Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som har vært utro og levd et dobbeltliv på løgner, lyver de andre plasser også tenker du? Feks på jobb, i prosjekter, som foreldre osv?

Anonymkode: 61141...188

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neppe. En tier bare om utroskapen pga dramaet som følger om det blir kjent

Anonymkode: 6a5f4...c58

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kommer nok an på hvorfor de er utro.

Anonymkode: 20edd...cdf

• Nyttig 1
Skrevet

Nei 

jeg var utro men levde i et sexlyst ekteskap hvor min x kone kun var med meg pga jeg tjente mye penger. 

Anonymkode: 86dd3...c56

Skrevet

Tenker at de ofte er impulsive, risikovillige og upålitelige på andre områder i livet også, ja. Når de kan gjøre sånt mot sin partner så koster det dem neppe stort å lyve og bedra andre de liksom bryr seg om også. 

Anonymkode: ae0e3...872

• Liker 6
Skrevet

Nei , jeg har vært utro , men alltid vært pålitelig i alle andre situasjoner .

Anonymkode: 060ea...583

• Liker 1
Skrevet

Ikke noen bombe at folk som er utro skriver at dem egentligen er flotte folk som er å stole på. Men folk som er utro driver i større grad då svindler sine partnere på penger, eller driver med tull på jobben. Ikke uventet.

• Liker 5
Skrevet

Ja min utro eks var hvertfall notorisk løgner om alt mulig, også småting. Mot meg, vennene sine, familien sin, arbeidsgiver etc.

Problemet var at han var så god til å lyve at ingen som ble løyet til skjønte at det var løgn

Anonymkode: e053a...961

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei 

jeg var utro men levde i et sexlyst ekteskap hvor min x kone kun var med meg pga jeg tjente mye penger. 

Anonymkode: 86dd3...c56

Så fint å kunne skylde på ekskone for egne handlinger. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Når 50% av verdens befolkning er utro en eller annen gang i løpet av livet så blir det ikke  mange mennesker igjen å stole på. 

ESFP skrev (5 minutter siden):

Så fint å kunne skylde på ekskone for egne handlinger. 

De aller fleste skylder på partneren sin for sin utroskap, kvinner som menn. 

Trodde du visste såpass. 

Anonymkode: 91102...2d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når 50% av verdens befolkning er utro en eller annen gang i løpet av livet så blir det ikke  mange mennesker igjen å stole på. 

De aller fleste skylder på partneren sin for sin utroskap, kvinner som menn. 

Trodde du visste såpass. 

Ja, synd det er så mange med mangel på selvinnsikt og ansvarsfølelse. 

• Liker 2
Skrevet
ESFP skrev (2 minutter siden):

Ja, synd det er så mange med mangel på selvinnsikt og ansvarsfølelse. 

Mener du at ingen forklaring er god nok, og at alle som skylder på partneren mangler selvinnsikt og ansvarsfølelse? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mener du at ingen forklaring er god nok, og at alle som skylder på partneren mangler selvinnsikt og ansvarsfølelse? 

Jeg mener at utroskap er et valg man tar selv og at man ikke kan skylde på noen andre enn seg selv om man er utro. 

En person som kun skylder på andre eller forholds-omstendigheter, fraskriver seg ansvar og kan ikke ha mye innsikt i egne følelser og handlinger. 

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, ESFP said:

Jeg mener at utroskap er et valg man tar selv og at man ikke kan skylde på noen andre enn seg selv om man er utro. 

En person som kun skylder på andre eller forholds-omstendigheter, fraskriver seg ansvar og kan ikke ha mye innsikt i egne følelser og handlinger. 

Støtter denne.

Min opplevelse er i allefall det at den som er utro ofte kanskje har litt lettere for å lyve, og da ofte helt unødvendig.

Skrevet
ESFP skrev (10 minutter siden):

Enig, utroskap er et valg. Men jeg tror også at det er mange omstendigheter som gjør at man er svakere, f.eks alkohol (og da må man himla være å drikke f.eks) eller man kan være deprimert (da dukker det opp dårlige valg) osv. ikke det at det unnskylder utroskap, men det er med å forklare

Skrevet

Jeg tror at mange av dem som er utro er konfliktsky og har vansker med å regulere egne følelser. De er ikke nødvendigvis fæle og løgnaktige mennesker.

Istedenfor å ta opp forholdsproblemer med partner og evt avslutte et forhold på en ryddig måte (konflikt), blir små overtredelser av grenser og små løgner til slutt veldig store. 

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt ann på. Tror om en er med noen som behandler en dårlig og du til slutt mister respekt kan fort bli egoistisk ovenfor den personen, det vil jo nødvendigvis ikke si de er det mot andre i livet sitt.

Folk som gjør det bare for spenning og de lever bare en gang osv, som egentlig er i et godt forhold er nok veldig egoistiske mennesker med mangel på empati. En egoist uten empati sier det seg selv at ikke er bra menneske i andre situasjoner. Slike folk er nok bare i bunn å grunn ræva mennesker som egentlig ingen vil til syvende sist vil ha. Så de må lure de rundt seg til å tro de er noe de ikke er.

Anonymkode: 4591e...502

• Hjerte 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kommer helt ann på. Tror om en er med noen som behandler en dårlig og du til slutt mister respekt kan fort bli egoistisk ovenfor den personen, det vil jo nødvendigvis ikke si de er det mot andre i livet sitt.

Folk som gjør det bare for spenning og de lever bare en gang osv, som egentlig er i et godt forhold er nok veldig egoistiske mennesker med mangel på empati. En egoist uten empati sier det seg selv at ikke er bra menneske i andre situasjoner. Slike folk er nok bare i bunn å grunn ræva mennesker som egentlig ingen vil til syvende sist vil ha. Så de må lure de rundt seg til å tro de er noe de ikke er.

Anonymkode: 4591e...502

Er enig i mye du sier her, men de trenger kanskje ikke være ræva mennesker. Noen har jo forskjellige diagnoser som styrer valgene de tar. Det er vel kanskje situasjonsavhengig, har de ingen anger så er det vel kanskje et bevist valg og de skader da med vitende og vilje partner, som må sitte igjen med skam, lav selvrespekt, bitterhet, håpløshet, sinne og frustrasjon.

Skrevet
13 hours ago, ESFP said:

Det er mange omstendigheter knyttet til et utroskap som også er et valg.

Å kutte ut sexlivet er et valg.

Å gro fast på sofaen og legge på seg 20 kilo er et valg. 

Og ikke vitner de tingene om noen særlig grad av ansvar og selvinnsikt heller.

Anonymkode: cca05...6f6

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mange omstendigheter knyttet til et utroskap som også er et valg.

Å kutte ut sexlivet er et valg.

Å gro fast på sofaen og legge på seg 20 kilo er et valg. 

Og ikke vitner de tingene om noen særlig grad av ansvar og selvinnsikt heller.

Anonymkode: cca05...6f6

Men det ene utelukker jo ikke det andre. Å være utro er jo et valg du selv tar, du blir ikke tvunget til det. Å legge seg på sofan uten spesifike grunner som sykdom å legge på seg 20 kg er jo også et valg man selv tar uten tvang.

Man tar selv valget om man skal være utro eller legge seg på sofan. Ansvaret ligger på en selv ikke andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...