Gå til innhold

Søster som hisser seg opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei søster som er verdens snilleste.. men hun tåler ikke kritikk.. dvs. hun oppfatter kritikk når det ikke er kritikk..

Hvis det skjer, blir hun veldig aktivert og mister det helt.. da prater hun som en foss og blir aggressiv i tonen. 
Jeg har sagt gang på gang at jeg ikke liker at hun snakker til meg på den måten.. men da er jeg urimelig fordi det er jeg som har fått henne aktivert.

Det er alltid synd på henne. Hun har alltid dårlig råd, og sier at jeg har det så mye bedre enn henne fordi vi har to inntekter osv. 

ja, det hjelper med 2 inntekter, men vi er en familie på 5 og vi har mye å betale på.. så vi frotser ikke i penger selv om vi er to..  Hun klager over at hun må kjøpe brukt klær til barnet sitt, men hun er mye ute på byen og har fine klær. Reiser til syden hvert år.. vi reiser ikke til syden da vi har mye prosjekter og ting på huset som koster, og vi er 5 stk.. så det blir kanskje hvert tredje år. 
Huk tåler ikke at jeg sier at det kan knipe hos oss også når strømregninga på 9500 kom.. alt skal bare handle om henne og hennes dårlige råd. 
Det er bare meg meg meg.. og det at hun hisser seg opp og prater i munnen på meg takler jeg snart ikke lengre 

flere som har det slik? 

Anonymkode: 33f56...203

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold avstand eller ta ett skikkelkg oppgjør med hun!

Slitsomt!

Har søsken som har dårlig råd men tar seg råd til dyre ting og ferier som vi ikke gjør. Selv om vi er flink med økonomien trenger vi ikke gni det inn til andre. Men gjett om det gnis inn andre veien! 

Og kjøpe mat ute og holde på når du ikke hsr mat dagen etter.. Hva skal man si..

Anonymkode: 60d5b...110

• Liker 2
Skrevet

Dere burde jekke dere ned begge to. 

Dere er voksen og greier bedre enn å være sjalu på hverandre. 

Anonymkode: 735f0...c36

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere burde jekke dere ned begge to. 

Dere er voksen og greier bedre enn å være sjalu på hverandre. 

Anonymkode: 735f0...c36

Jeg er ikke sjalu på at hun har dårlig råd.. jeg synes hun er kjempeflink! Hun har tatt seg lang utdannelse og jobbet hardt. Er bare så lei av at alt handler om hvor dårlig råd hun har hele tiden, mens hun samtidig skal gni det inn at vi har så mye penger. 
vi har ikke det. Vi har utgifter vi også.. så koster det mer å være fem enn å være to

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hold avstand eller ta ett skikkelkg oppgjør med hun!

Slitsomt!

Har søsken som har dårlig råd men tar seg råd til dyre ting og ferier som vi ikke gjør. Selv om vi er flink med økonomien trenger vi ikke gni det inn til andre. Men gjett om det gnis inn andre veien! 

Og kjøpe mat ute og holde på når du ikke hsr mat dagen etter.. Hva skal man si..

Anonymkode: 60d5b...110

Det handler om prioriteringer. Jeg har ikke råd til å spise ute ofte og være ute på byen og kjøre taxi.. vi har 3 ungdommer som vi prioriterer å bruke penger på. De er aktive på alpin, og da ryker det 13.500 bare i årskort.. 

min søster ser ikke dette 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke sjalu på at hun har dårlig råd.. jeg synes hun er kjempeflink! Hun har tatt seg lang utdannelse og jobbet hardt. Er bare så lei av at alt handler om hvor dårlig råd hun har hele tiden, mens hun samtidig skal gni det inn at vi har så mye penger. 
vi har ikke det. Vi har utgifter vi også.. så koster det mer å være fem enn å være to

Dette bør du slutte å si. Gitt gjennomsnittlige lønninger, så har en husholdning med tre barn og to inntekter ganske mye bedre råd enn en husholdning med ett barn og én inntekt.

Anonymkode: df5c9...46c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde innlegget bare handlet om sinnet hennes, hadde jeg forstått det, men når du kommer med alt det som handler om økonomi (sammenlikning) så fremstår det mer som du generelt har et negativt forhold til henne. 

På tide å ta en titt i speilet? 

Anonymkode: 97f35...b88

Skrevet

Hvis du ikke gidder diskutere økonomi med din søster, så la være å diskutere økonomi med din søster. Problem løst. 

Anonymkode: ff566...2a3

Skrevet

Enten så får dere bli enige om at dere ikke skal snakke om økonomi eller så får du sette opp ett regnestykke til henne som viser at dere kanskje egentlig har det mer likt enn hva hun tror.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dette bør du slutte å si. Gitt gjennomsnittlige lønninger, så har en husholdning med tre barn og to inntekter ganske mye bedre råd enn en husholdning med ett barn og én inntekt.

Anonymkode: df5c9...46c

Jeg sier ikke at vi har det verre enn henne.. for alt handler om hvor dårlig råd hun har.. jeg får ikke lov å si at vi kan ha en trang måned uten at hun hisser seg opp fordi hun alltid har det verre!

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg sier ikke at vi har det verre enn henne.. for alt handler om hvor dårlig råd hun har.. jeg får ikke lov å si at vi kan ha en trang måned uten at hun hisser seg opp fordi hun alltid har det verre!

Å sitte å sutre over at man har en trang måned når man har to inntekter er bare talentløst, skjønner godt hun er irritert. Stor forskjell på å leve på en inntekt og to.

Anonymkode: 8cedc...319

Skrevet
Mt3 skrev (5 timer siden):

Enten så får dere bli enige om at dere ikke skal snakke om økonomi eller så får du sette opp ett regnestykke til henne som viser at dere kanskje egentlig har det mer likt enn hva hun tror.

Det er alltid mest synd på henne uansett tema. 
jeg har en kollega som er enda verre. Hvis noen sier de har litt vondt i hodet, så har hun hatt migrene anfall og spydd hele natta.. har noen vondt i magen har hun hatt renne bæsj i ei uke i strekk..

noen skal bare alltid ha det verre enn andre. 
de aller fleste er rammet av høye renter, dyr strøm, dyr mat og dyr drivstoff om dagen. Min søster tjener dobbelt så mye som meg, og har 48.000 utbetalt i mnd. Hun leier og har ikke kommunale utgifter og forsikringer i tillegg. 
pluss hun får 6000 fra barnefar i bidrag samt dobbelt barnetrygd. 
så det er ikke synd på henne. 
når jeg forteller om min venninne som er alene med 4 barn og har ei inntekt på 500.000 blir hun sur.. for hun vil ikke høre om andre som har det verre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å sitte å sutre over at man har en trang måned når man har to inntekter er bare talentløst, skjønner godt hun er irritert. Stor forskjell på å leve på en inntekt og to.

Anonymkode: 8cedc...319

Når man har 56.000 utbetalt i mnd og kun ett barn å forsørge skal hun ikke klage. 
vi har 60.000 utbetalt i mnd og 3 barn og forsørge pluss to voksne som også skal ha mat, klær osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...