Gjest Abendstern Skrevet 21. februar 2023 #41 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Samma her, jeg som kvinne ble ikke kriminell, men brødrene mine var ungdomskriminelle og prøvde seg i den verden, til de brant seg og skjønte at det ikke var veien å gå (heldigvis). Jeg aner ikke hvordan det utspringer seg at noen velger et sånt liv, mens andre igjen har vett nok til å overleve vond barndom og ta riktig vei til tross forholdene. Jeg tror at det er høyere risiko for en med unormal barndom å bli kriminell. Uansett så hjelper det ikke så sitte på sin høye hest å se ned på andre. Med litt empati kan vi komme langt. Det er godt samarbeid mellom politi og foreldrene allerede, men man får ikke reddet alle dessverre. Anonymkode: 83e85...29c Jeg tror valgene vi tar kommer an på personligheten vår. Kjønn kan nok også spille en rolle ja. Empati er viktig, men også krav og tydelighet. På meg selv har jeg merket at jeg møter utfordringer på en følelsesløs måte. I en periode tenkte jeg at jeg var en psykopat, men har med tiden innsett at jeg har de samme følelsene som alle andre. Jeg bare undertrykker dem. Eneste følelsen jeg aldri har klart å undertrykke er sinne. Personlig blir jeg fryktelig provosert når man snakker om hvor synd det er på folk som ikke kan oppføre seg. Enten oppfører man seg eller så man settes på plass. Min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #42 Del Skrevet 21. februar 2023 Abendstern skrev (35 minutter siden): Jeg tror valgene vi tar kommer an på personligheten vår. Kjønn kan nok også spille en rolle ja. Empati er viktig, men også krav og tydelighet. På meg selv har jeg merket at jeg møter utfordringer på en følelsesløs måte. I en periode tenkte jeg at jeg var en psykopat, men har med tiden innsett at jeg har de samme følelsene som alle andre. Jeg bare undertrykker dem. Eneste følelsen jeg aldri har klart å undertrykke er sinne. Personlig blir jeg fryktelig provosert når man snakker om hvor synd det er på folk som ikke kan oppføre seg. Enten oppfører man seg eller så man settes på plass. Min mening. Enig til en viss grad, det er for mye diagnosesetting og alle er ofre for ett eller annet. Du sier jo det selv at du tok skade av vond barndom og shutter down når det kommer til følelser. Andre blir mer skadet enn deg og da tar de det utover samfunnet. Men ja, noen må ta ansvar og det er foreldrene til disse ungene, men jeg vet ikke hvor langt man kommer med det? Mange har altfor mange unger og har ikke kontroll på noen av dem. Da er det gata som oppdrar. Som i mitt tilfelle, mor er analfabet psykisk syk og far jobbet lange kvelder. Skokk med unger var vi også. Krav til foreldrene må være tydeligere, kanskje på flere språk. Bedre integreringskurs for nyankomne innvandrere. Dette er komplisert. Mange utflyttere er nordmenn og da har områder med bare utlendinger igjen. Fuck it, de korrupte politikerne på toppen på Stortinget som snylter og beriker seg selv kan fikse dette. God natt 🙂 Anonymkode: 83e85...29c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #43 Del Skrevet 21. februar 2023 Rødstrupa skrev (1 time siden): Sikkert ikke så lett alltid det da. Kidsa lar seg blende/bli påvirket av lett tjente penger, status og spenning. Og det er for jævlig hvordan kriminalitet/volden har eskalert i den senere tid. Nettopp. Merkelig at folk er så arrogante og lite reflekterte her at de tror det bare er å holde barn og ungdom unna disse miljøene🙈 Syns også det er kvalmt å lese at det er greit, så lenge de skyter på hverandre. Nei, det er ikke greit. Det er fortsatt menneskeliv, selv om de er i gjenger. Om noe bør man ha enda mer fokus på forebygging i samfunnet. Plutselig er det barna til dere som syns det er greit at gjengene skyter på hverandre, som blir med i en sånn type gjeng. Anonymkode: ce779...849 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abendstern Skrevet 21. februar 2023 #44 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Enig til en viss grad, det er for mye diagnosesetting og alle er ofre for ett eller annet. Du sier jo det selv at du tok skade av vond barndom og shutter down når det kommer til følelser. Andre blir mer skadet enn deg og da tar de det utover samfunnet. Men ja, noen må ta ansvar og det er foreldrene til disse ungene, men jeg vet ikke hvor langt man kommer med det? Mange har altfor mange unger og har ikke kontroll på noen av dem. Da er det gata som oppdrar. Som i mitt tilfelle, mor er analfabet psykisk syk og far jobbet lange kvelder. Skokk med unger var vi også. Krav til foreldrene må være tydeligere, kanskje på flere språk. Bedre integreringskurs for nyankomne innvandrere. Dette er komplisert. Mange utflyttere er nordmenn og da har områder med bare utlendinger igjen. Fuck it, de korrupte politikerne på toppen på Stortinget som snylter og beriker seg selv kan fikse dette. God natt 🙂 Anonymkode: 83e85...29c Enig 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #45 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vel først og fremst folk utenfor Oslo som er dritt lei Oslo. Anonymkode: c0c1a...ae9 Nei, absolutt ikke lei Oslo, men kriminaliteten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #46 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Enig til en viss grad, det er for mye diagnosesetting og alle er ofre for ett eller annet. Du sier jo det selv at du tok skade av vond barndom og shutter down når det kommer til følelser. Andre blir mer skadet enn deg og da tar de det utover samfunnet. Men ja, noen må ta ansvar og det er foreldrene til disse ungene, men jeg vet ikke hvor langt man kommer med det? Mange har altfor mange unger og har ikke kontroll på noen av dem. Da er det gata som oppdrar. Som i mitt tilfelle, mor er analfabet psykisk syk og far jobbet lange kvelder. Skokk med unger var vi også. Krav til foreldrene må være tydeligere, kanskje på flere språk. Bedre integreringskurs for nyankomne innvandrere. Dette er komplisert. Mange utflyttere er nordmenn og da har områder med bare utlendinger igjen. Fuck it, de korrupte politikerne på toppen på Stortinget som snylter og beriker seg selv kan fikse dette. God natt 🙂 Anonymkode: 83e85...29c Menneske har en fri vilje og må ta ansvar selv også. Ikke dekke seg bak en vanskelig barndom mm. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #47 Del Skrevet 21. februar 2023 Rødstrupa skrev (1 minutt siden): Menneske har en fri vilje og må ta ansvar selv også. Ikke dekke seg bak en vanskelig barndom mm. Ja, si gjerne det til de 12-åringene som pusher bak brakka på Furuset du. Anonymkode: 83e85...29c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 21. februar 2023 Forfatter #48 Del Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, si gjerne det til de 12-åringene som pusher bak brakka på Furuset du. Anonymkode: 83e85...29c I kombinasjon m/foreldreansvar, barneombud, mm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet 21. februar 2023 #49 Del Skrevet 21. februar 2023 De skyter pga dop-territorium.. for livet er jo ca en milliard ganger gøyere når man kjøper det de selger. Sånn har det vært lenge i Sverige, og norske er i stor grad med på dette. Dopmarkedet blir større og mer lukrativt for hver dag som går.. dessverre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #50 Del Skrevet 21. februar 2023 Humas skrev (15 minutter siden): De skyter pga dop-territorium.. for livet er jo ca en milliard ganger gøyere når man kjøper det de selger. Sånn har det vært lenge i Sverige, og norske er i stor grad med på dette. Dopmarkedet blir større og mer lukrativt for hver dag som går.. dessverre. Det handler om generell mafiavirksomhet i tillegg til å få kontroll på narkotikamiljøet i Sverige. Nederland har avkriminalisert bruk av dop. Da skulle man tro det ble mindre kriminalitet. Det motsatte har skjedd. Både statsminister og medlem av kongefamilien er truet på livet og lever med streng beskyttelse 24/7. Kartellene kriger seg i mellom, så skulle man tro at alt ordnet seg hvis man legaliserte. Men parallelt med et hvitt marked vil det også være et svart. Så utopia å tro at man kan få bukt med alvorlig kriminalitet uten å begrense innvandringen. I EU eksisterer Schengen avtalen og det begrenser hvilke virkemiddel man har for å avgrense innvandringen. Og vil vi egentlig ha samfunn helt uten innvandring og fri flyt av folk? Jeg tror mange vil svare nei til det. Egentlig så burde man aller mest se til Danmark, der har de lover som gjør at noe av den organiserte kriminaliteten ikke får festet seg. Men også der sliter de. Jeg tror at organisert kriminalitet er kommet for å bli, og at også vi i Norge vil få flere tilfeldige offer som i Sverige og flere voldtekter og drap. Dessverre Anonymkode: 75ae1...ece 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #51 Del Skrevet 21. februar 2023 3 hours ago, visp said: Det er Furuset; ikke sentrum. Men fortsatt Oslo som er det TS skriver i headingen Anonymkode: a51de...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #52 Del Skrevet 21. februar 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken by har kollapsende boligpriser og økende gjengkriminalitet? Stockholm og ..... ? Anonymkode: e0712...f7f Ikke Oslo, hvis det er det du prøver å si? Anonymkode: a51de...394 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #53 Del Skrevet 21. februar 2023 3 hours ago, Djungelvrål said: Sikkert ikke mange årene før steder i Oslo blir en no-go zone hvor selv ikke politiet tør å rykke ut, slik det er i Malmø og flere andre byer i Sverige. Når vi lar slikt pakk få lov til å bestemme så blir det jo slik. Nja er ikke slik i Malmø eller andre byer i Sverige Anonymkode: a51de...394 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #54 Del Skrevet 21. februar 2023 3 hours ago, Handful said: Dopproblematikk- helt i orden for NRK Hva har NRK med dette å gjøre? Anonymkode: a51de...394 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #55 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva har NRK med dette å gjøre? Anonymkode: a51de...394 Synes media har alt å si. Hvor mye koster det f.eks. å kalle en spade for en spade, og si at dette i hovedsak gjelder ungdom/unge menn med innvandringsbakgrunn eller minoritetsbakgrunn. Hvis en skal løse problemet, må en definere problemet først. Anonymkode: 0d9f9...837 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #56 Del Skrevet 22. februar 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken kultur har du som lærer at kriminalitet lønner seg? Anonymkode: 83e85...29c Kulturen er at man svarer vold med vold. Og at man må ha respekt og ære. Hvis noen "pisser"på deg så må du pisser tilbake eller i den duren. I den norske kulturen har "vi" lært oss å svaret på vold er ikke vold. Anonymkode: 83190...5ff 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 22. februar 2023 #57 Del Skrevet 22. februar 2023 Det er ikke greit at umgdom skyter hverandre selv om de er gjengmedlemmer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #58 Del Skrevet 22. februar 2023 Slapp av, det blir mye verre. Snart er ukrainerne etablert i landet her og da tar vi steget fra wannabe-gangstere fra Linderud til type russisk mafia. Da blir det alvor, nesten verre en svenske tilstander. Anonymkode: 3a5c6...e7e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #59 Del Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Slapp av, det blir mye verre. Snart er ukrainerne etablert i landet her og da tar vi steget fra wannabe-gangstere fra Linderud til type russisk mafia. Da blir det alvor, nesten verre en svenske tilstander. Anonymkode: 3a5c6...e7e Stod i Dagbladet at skytteren var tilknyttet "B-gjengen", da er det vel etablerte kjeltringer med minoritetsbakgrunn som driver på. Avskum. Anonymkode: 0d9f9...837 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss-Grey Skrevet 23. februar 2023 #60 Del Skrevet 23. februar 2023 Det ble veldig stille i denne tråden. Hvor ble det av de som trodde at dette var lokale ungdommer, og fremstilte Groruddalen som et sosialt belastet og tungt kriminelt område? Så viser det seg at både offer og gjerningsmann var godt voksne. Rykter sier også at skytteren var bosatt på beste vestkant, men det har jeg ikke fått sikker informasjon om. Kanskje noen andre kan bekrefte eller avkrefte (uten å oppgi konkret bosted eller andre personidentifiserende opplysninger)? Uansett, reaksjonen her inne sier alt om hva slags stigma ungdommer fra Groruddalen møter. Forferdelig trist! ❤️ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå