AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Noen som har erfaring med å gå over til fullføring med VOM og om det hadde noen effekt på plakkmengde/tannstensdannelse? Har en hund som samler tannstein som om det var gull så alle ting man kan gjøre for å begrense er verdt et forsøk. Anonymkode: 03332...7ba
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Begynn å gi hunden rå bein. Fås kjøpt hos slakter. Anonymkode: 91394...297
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 Fullføre? Anonymkode: 4ffcc...7da 1
Ulven Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Skal det ha noen effekt på tannstein må du fore med frossen vom. Ellers har det ikke noen påvirkning, heller det motsatte. Men det jeg ser på mine tre som fullfores med vom er at de har mye bedre pels og neglekvalitet, samt mindre avføring. Det sier meg at det er riktig vei å gå med tanke på foring. Men det er klar det er litt mer jobb hvis man forer med vom i pølseform. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 Ah! Skulle stå fullfore.. Anonymkode: 03332...7ba 1
Leo Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 Jeg har stort sett gitt V&H og rå bein til de hundene jeg har hatt de siste 15 - 16 årene og ingen av dem har hatt problemer med tannstein eller hatt behov for å trekke tenner på grunn av tannråte etc. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 Min vil ikke spise frossent Vom, kun opptint. Jeg blander Vom og tørrfôr - Synes avvføring ble veldig hard når hun kun brukte Vom. Nå er den akkurat passe. Et annet problem er at hun ikke tygger tørrforet, bare sluker i seg alt😝 Anonymkode: 20921...675
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 Takk for svar! Hun vil nok bare ha tint vom, evt halvtint. Bein er ikke så lett, hun er en liten hund på 3 kg og er ikke så sterkt i bittet, så selektiv på hva hun vil gnage på. Er det hardt så lar hun det ligge. Håpet litt at fullforing med vom kunne hjelpe pga ingen korn i foret. Men ja, får se. Prøver å venne henne til tannpuss, men det er en seig sak. Hun er omplassert, så fikk henne i voksen alder og akkurat munnen er hun litt ekstra var på. Hun får tannrens jevnlig hos dyrlege, men er jo ikke bra med plakk og tannstein mellom der uansett. Anonymkode: 03332...7ba 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Takk for svar! Hun vil nok bare ha tint vom, evt halvtint. Bein er ikke så lett, hun er en liten hund på 3 kg og er ikke så sterkt i bittet, så selektiv på hva hun vil gnage på. Er det hardt så lar hun det ligge. Håpet litt at fullforing med vom kunne hjelpe pga ingen korn i foret. Men ja, får se. Prøver å venne henne til tannpuss, men det er en seig sak. Hun er omplassert, så fikk henne i voksen alder og akkurat munnen er hun litt ekstra var på. Hun får tannrens jevnlig hos dyrlege, men er jo ikke bra med plakk og tannstein mellom der uansett. Anonymkode: 03332...7ba Kutt opp noen lange, tynne gulrotpinner, la de ligge i kjøttbuljong i noen timer, også frys. Da får hun noe godt å tygge på som ikke er så alt for hardt og seigt 😄 Anonymkode: 2e0a1...4eb 2 1
Arx Skrevet 22. februar 2023 #10 Skrevet 22. februar 2023 Jeg fullforer rått og har aldri hatt tannproblemer på mine. Gir spiselige bein som kalkunnakker og div ribbein. Til liten hund kan du prøve kyllingnakke? 1
Try2 Skrevet 22. februar 2023 #11 Skrevet 22. februar 2023 ps. Ingen hundemager reagerer likt på vom/annet for, så det kan godt hende at kun Vom funker fint på din hund:)
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #12 Skrevet 24. februar 2023 Min forrige hund ble foret kun på VOM, og hun hadde problemer med tennene ja! Mye tannstein og FÆL ånde. 🤢 Måtte til dyrlegen for å fjerne tannstein flere ganger, med full bedøvelse og alt. Dyrt for oss og sikkert en kjip opplevelse for hunden. Jeg har ikke hatt samme problem med hundene som har fått tørrfor. Men VOM har jo mange andre fordeler da, som flere over her har nevnt allerede, så en får veie opp de ulike alternativene mot hverandre. Anonymkode: 1d027...751
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2023 #13 Skrevet 24. februar 2023 Gammelhunden spiste vom fra hun begynte med mat, og til hun var 10 år, da tålte hun det plutselig ikke lenger og måtte over på spesialtørrfor. Om det var tørrforet eller alderen som var problemet skal være usakt. men da fikk hun mye tannstein som måtte fjernes ofte, og en grusom ånde. helt til vi begynte med tørrfor hadde hun ingen lukt fra munnen eller tannstein. fullforer nå neste hund på vom, så mange helsefordeler, at jeg anbefaler det uansett😄 På felleskjøpet får du rå frosne bein og kyllinghalser, anbefales😄 Anonymkode: bb32f...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå