Gå til innhold

Sorte flekker på veggen. Er det sopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at jeg har sorte flekker på noen av veggene i stua. Kan det være sopp? De forsvinner ikke når jeg vasker med vann og klut. 

A7235929-06D7-4794-90E8-0B055906DC47.jpeg

ACC33D41-E942-4E7B-B572-4BE7AB69B73E.jpeg

Anonymkode: 480d0...0e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som begynnende utposninger på veggen. Det betyr at det er fuktig inni veggen og det kommer fuktige bobler ut av veggen. Det kan være kondens eller annen fukt. Dårlig lufting og/eller ventilasjon. Med all sannsynlighet er det kondens eller fuktig i veggene og hvis det ikke blir gjort noe med så kommer det mugg og alt må rives.

Anonymkode: a199a...4d8

Skrevet

Synes det ser ut som heksesot,jeg. Det er ofte på ytterveggene, og hvor det er kaldere enn ellers. Typisk der det er en skrue/spiker i rupanelet. Kommer fordi moderne maling er ubrukelig, og blir ekstra ille dersom man brenner mye stearinlys. 

Anonymkode: 0a98e...e84

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ser ut som begynnende utposninger på veggen. Det betyr at det er fuktig inni veggen og det kommer fuktige bobler ut av veggen. Det kan være kondens eller annen fukt. Dårlig lufting og/eller ventilasjon. Med all sannsynlighet er det kondens eller fuktig i veggene og hvis det ikke blir gjort noe med så kommer det mugg og alt må rives.

Anonymkode: a199a...4d8

Alt må rives? Nei. Ikke uttal deg om ting du tydeligvis ikke har peil på. Snakk om å skremmes.

Anonymkode: 3c5fb...027

Skrevet

Det ser jo litt ut som alle prikkene står på linje. Sikker på at det ikke er skruehoder som er synlige gjennom malingen under visse lysforhold? Prøv å se om en magnet sitter fast akkurat på de mørke flekkene

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som skruhoder eller spikre 🙂 Er sånn her hjemme å der det er hvitt.

Anonymkode: 91f66...16b

• Liker 1
Skrevet
kira87 skrev (5 timer siden):

Enig med brukeren over her. Ser ut som skruehoder i kombinasjon med heksesot. Hadde sånne flekker i taket. Gikk over da vi malte over med sperrende maling 😊 Ser i hvert fall ikke ut som sopp. Vi brukte denne malingen: https://www.obsbygg.no/maling-tapet-og-tilbehor/maling-og-beis/interiormaling/2595727?v=ObsBygg-7031157807627 

Enig. Jeg kan ikke se at dette skal være muggsopp. 

Anonymkode: 1448a...b42

• Liker 3
Skrevet

Heksesot. Ikkje mal veggen om hauste/vinteren. Ikkje farleg.

Anonymkode: 5ac4b...e02

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Heksesot. Ikkje mal veggen om hauste/vinteren. Ikkje farleg.

Anonymkode: 5ac4b...e02

Går helt fint å male om vinteren, så lenge man har god nok ventilasjon/gjennomlufting. 

Anonymkode: 1448a...b42

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...