Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noe for par som ikke er så flinke til å snakke om følelser? Eller kan det bli kleint og leit? Hva om partneren svarer ting som den andre ikke blir glad for - f.eks. "Hva var det du falt for hos meg"?  - og så svarer han at han ikke husker. Eller "Hva er det mest rimantiske jeg har gjort for deg", og så svarer han noe som du ikke er enig i er romantisk. Eller, "Hva har jeg bragt inn livet ditt?" og så svarer den andre noe trivielt, som "Den store TVen" eller noe sånt.

Kan dere som har prøvd det dele erfaringer? Gode og dårlig?

Anonymkode: 69845...c3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har god erfaring med det, men brukte det i et relativt nytt forhold. Vi hadde begge kommet ut av litt turbulente forhold ganske nylig og hadde behov for litt «hjelp» til å snakke sammen om forskjellige ting. De koster litt, men hvis du vil kjøpe mine billig kan du bare sende meg en melding. Jeg har både parutgaven og familieutgaven. Synes de er fine fordi det er noen ganske dype spørsmål og noen litt lettere spørsmål. Du kan jo bare gå igjennom bunken på forhånd og luke ut de du evt. tenker det kommer til å bli litt kontrovers rundt og spare de til dere har kommet litt inn i det å snakke sammen. 

Skrevet

Funket ikke med min eks da han bare ikke gadd og syntes det var teit når jeg lånte den av ei venninne.

Jeg og nåværende samboer fikk til jul og bruker den i ny og ne, og syns den er ganske grei. Ender ofte opp med å bruke en hel kveld på å snakke om ting. Vi krangler så og aldri og er nok litt for glade i å unngå å snakke om ting for å ikke ødelegge den fine stemningen, så vi har absolutt godt av det. Har et veldig fint og sterkt forhold i utgangspunktet så bruker den som er hjelpemiddel til å forebygge mer enn å fikse ting.

Brukte den en gang da vi hadde en dårlig periode pga noen hendelser. Det endte med en stor (sikkert etterlengtet) krangel og han ville bare kaste det spillet i søpla i kampens hete 😂 Men vi hadde nok godt av det også.

Anonymkode: a6f78...dde

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noe for par som ikke er så flinke til å snakke om følelser? Eller kan det bli kleint og leit? Hva om partneren svarer ting som den andre ikke blir glad for - f.eks. "Hva var det du falt for hos meg"?  - og så svarer han at han ikke husker. Eller "Hva er det mest rimantiske jeg har gjort for deg", og så svarer han noe som du ikke er enig i er romantisk. Eller, "Hva har jeg bragt inn livet ditt?" og så svarer den andre noe trivielt, som "Den store TVen" eller noe sånt.

Kan dere som har prøvd det dele erfaringer? Gode og dårlig?

Høres ut som en mann som må slutte spise junk food og begynne trene. Han høres veldig sløv og sliten ut.

Anonymkode: c7cca...ea8

Skrevet

Vi glemmer å bruke vår, men de gangene vi har tatt frem et kort eller to har det gitt oss gode samtaler sammen. Men et premiss er jo at man ikke kan være uenig i den andres svar. Det er ikke du som sitter med fasit på hva partner opplever som romantisk osv. 

Anonymkode: c5b64...732

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som en mann som må slutte spise junk food og begynne trene. Han høres veldig sløv og sliten ut.

Anonymkode: c7cca...ea8

Haha, du tenker på det andre innlegget om hun som fødte for 5 måneder siden? Nei, jeg er ikke henne. Min mann er bedre enn hennes høres ut til å være, tross alt.

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Gammel tråd, men jeg drar den opp likevel. Jeg har lenge lurt på å skaffe en sånn siden spesielt jeg har vansker med både kommunikasjon og det å holde samtaler interessante generelt. Samtidig ser jeg ikke for meg at mannen er interessert, sånn jeg kjenner ham.

Anonymkode: 9fc37...c39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...