AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Han er alltid i bevegelse. Folk merker det også og kommenterer dette som noe artig morsomt, men det er litt slitsomt for meg. Han har mye energi og blir ikke trøtt. La oss si han har vært på jobb, kommet hjem og spist, også er han rett ut for å trene. Han blir borte når barna skal gjøre lekser fordi det blir kjedelig. Etter på leker han med barna. Gjør masse arbeid hjemme, og snakker mye. Hvis jeg ber ham være stille litt, så orker han ikke gjøre hus arbeid. Når kl. er 21 og en lang og hektisk dag er mot slutten, så er han plutselig i den andre enden av byen fordi han skal diskutere noe med kompis. Det er bare eksempel på en dag. Noen triks og tips? Anonymkode: 39ffa...317
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Adhd medisin Anonymkode: 6aec1...df4 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Det hadde jo vært bra hvis noen også har noen andre råd enn diagnose og medisin? Ts Anonymkode: 39ffa...317
Hjelpsom Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Han er alltid i bevegelse. Folk merker det også og kommenterer dette som noe artig morsomt, men det er litt slitsomt for meg. Han har mye energi og blir ikke trøtt. La oss si han har vært på jobb, kommet hjem og spist, også er han rett ut for å trene. Han blir borte når barna skal gjøre lekser fordi det blir kjedelig. Etter på leker han med barna. Gjør masse arbeid hjemme, og snakker mye. Hvis jeg ber ham være stille litt, så orker han ikke gjøre hus arbeid. Når kl. er 21 og en lang og hektisk dag er mot slutten, så er han plutselig i den andre enden av byen fordi han skal diskutere noe med kompis. Det er bare eksempel på en dag. Noen triks og tips? Anonymkode: 39ffa...317 Han leker med barna og gjør masse hjemme, og når du ber han være stille gjør han husarbeid. Trodde det var drømmemannen Kanskje be han gå til lege å få sjekket om han har AdHd. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hadde jo vært bra hvis noen også har noen andre råd enn diagnose og medisin? Ts Anonymkode: 39ffa...317 Da er mitt neste forslag Snakke sammen? Binde ham fast? Anonymkode: 6aec1...df4
Nevrosererroser Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 Planlegg oppgaver som må utføres slik at det ikke blir mas eller spørsmål der, se om det er mulig å for eksempel ta en halvtime-time der dere gjør ting på hver deres kant som ikke forstyrrer den andre. Feks at han ordner visse oppgaver mens du hjelper barna med leksene, eller at han leker med barna i en del av huset mens du får jobbe i fred med andre ting. Hold fast på rutiner der det er mulig og legg inn pauser slik at du får du får ro mellom slaga. Bare noen minutt alene i et mørkt og rolig rom kan gjøre mye. At han er propell kan du ikke helt få endra men du kan forhåpentligvis få inn pusterom som gir deg litt mer overskudd til å ikke bli utslitt. Jeg har ADHD og er umedisinert, samboer har det man før ville sagt var ADD. Jeg kan bli veldig intens når jeg kommer i modus og skal ordne ting, da er det kjempeviktig at samboer sier fra om at han ikke orker støy og ikke minst at jeg har respekt for hans behov. Han jobber mens jeg er hjemme så når han kommer hjem bobler det litt over for meg akkurat når han virkelig trenger å lande. Da må jeg ta i et tak mentalt slik at han ikke blir helt overkjørt av damplokomotivet😅
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 Å sitte i ro og glo passer ikke for alle. Jeg kan bruke 4-6 dager på å se en film fordi jeg avbryter og begynner med andre ting. Anonymkode: be7fa...eac 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 Mitt forslag er at du stikker ut av huset mens han leker med barna på kvelden. Så kan du komme tilbake etterpå og ha det stille mens barna sover og han drar for å snakke med kompis. Anonymkode: 9987b...2d9 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det hadde jo vært bra hvis noen også har noen andre råd enn diagnose og medisin? Ts Anonymkode: 39ffa...317 Har en eks som var høyt og lavt hele tiden. For meg så hjalp det at han var ute av huset da energien var som verst. I blant sendte jeg han ut da det ble for mye. Han begynte å slite etter hvert, intens uro i kroppen og klarte ikke å slappe av. Tilslutt ble han utslitt, nå trenger han å slappe av hele tiden men har likevel denne uroen i kroppen. Adhd medisin er forsøkt en gang, han burde helt klart prøve flere typer, men han ga opp. Jeg har ingen råd enn at det å bo med en sånn vil kreve mye energi av deg som partner. Anonymkode: d2767...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 At han har mye energi er da bare en gid ting. Det høres jo ut som han klarer å fokusere den også. Kommenterer han at du er daff og lat? Hvis ikke så la ham være i fred. Anonymkode: df204...a1b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå