Gå til innhold

Hjelp! Hva betaler dere i bilforsikring?!

Glenda27

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg skal snart kjøpe bil (brukt), og regner på hvor mye utgifter det blir. Hvor mye koster forsikring (kasko)? Har prøvd å google, men det kommer bare opp alt mellom 3000 og 20000... Jeg forstår det varierer fra bil til bil, men hva betaler dere?

Setter pris på hurtig svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke bare fra bil til bil, men også avhengig av deg, selvsagt. Første bil? Jeg ville aldri ha brukt kasko på en bil som er verdt mindre enn 150k. Prisforskjellen til delkasko eller ansvar er enorm.

Vi har tre biler, årsmodell 2003, 2012 og 2015, på delkasko og de ligger på mellom 2500 og 4500 kr/år, med 75% rabatt og andre rabatter gjennom forsikringssamling, foreninger osv.

Anonymkode: e779f...469

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer ikke bare fra bil til bil, men like mye fra sted til sted. Prøv feks Gjensidige, de har en kalkulator hvor du bruker reg.nr på bilen du ønsker å kjøpe, eller en tilsvarende modell om du ikke har det for hånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Glenda27 said:

Hei! 

Jeg skal snart kjøpe bil (brukt), og regner på hvor mye utgifter det blir. Hvor mye koster forsikring (kasko)? Har prøvd å google, men det kommer bare opp alt mellom 3000 og 20000... Jeg forstår det varierer fra bil til bil, men hva betaler dere?

Setter pris på hurtig svar!!!

Du må gjøre deg en formening om hvor langt du kjører i året, alder på yngste sjåfør, hvor du bor, hvor du parkerer og type bil. Og om det er verdt å ha kasko. Delkasko (ansvar+steinsprut+brann) er antagelig den mest hensiktsmessige om bilen ikke koster allverdens. Og så slipper du å kondemnere bilen om ruta ryker

Og så bør du sjekke avtaler din eventuelle fagforening har. Om du tilfeldigvis jobber på jernbanesporet er JBF landets beste forsikringsselskap. Og så kommer 3000kr i året i trafikkforsikringsavgift på toppen av de fleste årspremier

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ville aldri ha brukt kasko på en bil som er verdt mindre enn 150k.

Hvis du har lån, så må du for all del ta fullkasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reign skrev (1 time siden):

Hvis du har lån, så må du for all del ta fullkasko.

Godt poeng, men det skal vel litt til å ha lån på en bil til under 150k?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Godt poeng, men det skal vel litt til å ha lån på en bil til under 150k?

Du følger ikke med i samfunnet mao. Folk tar opp lån over en lav sko i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en q5 2013 modell, full kasko. 

Betaler 800,- i mnd 

Anonymkode: 0c97a...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 1100 i måneden. Full Kasko Pluss med maskinforsikring, 30k kjørelengde i året og ubegrenset veiassistanse/leiebil levert til meg dersom den må inn på verksted. 80 eller 90% i bonus og egenandel på 12k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e-up 2016mod, 807kr pr måned, inkl trafikkforsikringsavgift (gamle årsavgiften).
NITO bil (full kasko pluss), 10 000km kjørelengde, ingen sjåfører under 23 år, egenandel 6000,-. 

Anonymkode: 28632...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Jeg betaler 1100 i måneden. Full Kasko Pluss med maskinforsikring, 30k kjørelengde i året og ubegrenset veiassistanse/leiebil levert til meg dersom den må inn på verksted. 80 eller 90% i bonus og egenandel på 12k.

Huh? 75% er maks bonus?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huh? 75% er maks bonus?

Takk. Ser at jeg bommet der. Trodde faktisk grensen var på 90% :P

Ja da har jeg sannsynligvis 75%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (3 timer siden):

Takk. Ser at jeg bommet der. Trodde faktisk grensen var på 90% :P

Ja da har jeg sannsynligvis 75%.

12k er også en veldig høy egenandel, jeg tror standard er 4000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler ca 10 000 pr. bil i året inkl veiavgift. Full kasko pluss, maks bonus, 25k i kjørelengde. Ingen sjåfør under 23. 

Men forsikring på bil er veldig individuelt, både hvor du bor, hvor stor risiko de regner at du er som kunde, type bil (oftest er større motor = dyrere forsikring), Hvor gammel du er, hvor lenge du har hatt forsikring på bil etc etc etc.  Om pris er viktig, så spør forsikringsselskapet hvilken type bil som er billigst for din aldersgruppe og bosted.

Anonymkode: 143a6...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

12k er også en veldig høy egenandel, jeg tror standard er 4000.

Det er jo ikke noe som heter standard, for du kan velge selv. Det avhenger jo bare av om du vil betale i forkant eller etterkant. Vi har 16'000 km/9600kr og 6000 kr i egenandel. Pluss veiavgift da.

Endret av Reign
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...