AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Jeg har «datet» en fyr i mange måneder. Vi har daglig kontakt på FaceTime, meldinger, snap osv. Avstanden er stor og vi har møttes kun ca 10 ganger. I starten ble vi enig om at det aldri kom til å bli oss, fordi vi har barn på hver sin side av landet og ingen av oss vil flytte. Men likevel holdt vi daglig kontakt og jeg begynte å tro at vi hadde ett forhold, ettersom vi snakket sammen hver eneste dag og det var heftig flørting og sex når vi møttes. Endte med at jeg fikk følelser og sa at vi burde avslutte siden det ikke er noe fremtid for oss. (Håpet var jo at han hadde ombestemt seg) Men neida, i retur fikk jeg beskjed om at det var bare til å slette meg fra sosiale medier og at han ønsket meg lykke til videre i livet. Han takket dog for noen fine måneder med meg. Men hva skjedde egentlig nå? Jeg er litt paff over at jeg ble så heftig avvist😅 Anonymkode: 5a1fe...b5a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Det er ikke så vanskelig å slette folk som en bare har en flørt med, men ikke noe mer.. Anonymkode: aadaa...319
Anonym-bruker Skrevet 21. februar 2023 #3 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har «datet» en fyr i mange måneder. Vi har daglig kontakt på FaceTime, meldinger, snap osv. Avstanden er stor og vi har møttes kun ca 10 ganger. I starten ble vi enig om at det aldri kom til å bli oss, fordi vi har barn på hver sin side av landet og ingen av oss vil flytte. Men likevel holdt vi daglig kontakt og jeg begynte å tro at vi hadde ett forhold, ettersom vi snakket sammen hver eneste dag og det var heftig flørting og sex når vi møttes. Endte med at jeg fikk følelser og sa at vi burde avslutte siden det ikke er noe fremtid for oss. (Håpet var jo at han hadde ombestemt seg) Men neida, i retur fikk jeg beskjed om at det var bare til å slette meg fra sosiale medier og at han ønsket meg lykke til videre i livet. Han takket dog for noen fine måneder med meg. Men hva skjedde egentlig nå? Jeg er litt paff over at jeg ble så heftig avvist😅 Anonymkode: 5a1fe...b5a Det var jo ikke du som ble avvist, du avviste han ved å si at dere måtte avslutte. Du skrev det ikke var noen fremtid for dere. Hva ventet du han skulle skrive? 25 9
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #4 Skrevet 21. februar 2023 En mann som sier at "det blir ikke noe forhold mellom oss" i starten, mener det. I motsetning til kvinner, som ofte endrer mening etter en tid, så er mannen klar i sin sak hele veien og endrer sjelden mening i slike tilfeller. Det er vel egentlig ingen grunn til å føle seg avvist for deg? Dere var "enige" i starten, og det er ingenting som tilsier at du er blitt lurt. Ikke avvist heller. Han holdt bare avtalen, men du endret deg underveis. Finn en som bor nærmere, og ikke inngå FWB forhold - de er bare egnet til å såre, etter min mening. I alle fall for en del kvinner, ettersom vi kvinner har lett for å få følelser etter sex, spesielt om det er hyppig kontakt i tillegg utenom. Lykke til videre! Anonymkode: 2d37b...d2b 13
Druid Skrevet 21. februar 2023 #5 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Endte med at jeg fikk følelser og sa at vi burde avslutte siden det ikke er noe fremtid for oss. (Håpet var jo at han hadde ombestemt seg) Men neida, i retur fikk jeg beskjed om at det var bare til å slette meg fra sosiale medier og at han ønsket meg lykke til videre i livet. Han takket dog for noen fine måneder med meg. Men hva skjedde egentlig nå? Jeg er litt paff over at jeg ble så heftig avvist😅 Han hadde antagelig noen følelser for deg også som måtte veies opp mot det han hadde av forpliktelser andre steder, og ønsket et avklart brudd. Helt ryddig. 6 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #7 Skrevet 21. februar 2023 Du ble ikke «heftig avvist», ts. Dere hadde en gjensidig enighet som han respekterte. Og som du valgte å ikke holde deg til. Kvinner har valgt (ja, det er et valg, og, ja, det gjelder nesten bare kvinner) å dyrke myten om at når noen sier «jeg er interessert i et x eller y, men ikke i A» så er det en beslutning de, som kvinner, kan «sjarmere» den andre parten fra. Det er for det første respektløst. Det er i beste fall å ikke respektere andres meninger, i verste fall å ikke ta nei for et svar. For det andre er det rent vås. Når din venninne sier ja til å bli med deg på kafé og drikke en kopp te så blir ikke du «avvist» dersom hun så velger å ikke bli med deg på byen og drikke seg snydens. Oversett «te» med «sex uten forpliktelser» og «drikke seg snydens» med «forhold» og du har din situasjon. Du er ikke avvist. Du har bedratt deg selv. Og ikke respektert han. Din feil - ditt ansvar. Ta bedre valg neste gang. Anonymkode: a448d...c5f 5 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #8 Skrevet 21. februar 2023 Anonym-bruker skrev (8 minutter siden): Det var jo ikke du som ble avvist, du avviste han ved å si at dere måtte avslutte. Du skrev det ikke var noen fremtid for dere. Hva ventet du han skulle skrive? Hadde du følt deg avvist med den meldingen? Jeg sa jo at jeg hadde fått følelser. Hvis han hadde hatt følelser for meg også burde han jo sagt det. Han respekterte mitt ønske litt for fort. Akkurat som om han synes det var en lettelse at jeg sa at vi måtte avslutte. TS Anonymkode: 5a1fe...b5a 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #9 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En mann som sier at "det blir ikke noe forhold mellom oss" i starten, mener det. I motsetning til kvinner, som ofte endrer mening etter en tid, så er mannen klar i sin sak hele veien og endrer sjelden mening i slike tilfeller. Anonymkode: 2d37b...d2b Dette. Anonymkode: aadaa...319 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #10 Skrevet 21. februar 2023 Druid skrev (10 minutter siden): Han hadde antagelig noen følelser for deg også som måtte veies opp mot det han hadde av forpliktelser andre steder, og ønsket et avklart brudd. Helt ryddig. Takk. Men jeg hadde håpet at han skulle si at han hadde følelser for meg også. Kan det være at meldingen min var for hard? TS Anonymkode: 5a1fe...b5a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #11 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er ikke så vanskelig å slette folk som en bare har en flørt med, men ikke noe mer.. Anonymkode: aadaa...319 Men daglig kontakt over flere måneder. (Nesten ett år) Da føler jeg at vi er mer enn en flørt og hadde håpet at det skulle bli litt vanskeligere for han også. TS Anonymkode: 5a1fe...b5a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #12 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette. Anonymkode: aadaa...319 Det kan vel være noe de sier fordi de ikke har møtt kvinnen i sitt liv enda? TS Anonymkode: 5a1fe...b5a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #13 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har «datet» en fyr i mange måneder. Vi har daglig kontakt på FaceTime, meldinger, snap osv. Avstanden er stor og vi har møttes kun ca 10 ganger. I starten ble vi enig om at det aldri kom til å bli oss, fordi vi har barn på hver sin side av landet og ingen av oss vil flytte. Men likevel holdt vi daglig kontakt og jeg begynte å tro at vi hadde ett forhold, ettersom vi snakket sammen hver eneste dag og det var heftig flørting og sex når vi møttes. Endte med at jeg fikk følelser og sa at vi burde avslutte siden det ikke er noe fremtid for oss. (Håpet var jo at han hadde ombestemt seg) Men neida, i retur fikk jeg beskjed om at det var bare til å slette meg fra sosiale medier og at han ønsket meg lykke til videre i livet. Han takket dog for noen fine måneder med meg. Men hva skjedde egentlig nå? Jeg er litt paff over at jeg ble så heftig avvist😅 Anonymkode: 5a1fe...b5a Du ble avvist? Du er et voksent menneske og avsluttet en relasjon, det er jo du som avviste han. Ta deg sammen og bli realitetsorientert. Hva forventet du? At han skulle be på sine knær? Dere hadde en felles forståelse om at det ikke var en fremtid for dere, du tok et valg og han var ikke uenig. Herregud, virkelig. Denne forståelsen du har føler jeg er ganske typisk for en del kvinner, du blir såret, skuffet og føler deg ekstremt nærtagende fordi du tar et selvstendig valg og ikke blir møtt med dine håpefulle forventninger 😅😂. Nei, du ble ikke heftig avvist selv om du ikke ble møtt som du fantaserte om. Anonymkode: 24580...a01 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #14 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du ble ikke «heftig avvist», ts. Dere hadde en gjensidig enighet som han respekterte. Og som du valgte å ikke holde deg til. Kvinner har valgt (ja, det er et valg, og, ja, det gjelder nesten bare kvinner) å dyrke myten om at når noen sier «jeg er interessert i et x eller y, men ikke i A» så er det en beslutning de, som kvinner, kan «sjarmere» den andre parten fra. Det er for det første respektløst. Det er i beste fall å ikke respektere andres meninger, i verste fall å ikke ta nei for et svar. For det andre er det rent vås. Når din venninne sier ja til å bli med deg på kafé og drikke en kopp te så blir ikke du «avvist» dersom hun så velger å ikke bli med deg på byen og drikke seg snydens. Oversett «te» med «sex uten forpliktelser» og «drikke seg snydens» med «forhold» og du har din situasjon. Du er ikke avvist. Du har bedratt deg selv. Og ikke respektert han. Din feil - ditt ansvar. Ta bedre valg neste gang. Anonymkode: a448d...c5f Ja, jeg har vel prøvd å få han på andre tanker. Men samtidig så synes jeg at han tar litt lett på det ettersom vi har snakket sammen hver eneste dag i nesten ett år. Hvorfor bruke så mye tid og energi på ett annet menneske når man ikke er interessert? Anonymkode: 5a1fe...b5a 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #15 Skrevet 21. februar 2023 Du har min dypeste medfølelse, ts. Jeg gjorde det samme som deg etter et halvt år ca. Responsen jeg fikk var litt annerledes. Han syns det var trist, og mente vi kunne fortsette å være venner. Jeg var helt knust, og klarte ikke å gjennomføre. Så vi fortsatte som før. Men skulle ønske jeg klarte å være sterk, og håper du klarer det. Jeg har nå vært i dette forholdet i nærmere halvannet år. Vi har vært eksklusive hele veien, etter hans ønske, og i praksis er vi kjærester. En liten periode var det også greit at jeg kalte ham det. Men det hele fører bare med seg usikkerhet og vonde tanker og følelser. Fordi vi ønsker forskjellige ting.. Så om du klarer å gi slipp på han nå, gjør det! Før du blir enda mer glad i han. ❤️ Anonymkode: fea23...b57 4 2
Ellah Skrevet 21. februar 2023 #16 Skrevet 21. februar 2023 Du kan ikke forvente at noen skal reagere sånn som du tenker de skal på en melding. Du avsluttet det, han bekreftet. Om du ville ha fortsatt måtte du ha formulert deg på en annen måte. Det betyr ikke nødvendigvis at han ikke var interessert, men at han respekterer ditt ønske om å ville avslutte. 4
nettie9 Skrevet 21. februar 2023 #17 Skrevet 21. februar 2023 Meldingen din er ikke for hard. Ikke snakk deg ned, men opp. Ville forsøkt gå videre og legge dette bak meg, han er ikke så intr som du er. For alle er det godt å ha noen å prate med, men livets utfordringer er ikke alltid tilstrekkelig for å inngå forhold. Han har avklart dette på en fin måte. Se framover🌼 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #18 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, jeg har vel prøvd å få han på andre tanker. Men samtidig så synes jeg at han tar litt lett på det ettersom vi har snakket sammen hver eneste dag i nesten ett år. Hvorfor bruke så mye tid og energi på ett annet menneske når man ikke er interessert? Anonymkode: 5a1fe...b5a Hva vet du om han er interessert eller ikke? Med all sannsynlighet er/var han interessert i deg, ingen gidder å prate med et annet menneske hver dag i ett år hvis man ikke er interessert på en måte. Det sier vel seg selv. Du er voksen, og du tok et selvstendig valg. Hadde du formulert deg på en annerledes måte hadde han nok svart på en annerledes måte han og Anonymkode: 24580...a01 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #19 Skrevet 21. februar 2023 Anonym-bruker skrev (19 minutter siden): Det var jo ikke du som ble avvist, du avviste han ved å si at dere måtte avslutte. Du skrev det ikke var noen fremtid for dere. Hva ventet du han skulle skrive? Jeg sa jo at jeg måtte avslutte fordi jeg hadde fått følelser. Da hadde det vært fint om han sa at han hadde følelser for meg også. Jeg hadde nok sagt noe hyggelig tilbake istedenfor å be han slette meg fra sosiale medier. TS Anonymkode: 5a1fe...b5a 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #20 Skrevet 21. februar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa jo at jeg måtte avslutte fordi jeg hadde fått følelser. Da hadde det vært fint om han sa at han hadde følelser for meg også. Jeg hadde nok sagt noe hyggelig tilbake istedenfor å be han slette meg fra sosiale medier. TS Anonymkode: 5a1fe...b5a Det var ikke det du skrev i hl. Men da forstår jeg, og er enig med deg. Anonymkode: 4f7cf...1b9 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå