Gå til innhold

Jentenavn- Alex?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja de som følger Ida Gran Jansen skjønner vel at det er henne jeg refererer til. Hun kalte datteren Alex. Tror dere det blir mer vanlig med slik type navn nå? Det er litt kult. Tone Damli kalte jo barnet et litt guttenavn… Hva synes dere? 

Anonymkode: 759e2...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner flere damer med navn Alex, tror ikke det er så nytt 

Anonymkode: a1dac...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Synes ikke det passer her i Norge til et jentenavn, Alexandra passer bedre og at heller kallenavnet blir Alex, men folk gjør da som de vil og kaller barna sine hva de vil uten at jeg bryr meg. 

Ellers i USA og andre land er det jo ikke uvanlig at jenter heter Alex og Kim osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fint navn på en jente. Selv om det er politisk korrekt. 

Anonymkode: 83195...31a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nok mer og mer vanlig med androgyne navn her på berget også.

Anonymkode: 50691...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Alex! Liker det veldig godt til ei jente, nesten bedre enn til gutt faktisk. 

Anonymkode: 00983...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat binget alle sesongene med Lost 😅 Der er det jo en jente-Alex. Men det kommer jo frem etterhvert at det er Alexandra, men de bruker bare Alex hele livet. Synes egentlig det fungerte veldig bra på jente.

Jeg kjenner også jente Kris, jente Charlie og gutte Iben - man tenker ikke over det etterhvert. 

Anonymkode: 4fbd3...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ lite glad i unisexnavn generelt, men Alex er ett av få som går an. Når det gjelder Alex, regner jeg med at det bare er forkortelse for Aleksandra, akkurat som de fleste gutter som kalles Alex egentlig heter Aleksander.

Jeg har et unisexnavn selv, og tror det er derfor jeg ikke liker det noe særlig. 

Anonymkode: 3cee5...436

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Synes det er greit som kallenavn på begge kjønn, men ville ikke kalt barnet mitt Alex, enten det var jente eller gutt. Det er et kallenavn, ikke et ordentlig navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...