Gå til innhold

Blir det vanskeligere å finne kjærligheten jo eldre vi blir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes flere og flere av oss er single over lang tid, enda de fleste uttrykker et ønske om å finne "den ene". 

Anonymkode: 62c02...161

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler det er vanskeligere, men så tenker jeg meg om og husker på at de jeg var sammen med som ungdom og ung var jeg egentlig ikke kompatible med. Det ble jo slutt. Felles musikksmak og fysisk tiltrekning er ikke nok for at et forhold egentlig kan kalles "kjærligheten". Forelskelse er ikke kjærlighet. I voksen alder er jeg mye mer opptatt av å finne noen jeg er helt kompatibel med og kan bli gammel med og da skal man jo ikke ta hvem som helst man liker sånn som man gjorde når man var ung. Jeg dater med mer fornuft og det hindrer meg nok i flere kortvarige forhold, men det er jo ikke det jeg er ute etter heller så i det store og hele tror jeg ikke det er vanskeligere å finne kjærligheten som voksen, det har alltid vært vanskelig :)

Anonymkode: 90c21...f53

• Liker 3
Skrevet

Noen av de jeg kjenner blir mer og mer kresne med alderen virker det som. Enkelte sikter like høyt, om ikke høyere, enn da de selv var yngre og hadde mer å by på. Typ: de blir eldre, men skal fortsatt ha damene som er 25. 

En venn av meg har følgende tankegang: "Jeg har datet modeller før, og skal ikke gå for mindre nå heller". Før var for 15 år siden, da han var i begynnelsen av 20-årene. Idag er han 37, og ville nok hatt større sjans på markedet om han hadde litt mer realistiske forventninger til hva slags damer han skal date. 

Det triste er jo at mange av disse mennene drømmer om et familieliv. Men fordi de er opphengt i at dama skal være slik eller sånn, så ender det med at drømmen ikke blir noe av (ikke foreløpig i hvert fall). 

Anonymkode: 71192...86a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Klart det blir vanskeligere. MYE vanskeligere. Av flere grunner. For det første er utvalget mindre. De fleste er jo allerede i et forhold. For det andre blir man både mer kresen og - ikke minst - mindre fleksibel selv. Og for det tredje så har jo mange barn, så det er ikke bare to mennesker men to familier som skal passe sammen. Noe de sjelden gjør.

Anonymkode: 07eef...38d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, man blir særere, mer kravstor og mindre fleksibel og villig til å tilpasse seg en annen, og folk i passende alder det samme. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes det blir enklere og enklere, men problemet er jo at de gode er tatt, så de som er igjen er desperate (og rare).

Anonymkode: 4bbbf...055

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes det ble lettere med alderen. Fordi jeg ble mere selvsikker, kjenner min verdi og bedre til å sile ut useriøse. 
Av de voksne jeg kjenner rundt 40 år, så ser det ut til at mennene kjemper mest med å finne kjæreste. Som om at de ikke har forflyttet sin målgruppe i takt med egen aldring. Mye utseende fokus på dem ift jevnaldrende kvinner, hvor sistnevnte virker til å fokusere mer på match og verdier.

Anonymkode: fe1bd...1cc

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg synes det blir enklere og enklere, men problemet er jo at de gode er tatt, så de som er igjen er desperate (og rare).

Anonymkode: 4bbbf...055

Ja, så ingen vits i å prøve 

Anonymkode: 8fbdd...aa0

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg er dame på 38 (født i 84) og hadde tenkt å lage en tråd angående om dere tror det er for sent for meg med et forhold. Jeg ønsker meg så veldig en ny kjæreste. Har vært skilt i 2,5 år og savner veldig nærhet og det å ha et sexliv med en mann. Jeg er ikke kresen, har bare ikke prioritert dating nok. Jeg vet jeg må date mer fremover. Det siste jeg ønsker i livet er å leve resten av livet alene. Jeg vil leve sammen med en mann. 

Anonymkode: 552d1...1a1

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er dame på 38 (født i 84) og hadde tenkt å lage en tråd angående om dere tror det er for sent for meg med et forhold. Jeg ønsker meg så veldig en ny kjæreste. Har vært skilt i 2,5 år og savner veldig nærhet og det å ha et sexliv med en mann. Jeg er ikke kresen, har bare ikke prioritert dating nok. Jeg vet jeg må date mer fremover. Det siste jeg ønsker i livet er å leve resten av livet alene. Jeg vil leve sammen med en mann. 

Det er ikke for sent. Mange som vil ha ei på 38. Eksponere deg for nok single menn, og møt dem med et åpent sinn

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke for sent. Mange som vil ha ei på 38. Eksponere deg for nok single menn, og møt dem med et åpent sinn

Mange som vil ha ei på 38? Mange? 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Selvfølgelig. 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg hadde et lass med menn etter meg når jeg var 38, kun en var redd jeg var ute etter å få barn, jeg kunne velge og vrake i kandidater, valgte den verste selvsagt fikk barn og ble alenemor. 

Finne en ny? har vel kartlagt hva jeg tiltrekker meg av mannfolk og hvilke menn jeg egentlig vil ha, veldig klar over hva som ikke funker, men enkelt og greit så kommer til å falle på om jeg blir forelsket og om han blir forelsket i meg, hvis ikke er det pokker meg ikke noe poeng å finne en ny

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Synes flere og flere av oss er single over lang tid, enda de fleste uttrykker et ønske om å finne "den ene". 

Anonymkode: 62c02...161

Jeg dater aktivt etter noen, men det er som en annen sa at de fleste gode er tatt. 😅😆 Jeg er ikke kravstor, men å ha en mann som evner å behandle andre med respekt.. jeg mener.. er det virkelig så mye å forlange? 😮 

Anonymkode: 4e9de...f39

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jepp! 30-årene er ikke noe stress. Det oppdager du om du beveger deg utenfor husets fire vegger ☺️

Anonymkode: 4e9de...f39

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Har en kollega som er 52 og nysingel. Helt gjennomsnittlig pen dame, oppegående og lett omgjengelig. Hun har allerede hatt flere "friere på døra", så det er ikke tilbudene det står på. Er selv i 30-årene og for snart to år siden bestemte jeg meg for å laste ned Tinder, etter mange hyggelige og noen kleine samtaler med ulike folk, ble det full klaff og jeg er nå i det beste samboerskapet jeg noen gang har vært i.

Har ikke opplevd noen problemer med å finne kjærligheten, om noe så føler jeg meg enda sikrere på at jeg går inn i bra forhold nå som jeg har blitt litt bedre trent i å lete etter røde flagg.

Anonymkode: 604a9...bdd

• Liker 2
Skrevet

Man blir nok særere og mindre fleksibel i forhold til å slippe folk inn i livet sitt.

Jeg blir ikke særlig fristet når jeg leser her inne heller. Etter at jeg kom ut av et langvarig forhold så tenkte jeg at jeg sikkert kom til å finne noen, men det virker ikke som endel menn ikke er ute etter en partner, men et objekt. Sånn som mange skriver om kvinner så er ikke hvem hun er, hvordan hun tenker, hvilke egenskaper hun har eller hva slags personlighet særlig viktig. Det er kun pupper, rumper og ung alder som gjelder.

Så ja, jeg vet ikke helt. Synes heller ikke at det er særlig fristende når jeg hører om venninner og alle slags menn de møter. Menn som ikke respekterer grenser og generelt oppfører seg respektløst. Opplever at jeg er ganske gammeldags når det gjelder dating. Mulig det er mulig å finne en slik mann der ute et sted, men opplever egentlig at troen ikke er der.

Anonymkode: 078f8...55e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er nok veldig avhengig av person og situasjon, og også hvor mye eldre en snakker om. Eksempelvis er det nok en del menn som opplever at det blir enklere når de går fra gutt til mann og bygger egenskaper kvinner synes er attraktive. Vanskeligst er det kanskje for de som med alderen får høyere krav til en partner og samtidig blir mindre attraktive.

Så kan det jo tenkes at "kjærligheten" ser annerledes ut når en blir eldre. I yngre år ser en jo gjerne etter en partner å etablere seg med, stifte familie tilbringe et langt liv med. Jeg innbiller meg at en del godt voksne går litt "i ungdommen" igjen, når alle disse store og langsiktige ambisjonene ikke lenger er relevante og enklere "kjæresteforhold" blir mer aktuelt igjen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...