Gjest Butterflygirl Skrevet 24. desember 2005 #1 Skrevet 24. desember 2005 Har fått en slags "klumpfølelse" i halsen. Begynte noen dager før mensen kom. har det fortsatt. Det starter rundt ettermiddagen og varer til kvelden når jeg legger meg. Føler ikke "klumpen" når jeg spise, sover eller raper. Det er kjempe irriterende. For det er jo egentlig ikke en klump tror jeg...bare følelsen av det. Noen ganger kan det føles så kraftig at jeg føler kvalmen. Har hatt i en uke nå. Å!! er så lei....ødelegger hverdagen min!
Gjest Pecado Skrevet 24. desember 2005 #2 Skrevet 24. desember 2005 Hovne mandler? De trenger ikke være betente (vonde) for å være hovne.
Gjest Butterflygirl Skrevet 24. desember 2005 #3 Skrevet 24. desember 2005 Den "klumpen", sitter midt i halsen noen ganger. Eller så kan jeg føle den nederst i halsen på venstre side, for det meste av tida.
Gjest meya84 Skrevet 24. desember 2005 #4 Skrevet 24. desember 2005 akkurat sånn jeg hadde det da jeg fikk mykoplsma.. utrolig bra beskrivelse, kjenner en klump, men ser den ikke men da er du jo isåfall dårlig ellers å da...
Gjest LoisLane Skrevet 24. desember 2005 #5 Skrevet 24. desember 2005 Jeg hadde også klump i halsen en stund. Veldig ubehagelig, men det viste seg å være "bare" stress.
Gjest Butterflygirl Skrevet 24. desember 2005 #6 Skrevet 24. desember 2005 Jeg føler meg bra ellers. Har bare den dumme klumpen i halsen. Kan jo hende det er pga mensen?
Gjest Gjest_Nina_* Skrevet 27. desember 2005 #7 Skrevet 27. desember 2005 Det kan være at skjoldbrukskjertelen er underaktiv eller overaktiv. Min gikk på sparebluss en periode. Jeg fikk thyroksin pga av for lite thyroksin produksjon. Jeg hadde ofte klumpfølelse, slik du beskriver
Karro Skrevet 27. desember 2005 #8 Skrevet 27. desember 2005 unge kvinner kan ha denne følelsen innimellom... ikke noe farlig, men kan vere litt irriterende...hjelper å spise en bit av et eple, eller å drikke litt vann....
agbre Skrevet 27. desember 2005 #9 Skrevet 27. desember 2005 Kan være en form for angst uten at du tenker på det. Jeg har selv hatt det og det forsvant av seg selv etter en tid. Tenk etter om det er noe du bekymrer deg for om dagen, om du føler deg stressa, osv. Håper du snart føler deg bedre
Gjest Anneli Skrevet 27. desember 2005 #10 Skrevet 27. desember 2005 Jeg har en sånn klumpfølelse i halsen fra tid til annen... Kan ha den i en dag noen ganger, en uke i strekk andre ganger. Det kommer og forsvinner. Er litt ubehagelig, men ikke verre enn at jeg fungerer som normalt. Prøver på en måte og svelge og svelge for å bli kvitt følelsen av at noe er i veien... Tror ikke du trenger å være nervøs, men du kan jo prate med legen din. Kan jo tenkes at det er struma eller noe annet som har med skjoldbruskkjertelen å gjøre? Greitt å få sjekket ut, ikke noe gøy å gå rundt å fundere på hva som kan være galt. Hos meg har de ikke funnet noe, så det kan jo hende det bare er noe forbigående for din del også!
Gjest Butterflygirl Skrevet 27. desember 2005 #11 Skrevet 27. desember 2005 Takker for masse gode svar. Jeg har søkt litt om dette på nettet, uten å finne så veldig mye brukbart. Det hjelper ikke å drikke, men det hjelper å spise. Det føles også bedre når jeg ligger. Det har blitt litt bedre, men jeg føler fortsatt klumpen. Mensen er også ferdig snart. Så da burde det vel egentlig forsvinne. Det er veldig irriterende. Jeg har hatt den 1 uke nå. Jeg vet ikke om det er angst. Er ikke redd for noe eller noe sånt. Men det er selvfølgelig små ting som jeg tenker litt på. Det kan jo være noe ubevisst også. Forsvinner det ikke etter nyttår, så får jeg dra til legen.
Arwen Skrevet 28. desember 2005 #13 Skrevet 28. desember 2005 Jeg hadde også klump i halsen en stund. Veldig ubehagelig, men det viste seg å være "bare" stress. ← samme skjedde med meg, og det var stress. Hadde ikke trøbbel når jeg spiste - da var alt helt fint.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #14 Skrevet 31. desember 2005 Hadde slik klumpfølelse etter en halsinfeksjon for 2 år siden. Ble ganske fiksert på den siden jeg var redd det var noe alvorlig galt men da jeg fikk lest endel om fenomenet og fant ut at det ikke var noe alvorlig gikk det over av seg selv. Hadde sikkert også å gjøre med at jeg sluttet å tenke så mye på det. ¨ Leste forresten også bl.a. at klumpfølelse kan komme av stress og også av spente skuldre/nakke.
Linn3c Skrevet 31. desember 2005 #15 Skrevet 31. desember 2005 Eg har også ein slik "klumpfølelse" Får den om kvelden, og den forsvinn medan eg søv. Eg har ein kraftig forkjølelse då, så eg trudde det hang saman med den. Men eg er jo nyleg blitt arbeidsledig også, så då kan det jo vera stress... Hmmm.. Mensen er det derimot ei god stund sidan eg var ferdig med...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå