AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Del Skrevet 21. februar 2023 Hvor lav (eller høy) er deres terskel for å bytte barna til en ny skole? Mine går på en utrolig destruktiv skole, hvor det er ekstremt dårlig læringsmiljø, utagerende medelever, manglende lærere (7 uker uten lærer nå og rektor stepper inn noen minutter hver time for å gi dem en eller annen oppgave som de må klare på egenhånd), ikke optimalt klasserom, ingen grenser eller regler. Jeg sloss mot systemet med nebb og klør. Har kontakt med både kommune og fylkeskommune som nå tar saken svært alvorlig. Nytt møte med rektor og skoleledelsen ila uka. Men jeg er på nippet til å gi opp og trekke barna ut av skolen. Hvor lenge skal jeg la skolen prøve å rette opp, før jeg sier stopp? Anonymkode: df61c...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 21. februar 2023 #2 Del Skrevet 21. februar 2023 Ut i fra det du beskriver så i morgen! Det der er jo overhodet ikke ok! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Del Skrevet 21. februar 2023 Det kommer helt an på barnets trivsel. Mange venner, godt forankret i miljøet? Da ville terskelen min vært langt høyere for å bytte skole, enn om barnet viste tegn til mistrivsel. Om barnet viser tegn til mistrivsel, så er valget enkelt. Det er mange skoler som sliter med mangel på lærere, men jeg tror du skal være i stand til å ha litt mer flaks med sammensetningen av barn og voksentetthet, om du bytter. Anonymkode: 98b03...fd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Del Skrevet 21. februar 2023 Jeg mener vi burde hatt lavere terskel for å bytte skole. Vi har selv byttet for våre barn, da nærskolen ikke holdt mål. Vi foreldre godtar for mye, før vi klager, setter krav. Det at så få klager, gjør jo at det er vanskeligere å nå igjennom. Ut i fra det dere beskriver, hadde jeg vurdert sterkt å bytte. Men hvordan barnet har det på skolen, må være en medvirkende faktor. Dere må også ta i betraktning at det er mer krevende når barn ikke går på nærskolen sin. Det vil kreve mye av dere, for at barnet skal få det miljøet og de vennskapene de trenger for å trives. Vi kjører mye bil, vi henter og kjører venner hjem, relativt ofte. Anonymkode: d282c...7e8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Del Skrevet 21. februar 2023 Det er nok slik skolen er i ferd med å bli mange steder, men du kan være heldig med bytte også. Jeg jobber på barneskole, og det er veldig mange vikarer. Flesteparten er ufaglærte og det er lite stabilitet. Dette går ut over læringsmiljøet og tryggheten for elevene. Jeg har heldigvis fått ny jobb og slutter selv nå i vår. Har prøvd å gi det en seriøs sjanse, men nå orker jeg ikke mer. Det blir jo ikke bedre, heller mer kutt 😔 Anonymkode: ac89e...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Del Skrevet 21. februar 2023 Tja, trives barna dine i sine klasser? Anonymkode: 9bbc5...630 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Del Skrevet 21. februar 2023 Sirah skrev (49 minutter siden): Ut i fra det du beskriver så i morgen! Det der er jo overhodet ikke ok! Jeg ville ha sagt i går. Har gått på en slik skole, vi var uten naturfaglærer i nesten 2 år, hadde en vikar som forsvant etter ei uke. Skjønner ikke hvordan de klarte å sette karakter når det var 0 prøver og nesten ingen undervisning i faget. Oppdaget fort at jeg manglet mye grunnleggende i faget da jeg begynte på videregående. Anonymkode: ef027...ac8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #8 Del Skrevet 22. februar 2023 Enig med de over her; trives barna eller ikke? Dette bør spille inn på avgjørelsen. Merker du at barna er i ferd med å få dårligere atferd pga det som skjer på skolen og miljøet? Samtidig: Det høres ut som om barna dine også går glipp av mye faglig, det kan jo bli vanskelig å ta igjen når de begynner på ungdomsskole, hvis det er barneskole de går på nå. Jeg tror nok alt i alt jeg sterkt ville vurdert skolebytte, men vært grundig på forhånd med å undersøke/besøke andre skoler for å høre om fravær av lærere, miljø etc. Anonymkode: 83ce5...7f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå