Gå til innhold

Snart kommer selvangivelsen! Gruegleder du deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Like spennende hvert år! Er du flink å sjekke alt av poster og bevisst  på dine rettigheter/plikter?

Sørger for at jeg havner på + siden, ser på det som en liten oppsparing…c’’.)

Endret av Rødstrupa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet cirka hvor mye det ender på. +/- 500 kroner.  Dette beregner jeg ganske nøyaktig hvert år. Er økonom.

Anonymkode: 25466...19a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet cirka hvor mye det ender på. +/- 500 kroner.  Dette beregner jeg ganske nøyaktig hvert år. Er økonom.

Anonymkode: 25466...19a

Samme her. Men er ikke økonom 😁 Får igjen noen tusen i år. Det er alltid greit.

Anonymkode: 06cf6...881

• Liker 1
Skrevet

Grugleder meg siden jeg arvet 40% i ett hus og det blir satt som formue på meg. Samt at jeg eier ett hus fra tidligere. Har lån på huset jeg bor i, men verdien på boligen er ca 5mill og lånet på 1.3 mill.

Regner med baksmell.

Anonymkode: 48e48...c54

Skrevet

I år er jeg spent etter lønnsøkning på over 50 kr pr time halvveis i fjoråret. 

• Liker 1
Skrevet

Når "snart"? 

Anonymkode: b1147...0d8

Skrevet

Hverken gleder meg eller gruer meg. Eller..det er jo litt styrete å gå igjennom, men det er jo bare en jobb som må gjøres.

Gleder meg mer til å få telefon fra Norsk tipping! 

• Liker 2
Skrevet

Gidder ikkje bry meg. Vi er alle slaver.

Anonymkode: 512c8...2e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det blir jo ikke akkurat noen overraskelser.

Anonymkode: 11cdd...35c

Skrevet

Men dere som har arvet, økt i lønn etc, hvorfor har dere ikke endret skattekortet? 

Så slipper dere være så "spent". 

Anonymkode: 83b1f...747

• Nyttig 2
Skrevet

Er litt spent. Kjøpt hus i fjor, mannen gikk opp i lønn, betalte ned bilen. Spent om vi har klart å holde skattekortet rett oppdatert

Anonymkode: ca5b0...b7b

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når "snart"? 

Siste halvdel av mars.

Skrevet

Fikk utbetalt nesten hundre tusen mer i fjor enn planlagt og som jeg ikke hadde tatt høyde for. Pleier alltid å legge på et par-tre prosenter ekstra i skattetrekk sånn at jeg vet at jeg får igjen, men i år får jeg igjen en knapp tusenlapp. Takknemlig for å slippe baksmell, enda mer takknemlig for en så fantastisk bonus på jobb, men kjedelig å ikke kunne glede seg til skattepengene da de alltid går til noe gøy.

Anonymkode: 2b67f...a26

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke spennende, er jo ikke akkurat lottokupongen. 😅 Planlegger alltid baksmell, og har ikke blitt overrasket så langt.

Anonymkode: 0d174...636

Skrevet

Alle sier jeg sjal betale mindre i skatt enn året før, og har trukket noe mer i skatt. Så får vi se da, jeg tror jeg får igjen de 12 000 jeg har betalt ekstra, og at regjeringspartienes snakk om lavere skatt for oss under 750 000 er tull. 

Kanskje jeg blir overrasket

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når "snart"? 

14.mars!

Endret av Rødstrupa
Skrevet

Forventer å få igjen litt i år også. Prøver å sørge for at jeg ihvertfall ikke får baksmell.

• Liker 1
Skrevet

Blir nok fort en skattesmell på rundt hundre tusen i år også, kanskje litt mer ettersom regjeringen har skrudd opp skatten :(

Anonymkode: a150e...b3a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke spennende, er jo ikke akkurat lottokupongen. 😅 Planlegger alltid baksmell, og har ikke blitt overrasket så langt.

Anonymkode: 0d174...636

Da må du ‘’planlegge’’ for noe annet da vet du, så blir du positivt overrasket🙃

Skrevet

Jeg hadde for lavt skattetrekk med vilje så får ganske stor "baksmell". Godt planlagt og det har gitt meg en grei avkastning.

Anonymkode: 6e3d4...bdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...