Gå til innhold

Redd jeg begynner å bli dement, eller kommer til å ende opp slik.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt har jeg hatt korona flere ganger iløpet av de siste 3 årene. Håper virkelig ikke jeg skremmer noen når jeg skriver dette men jeg er seriøst redd. Har slitt de siste 2 årene med hjernetåke som kommer i perioder, konsentrasjonsvansker og hukommelsesproblemer.. Når jeg er hjemme, glemmer jeg hvor jeg har lagt ting, glemmer å slå av lyset i stuen etc når jeg skal ut. Jeg er så redd dette ikke skal gå over. Er redd dette bare blir verre og verre og at jeg tilslutt havner på gamlehjem eller noe for at jeg er så glemsk.. Jeg er fortsatt ganske ung og er redd framtiden ikke ser særlig lys ut.. Det hjelper jo absolutt ingenting at vi alle må smittes gang på gang på gang.. Er redd dette er slutten. Er det flere som sliter med det samme?? Har ligende problemer eller er like bekymret for framtiden som meg?

Hilsen bekymret.

Anonymkode: e023c...a26

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kort fortalt har jeg hatt korona flere ganger iløpet av de siste 3 årene. Håper virkelig ikke jeg skremmer noen når jeg skriver dette men jeg er seriøst redd. Har slitt de siste 2 årene med hjernetåke som kommer i perioder, konsentrasjonsvansker og hukommelsesproblemer.. Når jeg er hjemme, glemmer jeg hvor jeg har lagt ting, glemmer å slå av lyset i stuen etc når jeg skal ut. Jeg er så redd dette ikke skal gå over. Er redd dette bare blir verre og verre og at jeg tilslutt havner på gamlehjem eller noe for at jeg er så glemsk.. Jeg er fortsatt ganske ung og er redd framtiden ikke ser særlig lys ut.. Det hjelper jo absolutt ingenting at vi alle må smittes gang på gang på gang.. Er redd dette er slutten. Er det flere som sliter med det samme?? Har ligende problemer eller er like bekymret for framtiden som meg?

Hilsen bekymret.

Kan jo være koronaen som tåkelegger hjernen?

Anonymkode: 79aa9...a72

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jo være koronaen som tåkelegger hjernen?

Ja det er nettopp det som er greia. Jeg fikk problemer med dette etter alle de gangene jeg har hatt korona.

Ts

• Liker 2
Skrevet

Å være distre og glemme de enkle tingene du nevner, ville jeg ikke vært bekymret over. Det er verre når man begynner å glemme veien til steder man har vært hundre ganger før, som veien hjem til sine foreldre eller noe. Eller glemmer at man allerede har vært i butikken, og går ut og kjøper det samme en gang til, uten å oppdage det før man kommer hjem at det er gjort to ganger. Eller glemme navn på slekt og nære venner.

Å glemme og slå av lyset eller å glemme hvor man har lagt en ting, er helt vanlige ting som folk uten korona også kan finne på. Har du flere eksempler som du bekymrer deg over? Kan du nevne de?

Anonymkode: 74fba...f65

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er nettopp det som er greia. Jeg fikk problemer med dette etter alle de gangene jeg har hatt korona.

Ts

hva alder har du TS og har du demens sykdom i familie (mor, far, mormor, morfar, farmor, farfar?, hvem?

Skrevet

Ta blodprøver for å avdekke mangler. D vitamin, b vitaminer, osv. Har hatt sterk kognitiv svikt selv, løste seg stort med riktige tilskudd. 

Anonymkode: bcceb...e77

Skrevet

Velkommen i klubben som long covid medlem!

Jeg hadde hukommelsestap i månedsvis etter korona i fjor og det verste var da jeg skulle gå fra bryggen og til  Torgalmenningen (i Bergen) og ikke husket veien.

Det er ca 150 m å gå og jeg har bodd i Bergen sentrum i 20 år.

I ukene etter gikk det bedre men måtte ha huskelapp for alt.

Husket ikke fødselsnummeret mitt, mobilnummeret, hva jeg skulle gjøre av avtaler, glemte alt av bursdager innad i familien, pin koder osv.

Nå er det ett år siden jeg ble korona syk første gangen, og har hatt mange luftveisinfeksjoner etter det og muligens en korona infeksjon etter det igjen.

Det slo ikke ut på testen men legen mener jeg hadde blitt smittet igjen.

Du får begynne med kryssord, sudoku og lignende hjernetrim for det hjelper.

Mye søvn, sunn mat og frisk luft hjelper også og ikke minst tiden.

Ingen vet om vi som har vært rammet har lettere for å få demens, så langt har ikke forskningen kommet desverre.

Ikke bruk krefter på å bekymre deg og lev i nuet.❤️

Anonymkode: 7a779...8e0

Skrevet

Ryddet for helseskadelig innlegg. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...