Gå til innhold

Hva heter den klassiske, norske sangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange musikkinteresserte har sikkert hørt den, har hørt den flere ganger på radio selv gjerne p2 eller NRK klassisk men aldri fått med meg tittelen. Den har norsk tekst, ligner litt opera/arie og en kjent innspilling med en norsk vokalist, kanskje Kirsten Flagstad til og med. Høye toner og pianospill. Jeg vil så gjerne lese teksten for jeg har aldri fått med meg hva den handler om :D 

Anonymkode: 33e8d...354

Skrevet

Våren av Grieg? Det er jo noen å ta av, så det er et skudd i  blinde...

Skrevet
Daria skrev (Akkurat nå):

Våren av Grieg? Det er jo noen å ta av, så det er et skudd i  blinde...

Takk for svar, det var ikke den men godt forslag. Den vanlige innspillingen er 1 sangerinne, så er det masse tekst og på slutten av verset en laang tone og så en lang, høy tone til 

Skrevet

Det er heller ikke Solveigs sang.

Skrevet

Du husker vel litt av teksten? Eller temaet? Du får sikkert flere forslag om du kommer med mer informasjon. 

Anonymkode: 126ea...01c

• Liker 1
Skrevet

Kjærlighet er lysets kilde? 

Anonymkode: efb07...bf5

Skrevet

Søk på Kirsten Flagstad på youtube og let der. Det kan være en klassisk arie, det kan være en salme, det kan være en gammel folkesang, det kan være en ny komposisjon - og vi har mange flere norske sopraner enn Kirsten Flagstad, for den del. Eller noter deg tidspunkt neste gang du hører den på radioen og send nrk en mail.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Mange musikkinteresserte har sikkert hørt den, har hørt den flere ganger på radio selv gjerne p2 eller NRK klassisk men aldri fått med meg tittelen. Den har norsk tekst, ligner litt opera/arie og en kjent innspilling med en norsk vokalist, kanskje Kirsten Flagstad til og med. Høye toner og pianospill. Jeg vil så gjerne lese teksten for jeg har aldri fått med meg hva den handler om :D 

når du hører den kan du sjekke sendeskjema på nettsiden til kanalen for å få navnet på sangen. 

Skrevet

Somarnatt ved fjorden? 

Anonymkode: 845da...579

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Somarnatt ved fjorden? 

Ah,jeg vet ikke hva det er med den sangen,men jeg grøsser av ubehag..

Anonymkode: fef6e...19c

Skrevet
Kaisada skrev (9 minutter siden):

når du hører den kan du sjekke sendeskjema på nettsiden til kanalen for å få navnet på sangen. 

Eller bruke Shazam.

Anonymkode: 047cc...131

• Liker 1
Skrevet

Mener hun synger Grieg sin "Jeg elsker deg" . Håper du finner den du leter etter :nikke: 🤞

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Somarnatt ved fjorden? 

Den tenkte jeg og på :jepp: 

Skrevet

Om det ikke er Sommernatt ved fjorden, kan det kanskje være Lokkende toner av Kjerulf og Welhaven?

Skrevet

Ved Rondane?

Anonymkode: 9948c...dd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Somarnatt ved fjorden? 

Pawn Hearts skrev (1 time siden):

Om det ikke er Sommernatt ved fjorden, kan det kanskje være Lokkende toner av Kjerulf og Welhaven?

Det var sommernatt ved fjorden :D:D 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...