Gå til innhold

Hva gir jeg til fadderbarn som blir 18?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fadder til ei jente som blir 18, så dette blir siste gave fra meg utenom bryllupsgave hvis hun gifter seg.

Hun er datter til en studieveninne som jeg ikke ser så ofte, men likevel anser som en nær veninne.

Fadderbarnet har jeg ikke sett mer enn noen få ganger, da de har bodd mye i utlandet.

Hun er en helt vanlig jente som interesserer seg for alt fra sminke til Ukrainakrigen og design.

Pris ca 300,-

Tips?

Anonymkode: 14353...cd7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

300kr til 18års gave til fadderbarnet ditt? Jeg ville nok gitt en pengegave og et fint kort.. i allefall 1000kr  

Anonymkode: 9fe41...266

• Liker 3
Skrevet

Ut og spise en middag? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er fadder til ei jente som blir 18, så dette blir siste gave fra meg utenom bryllupsgave hvis hun gifter seg.

Hun er datter til en studieveninne som jeg ikke ser så ofte, men likevel anser som en nær veninne.

Fadderbarnet har jeg ikke sett mer enn noen få ganger, da de har bodd mye i utlandet.

Hun er en helt vanlig jente som interesserer seg for alt fra sminke til Ukrainakrigen og design.

Pris ca 300,-

Tips?

Hva har du ligget på før i gave? Kjøp det du har råd til. 500 er mer enn nok 

Anonymkode: aba37...80c

Skrevet

Jeg ville gitt noe mer enn 300, synes det er lite når du er fadder til ei som blir 18.

Mestergull har for eksempel diverse Sif Jakobs ørepynt til mellom 5-800, og Maanesten har også et utvalg som er godt likt av yngre (selges blant annet hos Modo).

Ville gitt henne noe om var et minne fra deg som fadder, men legg selvfølgelig ved byttelapp.

Anonymkode: 50f2b...d87

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville gitt noe mer enn 300, synes det er lite når du er fadder til ei som blir 18.

Mestergull har for eksempel diverse Sif Jakobs ørepynt til mellom 5-800, og Maanesten har også et utvalg som er godt likt av yngre (selges blant annet hos Modo).

Ville gitt henne noe om var et minne fra deg som fadder, men legg selvfølgelig ved byttelapp.

Modo er vel en butikk i Ålesund hvor broren til Funkygine jobbet? (ifølge tv serien)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.2.2023 den 0.50):

Jeg ville i alle fall foretrukket å få 300 kroner i penger (som jeg kan bruke til hva jeg selv ønsker) i stedet for å ett eller annet unødvendig ræl til 800 kroner (som jeg mest sannsynlig aldri ville ha brukt uansett)  

Anonymkode: c899d...516

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selv fikk jeg et gullsmykke.

Skrevet

Dette er en jente jeg har sett 3 ganger i livet mitt.

Moren har jeg kjente i åresvis men hatt lite kontakt med.

Har pleid å gi jenta små jule og bursdagsgaver til rundt 200-250 kr.

Nå blir det litt dyrere siden hun fyller 18.

Hennes mor er fadder til min datter, men hun har fått faddergave maks 3 ganger fra hun ble født til hun ble voksen.

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde gitt etter lommeboka. 

300kr er ikke lite om man ikke har råd til det i utgangspunktet. Det virker som dere har veldig lite kontakt, så ser ikke vitsen med å blåse av for mye penger på det heller.

Kan være en fordel å spørre mora hennes hva hu egentlig ønsker seg, hva hu interesserer seg for, eller evt kjøpe en søt vin hu kan prøve siden hu fyller 18. 

Mine faddere gir meg fortsatt gaver, og jeg er straks 28, men er aldri snakk om gaver til mer enn 200kr. Til konfirmasjon fikk jeg et smykke verdt over tusen kr, men dette er faddere som har mye penger, jeg har god kontakt med de, og vi møttes opptil flere ganger i året. Sånn er det jo ikke for deg og ditt fadderbarn. 

• Nyttig 1
Skrevet

Ville enten gitt henne noe religiøst (ettersom du er fadder), eller en ting hun kan ha bruk for når hun flytter hjemmefra (f.eks. bestikk, kjøkkenkniv, stekepanne). 

Anonymkode: e9ecf...d44

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...