Gå til innhold

Utdanning er viktig for å være uavhengig! Ikke utseendet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart 58 år. Har 3 voksne barn og barnebarn.

Har alltid vært den som menn ser på, og noen ganger gjør de det ennå. Det er fint, men ikke viktig. Jeg merket forskjellen etter at jeg ble ca 45 år. Da så ikke menn på meg lenger, de så heller på yngre damer. Det var litt rart, men samtidig helt ok.

Nå er jeg altså snart 58, nærmer meg 60. 

Livet er godt! Nedbetalt hus, mye penger å bruke på hva vi vil. Ikke minst en partner gjennom 20 år som er min beste venn! 

Jeg ser fortsatt bra ut, men det er ikke lenger så viktig. Det har egentlig aldri vært viktig, men noe jeg regnet med. 

Etter fylte 40 ble det å hente inn det man gjorde en innsats for før. Dvs utdanning, jobb og alt man gjorde. Det får man igjen for senere, med mer frihet, god økonomi osv. 

Og det nyter jeg veldig godt av nå. Frihet, mulighet til å velge hva vi vil osv.

Men ingenting av det livet jeg har nå hadde blitt slik uten en god utdannelse. Det å ha en god jobb, og det å kunne stå på egne bein økonomisk har vært veldig viktig for meg. 

Og om jeg skulle blitt alene, så hadde jeg klart meg fint, med og uten barn på min lønn. '

Anonymkode: 9d3db...1a2

• Liker 4
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har utseende noe å gjøre i dette? 

Anonymkode: 7ca70...a06

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor trodde du egentlig noen gang at utseende var viktig?

Anonymkode: 5227d...db2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Og du syntes dette er såpass overraskende at du nå skal strø om deg med visdom? 

Det er ytterst få voksne som tror at utseendet er viktig..

Anonymkode: 756d6...7e0

• Liker 1
Skrevet

Og poenget med dette innlegget er….?

Anonymkode: 4eae5...5cb

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Innlegget gav mening for meg. Synes det var fint. Takk, TS.

Anonymkode: e0ec5...145

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Innlegget gav mening for meg. Synes det var fint. Takk, TS.

Anonymkode: e0ec5...145

Litt enig. Føler på det selv nå som jeg har bikket 40. Har tidligere vært slik at menn i alle aldre snur seg etter meg, nå er det en annen aldersgruppe på dem. Uvant og litt rart å gå inn i den fasen. Man føler seg som samme personen, men utenpå endrer man seg. Er også spent på hvordan det blir framover, kanskje partner heller ikke kommer til å synes jeg er så attraktiv lenger? Fint å høre at det kan føles helt uviktig. 

Anonymkode: ca815...9f4

Skrevet

Jeg tenker den neste tingen du innser, er at man heller ikke trenger utdanning for å være uavhengig 😅

Det finnes mange måter å leve et godt liv på, den beskjeden kan forsvinne litt i en relativt materialistisk kultur der det gir automatisk status å ha mye penger omtrent uansett hvordan du tjente/ fikk de pengene. Man kan føle at det er kun mye penger, utdanning og ha et "vellykket" liv som er kilden til lykke i livet. Men man kan finne glede og mening i mange ulike livsstiler. Det finnes flere oppskrifter enn 1 på et godt liv

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Litt enig. Føler på det selv nå som jeg har bikket 40. Har tidligere vært slik at menn i alle aldre snur seg etter meg, nå er det en annen aldersgruppe på dem. Uvant og litt rart å gå inn i den fasen. Man føler seg som samme personen, men utenpå endrer man seg. Er også spent på hvordan det blir framover, kanskje partner heller ikke kommer til å synes jeg er så attraktiv lenger? Fint å høre at det kan føles helt uviktig. 

Anonymkode: ca815...9f4

Nå er jeg ikke så gammel, men jeg hadde en periode for noen år siden med alvorlig sykdom der jeg så veldig herja og "fæl" ut. Min samboer stod lojal ved min side og jeg følte han fortsatt elsket meg høyt. Jeg tror ikke kjærligheten mellom oss kommer til å svinne hen bare fordi vi blir eldre. Jeg merker jo at hans personlighet og vesen er mye av det som drar meg mot han. Han kommer til å være den samme når han blir eldre (med mindre han blir syk e.l) som jeg falt for da vi ble kjent

Men det er jo selvsagt mulig at man forandrer seg og vokser fra hverandre. At man vil leve liv som ikke er forenelig med hverandre osv.

Skrevet

Ryddet for brukerangrep og latterliggjøring,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet

Faktisk ingenting som gidde noe mening i HI 😂

Anonymkode: 6f459...9a5

• Liker 1
Gjest Abendstern
Skrevet

Oioioi mange som følte seg truffet😶😆 🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Faktisk ingenting som gidde noe mening i HI 😂

Anonymkode: 6f459...9a5

Gidde??

Anonymkode: 05e4f...48d

Gjest Abendstern
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Gidde??

Anonymkode: 05e4f...48d

Å giiiiiid, gir, gidde, har gidd, hadde giddd

Skrevet

Tenk at noen lever et helt liv og bekymrer seg for utseendet sitt og tror det er så avgjørende og viktig, mens alle blir gamle og slappe i fisken en dag. Tenk å at noen går og er bekymret over hvor beundret man blir eller ikke blir.   

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...