AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #1 Skrevet 21. februar 2023 Med alvorlig mener jeg at en er låst til hjemmet og selv å hente posten blir unngått pga frykt for naboer. Er det noe håp her? Eksponering har jeg forsøkt mye med og uten hjelp, men jeg opplever at angsten øker like mye av planlagt eksponering som av unngåelse, spontan eksponering er bedre men hjelper ikke så mye. Anonymkode: ab2a0...f61 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2023 #2 Skrevet 21. februar 2023 Kjære deg, jeg føler med deg. Jeg har ikke opplevd dette selv, men hatt nær familie som har hatt så alvorlig angst at de ikke har klart å gå på butikken eller ut for hente posten. I mange år. Angsten er ikke kurert, men personen kom seg faktisk ut i jobb (pensjonert nå), fikk seg kjæreste, og fikk et mye bedre liv. Det var nok en kombinasjon av flere ting som gjorde at det ble bedre, så jeg har ingen fasit på hva som vil hjelpe for deg. Her var det en støttekontakt som kom hjem regelmessig. Det ble oppfordret å være kreativ, dvs male, tegne, etc. Etterhvert ble det møter på et senter med flere andre hvor de var kreative sammen, også gikk prosessen gradvis. Her var årsaken til angst ptsd fra barndomstraumer, så det er klart at bearbeiding av dette også har vært veldig viktig. Selv om jeg ikke har opplevd slik angst i like alvorlig grad som dette, så har jeg opplevd det i den grad at det har påvirket livet mitt negativt. Fikk ikke noe hjelp av helsevesenet mtp traumer, så jeg valgte mer alternative løsninger som meditasjon/pusteøvleser (regelmessig - viktig), samt også faktisk tilskudd av visse vitaminer og mineraler som er viktige for nervesystemet. Det var ikke alle jeg hadde per definisjon mangel av. Det hadde faktisk stor positiv effekt, og kombinert med pust og lære seg å være tilstede her og nå, så ble alt så mye bedre. Men dette tar tid, det er ikke hokus pokus på noen få uker. Det er nok mange veier til Rom, og man må bare finne sin vei. Det er ihvertfall håp, det lover jeg deg. Man må bare finne det som fungerer, og ikke miste tilliten ❤️ Vet du hva det er som gjør at mennesker trigger angst hos deg? Anonymkode: 5bd21...03c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå