Ibenholt Skrevet 24. desember 2005 #1 Skrevet 24. desember 2005 Jeg har egentlig alltid hatt klar og fin hud, nesten som babyhud. Men det siste året har jeg fått mer og mer problem med småkviser og tette porer. Dette er utrolig irriterende, siden jeg alltid har hatt fin hud før. Jeg har fin hud i ansiktet, bortsett fra "svartinger" på hake, og noen på kinnene. Ellers kan jeg til tider bli litt blank i pannen, men har ikke problem med kviser eller sånt der noe særlig. Jeg mistenker at jeg får urenheter i kinnene pga bruk av rouge og slikt, da jeg ikke hadde problem med det da jeg ikke brukte sminke i kinnene. Dette har jeg sluttet med nå, men porene fortsetter å tette seg igjen og jeg forblir like frustrert. Har tidligere brukt Dermalogica, og har vært fornøyd med det. Helt til nå, når jeg får sorte prikker og småkviser likevel. Det er ikke de værste utbruddene, men er fryktelig irriterende å ha sånne "nykker" i huden, når den ellers er fin. Det ødelegger liksom for helhetsinntrykket :/ Mitt spørsmål er da, hvilke produkter fra MD Formulations er vil dere anbefale meg å kjøpe? Jeg har tenkt å bestille fra nettet nå i løpet av romjulen. Huden min er fet noen plasser, men har også en tendens til å bli tørr rundt munn/hake og nese, med tette porer akkurat under kinnbena og på haken. Hjeeeelp? Hørte med en venninne om et slags serum fra MD som hadde virket kjempebra mot kviser. En flaske av det kostet ca. 800,- hos hudpleier her i Norge. Noen som vet hva dette er? Kanskje det er Clearing Complex eller noe? På forhånd, tusen takk for svar! Og en riktig God Jul til dere alle!
Gjest Gjest_Kine_* Skrevet 25. desember 2005 #2 Skrevet 25. desember 2005 Hørte med en venninne om et slags serum fra MD som hadde virket kjempebra mot kviser. En flaske av det kostet ca. 800,- hos hudpleier her i Norge. Noen som vet hva dette er? Kanskje det er Clearing Complex eller noe? På forhånd, tusen takk for svar! Og en riktig God Jul til dere alle! ← Jepp, Skin Clearing Complex er supert! Jeg bruker den på nesa hvor jeg også lett for sorte prikker. Under mestruasjonen får jeg lett vonde kviser på haka- eller det vil si jeg fikk det før jeg begynte med denne. Jeg bruker den bare i parioder siden den tørrer ut huden(sel vom jeg aldri får tørr hud ellers). jeg bruker et tynt lag på nesa nen dager til de forsvinner. Gjentar det en del gangere å året om jeg får noen igjen. På haka smører jeg et tynt lag morgen og kveld under mensperioden og slipper dermed vonde kviser. jeg bruker en fuktighetsmaske om natten på haka i den perioden fordi huden blir TØRR! PÅ nettet koster den mye mindre- og den varer lenge fordi du verken trenger eller bør bruke mye. Fortsatt fin jul til deg også!
Scheherazade Skrevet 25. desember 2005 #3 Skrevet 25. desember 2005 Jeg merker overhode ikke noe forskjell, verken tørr hud eller at det hjelper mot noe som helst. Facial Lotion fra MD derimot, den synes jeg er bra. (Bare for å justere ned eventuelle forventninger litt... )
Gjest *Gjest Skrevet 2. januar 2006 #4 Skrevet 2. januar 2006 Facial lotion fra MD er super. Bare pass på å bruke en krem uten mineralolje på toppen. Etter noen uker vil du komme til å være kjempefornøyd, men som sagt, er du ikke påpasselig med hva du har på toppen kan du ikke regne med å være like fornøyd. Det være seg kremer, eller makeup med mineralolje eller parafin som i vaselin.... Snakk med hudpleieren din om det..
Ibenholt Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 6. januar 2006 Men, er det noen som vet om jeg kan bruke Moisture Polish Essence fra kanebo utenpå? Om det er fruktsyrer eller parafin i det? :/ Hudpleieren min var ikkje kjent med disse produktene sa hun.
IdaC Skrevet 7. januar 2006 #6 Skrevet 7. januar 2006 Huden sin høres nesten ut som min, jeg hadde kjempefin hud, så plutselig kom de irriterende bittesmå underhudskvisene. Jeg begynte med MD Facial Lotion og Skin Smoothing Cream fra dermalogica for 2 mnd siden. Disse produktene har gjort at alt har kommer til overflaten, og til tider så jeg ikke ut (min mening), så jeg holdt på å gi opp. Men nå begynner jeg å se litt lysere på det. Det ser ut som huden er blitt godt rensen innenfra, og jeg har kun noen få underhudskviser igjen, men de er nok på vei til å bli borte de også. Jeg vet ikke om du kan bruke de produktene du nevner, men hvorfor ikke holde seg til de du får anbefalt fra hudpleier?
Gjest Gjesta Skrevet 7. januar 2006 #7 Skrevet 7. januar 2006 Kanebo er ikke akkurat flinkeste gutten i klassen når det gjelder innholdsstoffer, og jeg kan nesten garantere at produktene derfra inneholder mineraloljer. Svært få produkter fra parfymeriserier gjør IKKE det.
Gjest Gjest_maxifula_* Skrevet 8. januar 2006 #8 Skrevet 8. januar 2006 hei! min hudpleier sa at dermalogica var liksom etterutviklet fra md formulations, og at dermed ble dermalogica hakket mer utviklet enn md? kan det stemme da?
Gjest Gjesta Skrevet 8. januar 2006 #9 Skrevet 8. januar 2006 hei! min hudpleier sa at dermalogica var liksom etterutviklet fra md formulations, og at dermed ble dermalogica hakket mer utviklet enn md? kan det stemme da? ← Det høres ut som "juks og forbannet løgn". Seriene har ingenting med hverandre å gjøre, og kan knapt sies å overlappe. Dermalogica har mer basisprodukter, mens MD F mer satser på spesialpleie for "problem"hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå