Gå til innhold

Hårprodukter uten sulfat og silikoner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg nye hårprodukter og tenkte da å kjøpe uten silikon og sulfat. Men jeg sliter med å finne produkter som ikke inneholder noen av delene. Er det noen her som har tips eller forslag? 

Anonymkode: e3601...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

By Veira. Produsert i Sverige og selges på Normal. Veldig fornøyd med både shampoo og balsam. 

Anonymkode: 77410...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler et merke som heter Rahua eller Shea. Begge deler er helt naturlige! Sistnevnte kan du av og til finne på normal, Rahua kan du bestille på blivakker.no. Elsker Rahua, håret mitt og hårbunnen min elsker Rahua!

Anonymkode: 297cd...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Maria Nila

Anonymkode: 2a90c...c52

Takk for tips! Har vært inne å sett litt på Maria Nila, men en tilfeldig sjampo jeg sjekket fra dette merke ser ut til å inneholde sulfater. Mulig jeg tar feil da jeg synes ingrediensene er vanskelig å forstå. Men legger ved bilde. Er ikke ingrediensene på linje 3 og 4 sulfat?D191CB62-0434-4757-8DF8-6EA86421AF2F.thumb.png.f58597ff956430e7460f5cc0c7b0cf37.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tips er å legge ingrediensene på isitcg.com 😊 Den sjekker for sulfater, silikoner og uttørrende alkoholer. 

For produkter til krøllete/bølgete går anbefaler jeg gruppen Curly Hair Method Norge. De har album med masse produkter uten sulfat og silikon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Takk for tips! Har vært inne å sett litt på Maria Nila, men en tilfeldig sjampo jeg sjekket fra dette merke ser ut til å inneholde sulfater. Mulig jeg tar feil da jeg synes ingrediensene er vanskelig å forstå. Men legger ved bilde. Er ikke ingrediensene på linje 3 og 4 sulfat?D191CB62-0434-4757-8DF8-6EA86421AF2F.thumb.png.f58597ff956430e7460f5cc0c7b0cf37.png

Maria Nila

Paraben and sulfate-free shampoo

Like all other hair products from the brand, Maria Nila's shampoo is free from both sulfates and parabens, which should be avoided in your hair care. 

Produktene er også 100% veganske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Disodium Laureth Sulfosuccinate is not the same thing as a lauryl sulfate, which is derived from lauryl alcohol. Lauryl sulfates are little molecules which can cause sensitive skin irritation. Disodium Laureth Sulfosuccinate is a larger molecule derived from coconut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Disodium Laureth Sulfosuccinate is not the same thing as a lauryl sulfate, which is derived from lauryl alcohol. Lauryl sulfates are little molecules which can cause sensitive skin irritation. Disodium Laureth Sulfosuccinate is a larger molecule derived from coconut.

Okei, takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sisini skrev (14 timer siden):

Tips er å legge ingrediensene på isitcg.com 😊 Den sjekker for sulfater, silikoner og uttørrende alkoholer. 

For produkter til krøllete/bølgete går anbefaler jeg gruppen Curly Hair Method Norge. De har album med masse produkter uten sulfat og silikon.

Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...