tro på menneskeheten og på fremtiden vår i disse usikre tidene vi har nå. Hva gir deg denne troen? Anonymkode: 8a10e...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #2 Del Skrevet 22. februar 2023 Jeg er såpass dyster at jeg tror det som gir menneskeheten håp, er at det finnes kåthet. Reproduksjon. Om det blir en fin verden av den grunn, not so much… Mitt syn er nok såpass dystert pga min egen erfaring. Har ptsd og grunnen til det er at jeg aldri har fått noe særlig hjelp. Jeg har falt mellom flere stoler, ikke blitt sett. Jeg har måttet lære å ta vare på meg selv og jeg stoler ikke på noen når det kommer… til noe. Jeg hamster mat, alle fremtidige planer handler om hvordan jeg kan klare meg om nav beslutter å stoppe penger. Jeg kan ikke være avhengig av noen, for det er risikosport for meg. Så det ligger kanskje noe i det du sier da… at vi må hjelpe hverandre 🙈 Men Gud så skummelt 😂 det er min største frykt Men det er kanskje en forskjell i å lene seg på systemer, og at en enkel person rekker ut en hånd. Det var egentlig bare det jeg trengte. Anonymkode: 5a8fd...385 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 22. februar 2023 #3 Del Skrevet 22. februar 2023 Vanlige folk. Jeg opplever at de aller fleste bryr seg, er snille og hjelpsomme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #4 Del Skrevet 22. februar 2023 29 minutter siden, Isambard said: Vanlige folk. Jeg opplever at de aller fleste bryr seg, er snille og hjelpsomme. Ikke enig i den 😒 Anonymkode: f5d8d...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Del Skrevet 22. februar 2023 Anonymkode: a0d3e...f62 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Paramount Skrevet 22. februar 2023 #6 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er såpass dyster at jeg tror det som gir menneskeheten håp, er at det finnes kåthet. Reproduksjon. Om det blir en fin verden av den grunn, not so much… Dersom du er veldig kåt så hjelper det, definitivt, det tror jeg. Fordi da handler det om så mye mer enn egen tilfredsstillelse. Da handler det om alt, absolutt alt ved den personen som gjør deg kåt, og dennes velvære. Ikke om deg selv altså. Også de som er utenfor denne intime sfæren vil oppnå fordeler, fordi kåthet gir glede, og den er det naturlig å dele. Slik er vi mennesker, vi deler med de vi føler fortjener det, de vi er glade i. Vi har selv glede av å glede andre, for mange er dette den aller største glede. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men det er kanskje en forskjell i å lene seg på systemer, og at en enkel person rekker ut en hånd. Det var egentlig bare det jeg trengte. Det er absolutt en forskjell, en helt avgjørende forskjell. Dette er veldig politisk, og den store bristen i den sosialistiske tankemodellen. Grupper og systemer har ingen ansvarsfølelse, de har ingen empati, de har ingen følelser. Kun mennesker har disse verdifulle egenskapene. Rike mennesker er mye viktigere for å skape velferd enn rike systemer og grupper og organisasjoner. Rike mennesker har overskudd, og ønsker å hjelpe. De er trygge, har det godt, og det er den beste plattformen for å yte hjelp til andre. Rike mennesker er rause og hjelpsomme. Sosialister ønsker å skape et fiendebilde av rike mennesker. De ønsker å skape et hat mot dem, for at grupper og systemer helt uten sjel skal styre. Slike systemer ledes ofte av bitre og hatefulle mennesker drevet av misunnelse. Det er IKKE en god plattform for å hjelpe andre. Det finnes selvsagt mange unntak til dette. Men hovedlinjene er slik jeg beskriver. Det er i hvert fall min erfaring. En miks er ofte det beste. Så kan andre mene hva de vil om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #7 Del Skrevet 22. februar 2023 Å lese statistikk og forskning angående hvor mye bedre verden er nå enn før, og at den utviklingen ser ut til å fortsette. Mindre sult, mindre terrorisme, mindre sykdom, mindre krig, mindre kriminalitet, osv,. Fremtiden ser veldig lys ut! Anonymkode: f09b4...9c6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 22. februar 2023 #8 Del Skrevet 22. februar 2023 Møte mellom mennesker😌♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #9 Del Skrevet 22. februar 2023 Problemet er at det bare fokuseres på alt det negative i nyhetene og media. Enten er det krig, gjengoppgjør, voldtekt, klimakatastrofe, psykiatriske diagnoser osv. Bare masse negativt og deprimerende. Men som en annen her skriver så er det veldig mye positivt, men det er visst ikke gøy å vise på tv. Anonymkode: 171e0...4f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abendstern Skrevet 22. februar 2023 #10 Del Skrevet 22. februar 2023 Troen på menneskeheten er så som så. Jeg tror på livet. Min livsgnist er hobbyer, kunnskapstørste, kjærlighet og en dæsj kristendom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #11 Del Skrevet 24. februar 2023 Jeg skal flytte om noen dager, og husverten min tilbød seg å kjøre flyttelass for meg, gratis. Slike ting gir meg definitivt tro på mennneskeheten. Anonymkode: 8a10e...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #12 Del Skrevet 8. mars 2023 Meg over. Jeg har nå flyttet, og leier en hytte hos et par som er helt fantastiske. Dette er den typen mennesker som virkelig gir meg tro på menneskeheten. De har også fire barn, og disse barna vil arve deres holdning til andre mennesker og til livet. De er hjelpsomme, løsningsorienterte, positive og generøse, og jeg er heldig som har fått leie hos dem. Jeg vet ikke hva jeg har gjort for å treffe slike mennesker, selv har jeg lite energi for å gjøre så mye for andre. TS Anonymkode: 8a10e...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå