AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Hvis dere skulle kjøpt en leilighet og kunne velge mellom: Alt 1: 1 lite bad med toalett og god størrelse på vask, og med 1 større bad med dusj, vaskemaskin og tørketrommel (uten toalett). Eller: 1 lite vaskerom, og med 1 baderom med dusj, toalett, vask. Hva ville dere valgt ? og hvorfor Anonymkode: 4a4ad...891
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Ville valgt alternativ 2. Kjedelig å stå klar til å dusje eller lignende, også må du ut av rommet og til et annet rom for å gå på do.... Ideellt sett hadde jeg hatt alternativ 1, med toalett på det større badet. Anonymkode: db2f1...0c4 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Synes det er rart å ikke ha dusj og toalett i samme rom, så jeg ville valgt alternativ 2 fordi det er styrete å måtte gå på do i et annet rom enn der man skal dusje. Vi har et stort bad med både dusj og badekar, toalett og vask samt et pittelite vaskerom med toalett og vask. Vi bruker kun det store badet til å gå på do på med mindre det er krise og man må på do mens noen andre bruker det store badet. Anonymkode: 2be2d...ab5 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Kunne gitt en arm og et bein for å få vaskerom i leiligheten vår. Defintivt nr. 2. Anonymkode: 9f7f1...43b 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Det er dealbreaker å ikke ha do på badet. Så alternativ 1 hadde jeg aldri gått for. Men hadde heller aldri gått for alternativ 2 heller da en do i huset er for lite. Men av to onder er alternativ 2 best. Anonymkode: 2c125...347 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 Det kommer an på hvor mange dere er i familien. Om dere kan ha nytte av å ha to "våtrom" en travel morgen ville jeg valgt alt 1. Men om det bare var meg og mannen ville jeg absolutt valgt alt 2, da det stort sett er åpen dør på badet når vi skal ut av huset. Har vokst opp med separat bad og toalett, og også bodd i slik leilighet et års tid som voksen. Det går helt fint når det blir en vane å bare gå først til toalettet så videre til badet. Anonymkode: 0eae6...62b 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 Skal aldri i livet noen gang bo en plass uten 2 toalett igjen hvis jeg ikke absolutt tvinges til det. Nå er vi en familie på snart 5 da, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger lillesøster må på do mens tenåringen dusjer og hvor mange ganger jeg har måttet ligge i badekaret mens noen går på do. Og hvor mye jeg hater å gå på do når noen nettopp har bæsja. Men ikkesant, vi er som sagt snart 5. Og har badekar som brukes mye. Flytter heldigvis om 1 mnd. Anonymkode: 7218a...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 Separat vaskerom. Jeg har vokst opp med separat do/bad, og hygienisk er det faktisk en fordel. Men det er en veldig gammeldags løsning nå. Anonymkode: c8958...be6 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #10 Skrevet 21. februar 2023 Med 3 jenter i hus hvorav 2 dusjer lenge og blir sure når noen må inn for å gå på do, definitivt nr. 1 . Anonymkode: 0e6c1...6be 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #11 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal aldri i livet noen gang bo en plass uten 2 toalett igjen hvis jeg ikke absolutt tvinges til det. Nå er vi en familie på snart 5 da, og jeg har ikke tall på hvor mange ganger lillesøster må på do mens tenåringen dusjer og hvor mange ganger jeg har måttet ligge i badekaret mens noen går på do. Og hvor mye jeg hater å gå på do når noen nettopp har bæsja. Men ikkesant, vi er som sagt snart 5. Og har badekar som brukes mye. Flytter heldigvis om 1 mnd. Anonymkode: 7218a...1a6 Her var det jo ikke to do på noen av alternativene.. Hvis jeg skal dusje, og bli en stund på badet, sier jeg fra til resten av flokken at de må gå på do først (tre barn). Jeg skal ha fred på badet. Anonymkode: 1e879...e5b 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #12 Skrevet 21. februar 2023 Det nevnes ikke hvor stor leiligheten er, dvs antall soverom som tilsier hvor mange som potensielt kan bo der. Er det en toroms, så er ikke separat bad og toalett det folk flest vil ha, mens for en 4-roms hvor det kan være praktisk at man kan bruke do separat fra det andre pga flere folk, så da kan alternativ 1 være noe som er best for noen. Men med 4-roms så hadde jeg verdsatt to toaletter, for selv om vi som bare er 2 stk nå, er det frustrerende når samboer bruker doen så lenge om gangen, flere ganger om dagen. Det hjelper noe at dusj og vaskerom er i et annet rom, men alt av stell gjøres på "toalett"-rommet, siden det er der det er servant og speil. Når vi skal pusse opp så skal vi ta få to toaletter, selv om dvs at toalettrommet blir rett ved siden av et bad som også har toalett. Og hovedbadet vil bli litt mindre enn det som er helt ideelt. Men altså til ditt svar, så tror jeg alternativ 2 er det beste for leiligheter generelt. Anonymkode: 8cccb...2d2 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #13 Skrevet 21. februar 2023 TS: Det er en 3 roms, 80 kvm. Badene ligger vegg i vegg. Er nevnt at det er til en leilighet Anonymkode: 4a4ad...891
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #14 Skrevet 21. februar 2023 Jeg har separat toalettrom vegg i vegg med bad, og vaskemaskin på bad. I begynnelsen hatet jeg det, for jeg er vant til å ha do på badet. Men jeg har ærlig talt vendt meg til det, og tenker lite over det. Veldig praktisk når noen må på do mens den andre er i dusjen. Så lenge det er vask på toalettrommet og en varmeovn, så syns jeg det går veldig fint å ha det sånn Anonymkode: 33c63...7f2 5
Lea Skrevet 21. februar 2023 #15 Skrevet 21. februar 2023 Jeg har bad, dusj i ett rom og vaskerom og Do i ett annet rom.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #16 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her var det jo ikke to do på noen av alternativene.. Hvis jeg skal dusje, og bli en stund på badet, sier jeg fra til resten av flokken at de må gå på do først (tre barn). Jeg skal ha fred på badet. Anonymkode: 1e879...e5b Men mitt svar påpeker at 2 do burde de vurdere og prioritere. Og så fint at det fungerer for deg å si ifra at du skal dusje, her fungerer det ekstremt dårlig når barna er små og ikke kan holde seg og tenåringen ikke klarer å tenke 5 min fram i tid eller si ifra selv, når jeg er høygravid og har blærekapasiteten til en maur eller ønsker å ligge 2 timer i badekaret 😅 Anonymkode: 7218a...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #17 Skrevet 22. februar 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Og så fint at det fungerer for deg å si ifra at du skal dusje, her fungerer det ekstremt dårlig når barna er små og ikke kan holde seg og tenåringen ikke klarer å tenke 5 min fram i tid eller si ifra selv, når jeg er høygravid og har blærekapasiteten til en maur eller ønsker å ligge 2 timer i badekaret 😅 Anonymkode: 7218a...1a6 Derfor mitt svar om at hva jeg hadde valgt om det er flere i familien. Er vokst opp med at tre søsken delte et bad og separat toalettrom. Mens badet kunne være opptatt lenge, så var man jo bare en kort tur innom toalettet. Og det er jo bare å venne seg til å bruke toalett før dusj. Brukte noen badet lenge kunne man alltids ta en rask vask og tannpuss på toalettrommet. Da det bare var meg og mannen kunne jeg fint si fra at jeg blir liggende i badekaret en times tid, det blir noe annet. Det sagt. Må også gi en stemme til de som skriver at om man kan ha to toaletter, så gjør det. Det er utrolig hva dyktige firma kan tegne seg frem til. For eksempel kan man flytte absolutt alt av oppbevaring ut av bad og til et skap på et gjesterom, man venner seg raskt til å hente ting som handklær og toalettpapir herfra. Anonymkode: 0eae6...62b 1
Alltidpå Skrevet 22. februar 2023 #18 Skrevet 22. februar 2023 Vet ikke, men i et hus vi bodde i for mange år siden hadde vi ikke toalett inne på badet, hadde et lite toalettrom ved siden av badet. Tenkte aldri over det,men det var egentlig praktisk siden vi bare hadde ett toalett i huset. Greit å kunne gå på do selv om noen er i dusjen. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2023 #19 Skrevet 22. februar 2023 Å ha toalett utenfor badet er bare irriterende og eget vaskerom er gull. Anonymkode: f89e1...653 2
Taluno Skrevet 22. februar 2023 #20 Skrevet 22. februar 2023 Jeg vil ha toalett og dusj på samme rom, så førstnevnte løsning ville nok gjort at den leiligheten absolutt ikke hadde vært aktuell for meg. Det stiller i samme kategori som at jeg vil ha gode solforhold og parkeringsplass. Uten er det fullstendig uaktuelt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå