Fingern88 Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Hei jeg har ett spørsmål om noen har erfaring med hvor nøye brannvesenet er på å se etter byggemessig endringer som kan/krever søknad til kommunen når de gjennomfører tilsyn? Jeg har en liten case. Jeg kjøpte en bolig i fjor som har en leilighet som er godkjent for utleie med eget bruksnr. Problemet er at trappen ned til utleieleiligheten er fjernet, slik at det ikke lenger er gjennomgang mellom hovedenheten og utleie enheten på innsiden. Dette trodde vi ikke var noe problem siden boligen hadde eget bruksnr U0101, som viser seg å ikke stemme. Alle soverom og bruksrom er godkjent for varig oppholdt og det er neppe noen som kommer til "sladre til kommunen eller at kommunen kommer på tilfeldig tilsyn, men jeg usikker på om brannvesenet ved tilsyn, aktivt finner fram gamle tegninger og kontroll sjekker disse når de gjennomfører sine vanlige tilsyn på boliger. Jeg skal på sikt får dette omsøkt og ordnet, men det har jeg ikke helt økonomien til nå, da det krever en del arbeid som må gjøres.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Det har aldri vært nevnt når de har vært hos oss, i hvert fall. Og de har aldri hatt med seg noen tegninger av huset. Her er også innvendig trapp fjernet. Men huset er så gammelt at de kanskje ikke har tenkt over at det kan ha vært innvendig trapp her tidligere. Flere av nabohusene som er bygd i samme periode har aldri hatt kjellertrapp inne. Sist de var her sjekket de at vedovnen var riktig montert (vi har byttet ut gammel oljekamin med ny, rentbrennende vedovn), at røykvarslerne virket og om brannslukningsapparatene var utgått på dato. Anonymkode: 26535...c02
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #3 Skrevet 22. februar 2023 Hadde brannvesenet på tilsyn i går og det eneste de var interessert i var vedovn, pipe, askeluke i kjelleren, brannvarslere og pulverapparat. 15 miutter så var de avgårde igjen. Anonymkode: 564e2...b30
Drizzt Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hadde brannvesenet på tilsyn i går og det eneste de var interessert i var vedovn, pipe, askeluke i kjelleren, brannvarslere og pulverapparat. 15 miutter så var de avgårde igjen. Anonymkode: 564e2...b30 Samme hos oss da vi hadde tilsyn i fjor. Også rømningsveier fra alle etasjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå