Gå til innhold

Blir det for sent å få kjæresteforhold etter en viss alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker for både kvinner og menn? Er det mulig å få ny partner hvis man senker krav og er villig til å ta til takke med? 

Anonymkode: 3a563...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt mulig å få ny partner i enhver alder, så lenge man innerst inne tror man fortjener en partner. Hvis man går rundt å tror at man er for gammel, så er det lett for å selvsabotere eller ta til takke med noe som er usunt. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Aldri for sent. Folk blir single i alle aldre, så det er alltid noen der ute i vår "gruppe" :) Sett både kvinner og menn som har funnet kjærligheten både i ung og godt voksen alder (også eldre), så det er absolutt ikke umulig.

Anonymkode: d643c...e10

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor skal du ta til takke med noe som helst? Det finnes gode partnere i alle aldre!

Haldis Moren Vesaas skriver om forelskelse i en alder av 78, i "ferdaminne fra sommeren 1985". 

Det er sånn det skal føles. Ikke som at man senker krava og tar til takke med noe. 

Da er det bedre å være alene tenker jeg. 

Anonymkode: dc04b...2d1

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest Beelzebub
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker for både kvinner og menn? Er det mulig å få ny partner hvis man senker krav og er villig til å ta til takke med? 

Anonymkode: 3a563...6f5

Har ingen tro på at det har noe for seg å "senke krav" og "ta til takke med". Først og fremst er det dårlig gjort overfor den du da blir sammen med, og ser på på den måten. Ikke blir du tilfreds av det selv heller.

Folk vil ha det de vil ha. Og er man ikke der at man er et godt nok catch til at en kan få det en egentlig ønsker, er det bedre å jobbe med seg selv, bli mer attraktiv, og heller være singel dersom det heller ikke går. 

Skrevet

Tenker at som voksen så tar man erfaringene sine med seg og vet mer hva en vil og ikke vil, hva som er viktig og ikke viktig. Hvilken form som er best, noen trives best ved å bo alene og besøke hverandre andre velger å være sammen 24/7. 

Hva som er best for en selv får en prøve å finne ut av. Jeg hadde ikke senket kravene, men kanskje prioritert anerledes.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenker at hva et "kjæresteforhold" innebærer endrer seg med alder. Over 45 år blir det vel mer en/ei å spise vafler og drikke kaffe med, og se gullrekka på fredagskveld, enn kroppslig nærhet. 

Anonymkode: eda29...2eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker at hva et "kjæresteforhold" innebærer endrer seg med alder. Over 45 år blir det vel mer en/ei å spise vafler og drikke kaffe med, og se gullrekka på fredagskveld, enn kroppslig nærhet. 

Jeg håper du er veldig ung. 

Anonymkode: 22048...a1a

• Liker 24
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, for da står man jo med begge beina i kista, klar til å lukke lokket. Og kroppslig nærhet er jo æsj når man blir sååå gammel at man lukter alderdom og går med bleier (igjen) 🙄 /s

Anonymkode: b2867...02e

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Regner med du er under 20, siden du ser på folk over 45 som demente sykehjemsbeboere?!😂 

Jeg traff kjæresten da han var 49. Jeg er mye (MYE) yngre, og vi hadde en fantastisk forelskelsesperiode, og er veldig kjærester fortsatt, 5 år etter. Nå bor vi sammen og har barn på vei. Vi kliner, ligger masse, holder hender når vi går tur eller på date, og har det skikkelig fint! 

Anonymkode: 588ee...28e

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

:rofl:

Du har tenkt å leve de siste 40 årene av livet ditt uten sex? Ditt valg selvsagt, men ikke anta at andre gjør det samme.

Anonymkode: 7e5cb...c6b

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Enig. Etter en viss alder tar folk til takke nesten med hvem som helst fordi frykten for å bli gammel og alene er altfor stor hos dem. 

Anonymkode: 1c423...0b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Regner med du er under 20, siden du ser på folk over 45 som demente sykehjemsbeboere?!😂 

Jeg traff kjæresten da han var 49. Jeg er mye (MYE) yngre, og vi hadde en fantastisk forelskelsesperiode, og er veldig kjærester fortsatt, 5 år etter. Nå bor vi sammen og har barn på vei. Vi kliner, ligger masse, holder hender når vi går tur eller på date, og har det skikkelig fint! 

Anonymkode: 588ee...28e

Fordi du er mye yngre. Om du og han var 49 begge to, ville det vært annerledes 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi du er mye yngre. Om du og han var 49 begge to, ville det vært annerledes 

Du kan stryke barn, men ellers er det det samme.  Min nedre grense er ca 48, og du aner ikke hvor mange kåte, spreke, og livsglade kvinner det er der ute. M54

Anonymkode: 7eec2...c4d

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan stryke barn, men ellers er det det samme.  Min nedre grense er ca 48, og du aner ikke hvor mange kåte, spreke, og livsglade kvinner det er der ute. M54

Anonymkode: 7eec2...c4d

Men så skjer det noe når overgangsalderen kommer 

Skrevet

Kjenner ett par som møttes når de nærmet seg 60. 
De møttes på motorsykkeltur i en annen verdensdel. De tar alltid en ferie hvert år på motorsykkel, og ellers en aktiv sydenferie. 
De bruker helgene til å gå fjellturer, og avslapping er på hyttetur med gode venner, vin og herlig mat. 

Anonymkode: d3b59...e2c

• Liker 4
Skrevet

Kjæresten min og jeg ser aldri noensinne TV, og vi har ikke vaffeljern. Vi er like gamle (50 +) og er i vår andre ungdom, denne gangen MED grei økonomi og  uten forpliktelser. Så deilig.

Godt etablert i arbeidsliv og boligmarked, ferdig med barn og sunne og spreke og eventyrlystne. 

Anonymkode: 044bd...f9a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjærligheten kan dukke opp når som helst! Det er ingen aldersgrense for å møte kjærligheten.

• Liker 3
Skrevet

Latterlig hvor mye fordommer og uvitenhet som hersker blant de yngre om de eldre.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jøss .. så fordomsfull og lite opplyst 😅 Jeg er 48 og får masse oppmerksomhet der ute. Har kjæreste på 49 og vi spiser aldri vafler .. men vi har MYE deilig sex, nærhet og kos. Faktisk det beste forholdet jeg har hatt til nå ☺️

Anonymkode: 768ee...598

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...