Gå til innhold

Hvordan blir trygdeoppgjøret i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tror dere det blir? med tanke på alle som sliter blant de trygdede og hvor mye det har vært snakk om i media. 

Anonymkode: f52ad...aed

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vedum lovet kraftig økning i satsene, men det skjer mest sannsynlig ikke. Og skjer det så øker jo skatten og man sitter uansett ikke igjen med så mye mer.

Anonymkode: a3944...56b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis AAP-aksjonen får gjennomslag, så vil grunnbeløpet økes fra 111.000 til 150.000. Det er vel bare å drømme om, når man leser dette dritet: https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2023/02/21/195905243/vedum-varsler-enorme-kostnader-som-folge-av-krigen

Anonymkode: 03fe9...d41

Dette får selvsagt aldri gjennomslag. Jeg spår trygdeoppgjøret til 4.5-4.7%. 

Har truffet veldig bra de siste årene.

Anonymkode: c6ab2...9cc

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Trygden må økes til 1 krone over EUs fattigdomsgrense. Kostnadene øker en del mer enn hva trygd og lønn gjør. Men å klage har man ikke rett til...

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Trygden må økes til 1 krone over EUs fattigdomsgrense. Kostnadene øker en del mer enn hva trygd og lønn gjør. Men å klage har man ikke rett til...

Det hjelper ikke å klage. Man må istedet legge kostnadene sine så lavt at en tåler en oppgang.

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det hjelper ikke å klage. Man må istedet legge kostnadene sine så lavt at en tåler en oppgang.

Klart det, bare å flytte ut i telt så man slipper å sulte og kan betale medisin/legeregninger. Vil påstå det er andre land det er bedre å være fattig i, for i Norge så er samfunnet laget for de med god lønn.

• Liker 9
Skrevet

Jeg håper på opptil 7%, men tror ikke det blir mer enn 5%.

Anonymkode: ea8d3...349

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan tror dere det blir? med tanke på alle som sliter blant de trygdede og hvor mye det har vært snakk om i media. 

Anonymkode: f52ad...aed

Trygdeoppgjøret kommer til å havne et sted mellom 4,5 og 5,5 % i år.

Anonymkode: 11a3f...237

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Klart det, bare å flytte ut i telt så man slipper å sulte og kan betale medisin/legeregninger. Vil påstå det er andre land det er bedre å være fattig i, for i Norge så er samfunnet laget for de med god lønn.

Jeg foretrekker fornuftige og rasjonelle diskusjoner.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trygdeoppgjøret kommer til å havne et sted mellom 4,5 og 5,5 % i år.

Oh, her ga du god slingrinsmonn:-)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg foretrekker fornuftige og rasjonelle diskusjoner.

Da ignorerer du mange tusen uføretrygdede som ikke får endene til å møtes, og de som ikke har noe de kan spare penger på. De lever allerede på minimum til å såvidt klare seg igjennom dagen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da ignorerer du mange tusen uføretrygdede som ikke får endene til å møtes, og de som ikke har noe de kan spare penger på. De lever allerede på minimum til å såvidt klare seg igjennom dagen.

Men da MÅ man ta grep tidligere. Uansett har man ikke noe valg. ALLE må sette tæring etter næring uansett hvordan situasjonen er.

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper det blir i alle fall 5%. For å henge littegranne med i den generelle prisstigningen. Men vi får se. Man kan ikke gjøre annet enn å vente og se. Alt annet blir jo spekulasjoner.

Og sannsynligvis, hvis det går på den vanlige måten her på forumet, utvikler denne tråden seg OGSÅ til generell drittslenging, trakassering og nedrakking av uføretrygdede...

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Men da MÅ man ta grep tidligere. Uansett har man ikke noe valg. ALLE må sette tæring etter næring uansett hvordan situasjonen er.

Forenklet sagt; Hvis du har 17 kr på konto fordi du får 17 kr i trygd og melk koster 20 kr. Samme hvordan du vrir og vender på det, så vil det aldri gå opp. 
De fleste har faktisk minimert alt av utgifter og lever etter evne, men allikevel så går det ikke. Fordi trygda er for lav og alt annet er for høyt. Hvor vanskelig er det å forstå egentlig? 

Anonymkode: 379d9...52d

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Forenklet sagt; Hvis du har 17 kr på konto fordi du får 17 kr i trygd og melk koster 20 kr. Samme hvordan du vrir og vender på det, så vil det aldri gå opp. 
De fleste har faktisk minimert alt av utgifter og lever etter evne, men allikevel så går det ikke. Fordi trygda er for lav og alt annet er for høyt. Hvor vanskelig er det å forstå egentlig? 

Anonymkode: 379d9...52d

Svært vanskelig å forstå, iom at jeg får det helt fint til. Nettopp på grunn av at jeg har satt tæring etter næring.

Så kommer vel noen med "alle kan ikke" osv. Bla bla bla.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Oh, her ga du god slingrinsmonn:-)

Jepp, men det er fordi det er noe usikkerhet hvor mye arbeidsgiverorganisasjonene greier å dra opp lønningene. Jeg har mest tro på det havner et sted mellom 4,8 og 5,2 da 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror dette er bra tippet - kanskje kan det gå litt over dette, men ikke mye. 
Det kan også hende at minstesatsene blir økt. Dette tenker jeg er viktigere enn den prosentvise økningen, siden de med minstesatser er dem som sliter mest med den høye prisstigningen.

Anonymkode: 17b3b...db0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mange som ikke får endene til å møtes nå. Trygdeoppgjøret kan ikke bli bedre, enn lønnsoppgjøret. Det skal lønne seg å jobbe. 

Anonymkode: ac7b1...c82

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det blir økning på 6,66%.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...