AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Hei Jeg er gravid med første barn, og har etter ca uke 7 vært totalt gal i hodet. Jeg har et tankekjør uten like, hvor alle tankene er destruktive. Jeg synes blant annet at jeg ser helt grusom ut, føler meg lite verdt. Humøret er dårlig. Jeg er lei meg, blir sint av ingenting, og går med en dårlig følelse i magen hele tiden. Jeg tenker at vennene mine ikke gidder å være sammen med meg slik jeg er nå, og at mannen min er utro fordi jeg er så kjedelig her hjemme. når jeg begynner å tenke at han er utro blir det enda værre. Han sier selvfølgelig at jeg ikke har noe å bekymre meg over, men får meg ikke til å tru på det. jeg vil si at før jeg var gravid så var jeg et lykkelig menneske, som også stolte 100% på mannen min. er det noen andre som har hatt det sånn? Er det dette som er svangerskapsdepresjon? Anonymkode: efe7c...111
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Nå har du tusen hormoner i kroppen din som tuller fælt med deg. Gi det litt tid og se det an. Jeg er også i uke 7 og har gjort det her to ganger før. Det vil gå opp og ned, og dette er ikke en evig tilstand. Gjør noe positivt for deg selv, gå tur, vær fysisk aktiv, få nok hvile og søvn. Går det ikke over etter ei tid så må du snakke med noen, evt fastlege. Anonymkode: 6b1c2...a51 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver. Aldri vært så stresset og hatt så mye tankekjør som nå når jeg er gravid. Jeg har snakket en del med jordmor om det, og det har blitt satt i gang tiltak for at jeg skal få oppfølging både før og etter babyen kommer. Så anbefaler å være helt ærlig med jordmor. Anonymkode: 85b7a...6f8 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Ja jeg var slik med nr 1.Jeg var sjalu på alle tynne damer og trodde han så på alle. Sint og sjalu på alt og alle. Det roet seg ned etterhvert🤣🤣🤣helt normalt dessverre. Anonymkode: 20355...b2b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #5 Skrevet 22. februar 2023 Det der er helt normalt. Merket det selv i en periode i 1 trimester at jeg var mye sint, og deppa. Begynte å angre på barnet, tenkte at jeg gjorde en tabbe. Altså mange negative tanker. Dette var så forskjellig fra hvordan jeg hadde det tidligere at jeg antok at dette må være gravidhormoner som tuller med meg. Nå som det nærmer seg 2 trimester er humøret bedre igjen 😊 Anonymkode: 36aeb...163
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå