AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Nå har jeg nettopp spist meg god og mett, så tviler på at jeg vil ha noe mer Ila dagen. For utenom suget etter sjokolade, skolebrød og godis… som jeg jobber ræva av meg psykisk for å MOTSTÅ. Leser så mye forskjellig på nett… noen sier så mye underskudd er bra, noen sier de legger på seg. Men jeg spiser jo ikke mer enn jeg orker…. Hva ville dere gjort her, pg hvis den var slik i en liten periode, hva ville dere gjort annerledes? Jeg spiser pr nå som før, samme varer, bare i mindre mengder med smør, h-melk, sæterrømme osv av de fete sorten. Målet er å gå ned i vekt. Hvertfall 15kg, helst 20. Anonymkode: dcefa...7fb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Problemet med så mye underskudd over tid vil ofte føre til at man sprekker og spiser MANGE fler kalorier en dag. Og energi/at kroppen går i «sparebluss» Anonymkode: 89526...da7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Du ligger på over 1400 kalorier, det går helt fint. Ikke stress så mye,. Men vær klar over at Lifesum overestimerer forbrenning ganske kraftig 😬 den går Garmin-klokka mi en høy gang kan du se, og folk sier klokkene overestimerer. Så ta det med en klype salt.. Anonymkode: 6058d...e69 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hva ville dere gjort her, pg hvis den var slik i en liten periode, hva ville dere gjort annerledes? Anonymkode: dcefa...7fb Det jeg ville gjort er å droppe hele kaloritellinga, for den tar utgangspunkt i at alt man spiser enten forbrennes eller lagres som fett, uten å ta hensyn til om du spiser rent sukker på sofaen eller spiser kylling etter å ha trent. Kaloritelling er egentlig bare nyttig til å måle sukkerinntaket og fortelle deg at det er bedre å spise en liten Stratos enn en stor. Men det vet vi jo uansett. Jeg vil anbefale å heller fokusere på å spise mer sunn mat. I stedet for å tenke på hvor mye usunn mat du kan "slippe unna med", se heller på hvor mye sunn mat du klarer å trykke i deg. Da blir du mett og får mye og stabil energi, ikke bare fordi du fyller magesekken, men tilfredsstiller sulten etter alle slags næringsstoffer som kalsium osv som også påvirker sulten. Anonymkode: 2b14f...e55
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Ikke la lifesum regne med kcal du har brent. Regne ut ditt kcal behov på nettet. Og trekk så fra 500-1000kcal fra dette og bruk det i lifesum. Høres helt sinnsykt ut at du skal spise 2500kcal og samtidig gå ned i vekt. Hvis du er dame da. Regn ut din bmr og så gange med aktivitetsnivå. Finnes kalkulatorer for dette på nettet men her er oppskriften For women: 10 x weight (kg) + 6.25 x height (cm) – 5 x age (y) -161 (kcal / day) Then, this BMR count is multiplied, depending on your activity level: Sedentary = 1.2 Lightly active = 1.375 Moderately active = 1.550 Very active = 1.725 Extra active = 1.9 MEN, jeg opplever selv at det blir litt for høyt for meg som veier 100kg, da mesteparten av disse 100kg er fett som ikke forbrenner noe særlig i seg selv som muskler gjør, så jeg pleier å legge meg litt under for å få gått ned i vekt med en fart som er motiverende nok. Anonymkode: d1941...5d6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 Må legge til: Det er ikke en nøyaktig vitenskap. Er viktig å huske. Hvis du kan spise 2500kcal per dag og du går ned i vekt av det så hadde jeg fortsatt med det. Ingen ide å spise mindre hvis du får det resultatet du ønsker. Hvis ikke så hadde jeg redusert kaloriene. Anonymkode: d1941...5d6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må legge til: Det er ikke en nøyaktig vitenskap. Er viktig å huske. Hvis du kan spise 2500kcal per dag og du går ned i vekt av det så hadde jeg fortsatt med det. Ingen ide å spise mindre hvis du får det resultatet du ønsker. Hvis ikke så hadde jeg redusert kaloriene. Anonymkode: d1941...5d6 Skal egentlig spise mellom 16 og 1700, men pga jeg har gått en mil i dag og forbrent 726kcal, så mener LifeSum at jeg skal spise 726 ekstra kcal? Anonymkode: dcefa...7fb 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 Synes også 2500 kalorier var veldig mye, om du er dame. En normal dame med normalt aktivitetsnivå skal ha ca 2000 om dagen. Da må hun under det for å gå ned. Eller trene mer. Ser nå du sier du har gått en mil, men du forbrenner ikke 720 på en mil i normalt tempo. Kanskje om du jogger/spurter den mila, selvom det også hørtes mye ut. Anonymkode: 26d59...dc6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 Du gjør det vanskelig. Hvorfor ikke bare tenke 1500 kcal hver dag. Så får alt av aktivitet komme i tillegg. Du forbrenner ikke så mye på det med mindre du trener 5 dager høyintensivt i uken likevel. Med 1500 kcal får du i deg nok næring, men vil også gå ned i vekt. Anonymkode: 1288b...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #10 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Synes også 2500 kalorier var veldig mye, om du er dame. En normal dame med normalt aktivitetsnivå skal ha ca 2000 om dagen. Da må hun under det for å gå ned. Eller trene mer. Ser nå du sier du har gått en mil, men du forbrenner ikke 720 på en mil i normalt tempo. Kanskje om du jogger/spurter den mila, selvom det også hørtes mye ut. Anonymkode: 26d59...dc6 Halvparten av mila var oppoverbakke + 30 kg tvillingvogn i motvind. Så nei, det er ikke helt det samme som å gå på flatmark alene uten motstand:) Anonymkode: dcefa...7fb
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #11 Skrevet 21. februar 2023 Det er vel ikke slik hver dag? En dag innimellom med 1500 kalorier går vel helt fint. Du sier du ikke er sulten, da er jo den grei. Anonymkode: 4b2de...99e
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #12 Skrevet 22. februar 2023 Jeg har gått ned 20 kilo med å telle kalorier. Jeg har aldri tatt høyde for forbrente kalorier. alle apper og kalkulatorer viser forskjellig der, og jeg tenker at som regel så tar de utgangspunktet i "standard menneske" som desverre er en mann på ca 75 kilo, og ikke relevant for meg som er liten kvinne på 160 cm. Jeg har ligget mellom 1300 og 1600 kalorier hver dag, spiller ingen rolle om noen dager er litt mindre og noen er litt over, så lenge trenden er under det du forbrenner. (kroppen nullstiller jo ikke kaloriforbruket kl 24.59, det er jo trenden over tid som teller) Jeg har tenkt mer på ukes-snitt. Sparemodus finnes ikke, om du spiser for lite over tid vil du ha null energi til å finne på ting, da må du opp i kalorier. det var viktig for meg å bevege meg samt prøve å spise ca 1,1 * kroppsvekt i protein (mulig dette er "bro-science" men jeg prøvde å minimere muskeltap) Nå er jeg 59 kilo og jobber med styrketrening. you got this Anonymkode: 83f84...f70 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå