AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Jeg blir seriøst sprø av det. Nå har jeg sluttet på disse for å se om det hjelper, men etter 2 dager har jeg fremdeles flimring, skjevsyn og flekker foran øynene. Leser at disse kan gi synsforstyrrelser, men hadde aldri trodd at det skulle bli så mye og så hyppig. Flere med lignende erfaring? Anonymkode: bc294...f65
Jaane doe Skrevet 23. februar 2023 #2 Skrevet 23. februar 2023 Oh yes. Jeg gikk på en kortisonkur pga. at jeg hadde mye betennelse i tykktarm fra ulcerøs kolitt. Husker det var en dag jeg våknet og det var en sånn sviende følelse i øynene og de kjentes tørre. Jeg brukte ikke sminke meg eller noe på den tiden så jeg så ikke hvordan jeg så ut før jeg gikk ut døra. Kom meg til undervisning og merket plutselig at alt ble uklart, og satt sånn med skikkelig uklart syn hvor alt så ut som det var skikkelig "blurry". Ble heldigvis tilnærmet normalt igjen etter 45 minutter. Men etterpå merket jeg at folk kikket rart på meg og spurte om det gikk bra, skjønte hvorfor når jeg gikk på toalettet og fikk se meg selv i speilet. Øynene mine var knall røde. Nevnte det til en spesialist som behandlet meg og hun sa at det var ganske vanlig at prednisolon / kortison kunne påvirke slimhinner slik at man føler ubehag på øynene, eller at tannkjøtt blør mer enn vanlig f.eks. Så jeg fikk aldri noe mer svar enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå