AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Har deres småbarn hatt det? Hvordan var forløpet? Når så dere bedring på barnet etter påbegynt antibiotika? Anonymkode: 84dda...912
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Min eldste fikk det. Svært dårlig med rødt utslett og jordbærtunge. Ble så medtatt at legevakten sendte oss videre til Ullevål for å utelukke hjernehinnebetennelse. Hun fikk også utslett som ikke lot seg trykke bort med et glass. Startet med høy feber over noen dager og halsvondt. Ble bare dårligere og dårligere før utslett og tungen ble rød. Positiv for streptokokker og da ble skarlagensfeber konkludert ettersom det skyldes strep. Bedring raskt etter penicillin. Skumle greier. Anonymkode: 15e26...6c0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min eldste fikk det. Svært dårlig med rødt utslett og jordbærtunge. Ble så medtatt at legevakten sendte oss videre til Ullevål for å utelukke hjernehinnebetennelse. Hun fikk også utslett som ikke lot seg trykke bort med et glass. Startet med høy feber over noen dager og halsvondt. Ble bare dårligere og dårligere før utslett og tungen ble rød. Positiv for streptokokker og da ble skarlagensfeber konkludert ettersom det skyldes strep. Bedring raskt etter penicillin. Skumle greier. Anonymkode: 15e26...6c0 Ja… veldig. Jeg spør fordi vi startet penicillin på lørdag og barnet er fortsatt ikke bra. Vi fikk ny penicillin idag, og håper på rask bedring Anonymkode: 84dda...912
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 Usj. Meg igjen, som har hatt barn med det samme. Følg godt med. Vekk barnet et par hanger gjennom natten og vær snar med å søke legehjelp dersom penicillin ikke virker. Og bare en tanke.. Var strep test positiv? Hvis ikke så lurer jeg på om barnet har røde øyne også. Jordbærtunge, utslett, røde øyne, hovne hender og føtter, penicillin som ikke virker kan være tegn på en sjelden immunreaksjon som heter Kawasaki. Anonymkode: 15e26...6c0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Usj. Meg igjen, som har hatt barn med det samme. Følg godt med. Vekk barnet et par hanger gjennom natten og vær snar med å søke legehjelp dersom penicillin ikke virker. Og bare en tanke.. Var strep test positiv? Hvis ikke så lurer jeg på om barnet har røde øyne også. Jordbærtunge, utslett, røde øyne, hovne hender og føtter, penicillin som ikke virker kan være tegn på en sjelden immunreaksjon som heter Kawasaki. Anonymkode: 15e26...6c0 Det ble ikke tatt strep test, men barnet har ikke symptomer på annet enn tungen. Ingenting av det du nevner. Og vekking igjennom natten er ikke et problem for å si det sånn🥵 har ikke sovet på flere døgn. . Vi fikk som sagt ny penicillin idag og syns jeg merker en bedring allerede men vi får se imorgen. Anonymkode: 84dda...912
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #6 Skrevet 21. februar 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Det ble ikke tatt strep test, men barnet har ikke symptomer på annet enn tungen. Ingenting av det du nevner. Og vekking igjennom natten er ikke et problem for å si det sånn🥵 har ikke sovet på flere døgn. . Vi fikk som sagt ny penicillin idag og syns jeg merker en bedring allerede men vi får se imorgen. Anonymkode: 84dda...912 ❤️ godt å høre. God bedring🥰 Anonymkode: 15e26...6c0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 Forresten. Greit å vite i tilfelle du blir overrasket. Huden på hendene og føttene skallet av en uke eller to etter at hun blir frisk igjen. Helg vanlig og ikke smertefullt.🌼 Anonymkode: 15e26...6c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå