AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Noe man ofte opplever og blir vitne til,er at mange kvinner som blir såret av noe negativt en mann sier om utseende deres går rett til angrep på andre kvinners utseende. Har blitt sittende som et spørsmålstegn noen ganger når jeg ikke har sagt noe stygt til en annen dame, men at hun sier noe negativt om mitt utseende istedenfor å ta igjen med mannen. Jeg synes det er synd at de ikke bare tar igjen med ham istedenfor å bare ta imot dritten og kaste det over på den andre dama i nærheten. Dette gjelder nok stort sett unge kvinner, men ikke alltid. Anonymkode: e33dc...44f
Gjest Beelzebub Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Noe sånt som det her du tenker på?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Ikke opplevd. Anonymkode: 74fc1...c47
herzeleid Skrevet 22. februar 2023 #4 Skrevet 22. februar 2023 Tror kanskje jeg har observert det samme, både med og uten menn involvert, men gjerne når det er tema jeg tror en opplever å treffe en selv. Responsen blir da ofte et vel så sterkt angrep på andre kvinner. Eksempel kan være når menn foretrekker enkelte kroppsfasonger, aldre osv. og responsen er av typen "åja, så du liker kvinner som" etterfulgt av svært lite flatterende beskrivelser av disse kvinnene, og beskrivelsene av kvinner fra land som Thailand er tidvis svært ufin. En ender da med å forsøke å angripe en part, men egentlig skrive mye styggere ting om andre kvinner. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Det er stort sett kvinner som for eksempel diskuterer hva slags klær (eventuelt sminke) som andre mennesker går med. Men jeg har aldri møtt en mann som hele tiden skal kommentere "hvorfor går du med den genseren der?" liksom. Eller synes du virkelig at skoene dine er fine? noe som selvfølgelig burde være fullstendig irrelevant, så lenge man synes at skoene er GODE å gå med. Anonymkode: bc1ef...179 1
herzeleid Skrevet 22. februar 2023 #6 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er stort sett kvinner som for eksempel diskuterer hva slags klær (eventuelt sminke) som andre mennesker går med. Men jeg har aldri møtt en mann som hele tiden skal kommentere "hvorfor går du med den genseren der?" liksom. Eller synes du virkelig at skoene dine er fine? noe som selvfølgelig burde være fullstendig irrelevant, så lenge man synes at skoene er GODE å gå med. Anonymkode: bc1ef...179 Interessant poeng. Det har slått meg når en gjerne litt indignert spør hvorfor kvinner får spørsmål om klær og lignende i mye større grad enn menn, at det kanskje rett og slett handler om at andre kvinner bryr seg om nettopp dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå